2015-03-06, 21:16
Bannlyst
Passar mamma kattjäkel.
Jag skulle klappa den och den gillade det, sen efter någon minut så bet katten mig, och jag blev arg och slog till den.

Då gömde den sig och började göra konstiga läten.

Släppte ut den, sen kom den in och vill ha mat igen.
Då blev den glad, klappade den, den fick mat.

Sen när jag klappar den senare, så biter den mig igen, så det börjar blöda.
Slår katten igen (löst alltså) som en klapp på huvudet, och den blir rädd och börjar morra

Slängde ut den i vinterkylan igen.

FAN alltså vad jobbiga dom är
Vill inte släppa in den igen.

Hur får jag den att "acceptera" mig?
för nu är den helt låg när den ser mig
Citera
2015-03-06, 21:19
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Passar mamma kattjäkel.
Jag skulle klappa den och den gillade det, sen efter någon minut så bet katten mig, och jag blev arg och slog till den.

Då gömde den sig och började göra konstiga läten.

Släppte ut den, sen kom den in och vill ha mat igen.
Då blev den glad, klappade den, den fick mat.

Sen när jag klappar den senare, så biter den mig igen, så det börjar blöda.
Slår katten igen (löst alltså) som en klapp på huvudet, och den blir rädd och börjar morra

Slängde ut den i vinterkylan igen.

FAN alltså vad jobbiga dom är
Vill inte släppa in den igen.

Hur får jag den att "acceptera" mig?
för nu är den helt låg när den ser mig

Haha varför slog du till den? Katter är envisa och jävliga och gör som de vill. Det är inte katten som ska anpassa sig för dig, utan det är du som ska anpassa dig efter katten. Du får det bara ge det tid för att den ska känna sig bekväm med dig. För mig tog det 3-4 år innan min katt vågade sova med mig i sängen, annars höll den sig undan. Misstänker att den blev slagen i sitt tidigare hem. Men sen älskade katten mig(enligt mig) och gosade hela tiden. Men dem är envisa, du får helt enkelt acceptera beteendet.

Sök bara på youtube "cats are evil".
Citera
2015-03-06, 21:30
Medlem
Trollvarning, alternativt äkta dumskalle. Du slår katten och undrar hur du ska få den att acceptera dig?!
Du klappar den på fel sätt eller för länge, katter som får nog markerar ibland med tänderna (inte alla katter dock) så lär dig att utläsa katten när den fått nog så ska du se att katten accepterar dig om du aldrig slår den någonsin igen.
Citera
2015-03-06, 21:30
Medlem
Loquitas avatar
"Att en katt som kommer och lägger sig på rygg framför dig och visar magen vill bara stärka banden mellan er, hälsa och visa er välkomna när ni kommer hem till exempel. Prata, kommunicera. När en människa då böjer sig fram eller sträcker fram sin hand för att kela, blir detta en enorm förelämpning för katten. Det skulle vara att jämföra med att du går fram och sträcker fram din hand för att hälsa och de svarar med att ge dig en stor snyting. Och självklart försvarar då katten sig genom att klösa eller bita. Ofta genom att de tar tag i armen, ibland sparkar med bakbenen och sedan flyger därifrån för att sedan sitta och putsa sig för att lugna ner sig."

http://kattbeteende.se/kattguider/katten-bits-och-rivs
Citera
2015-03-06, 21:34
Medlem
Du får ju titta på katten om den tycker om att du klappar den och när det är bra. Slutar du inte ta på katten när den tycker att det är bra så försvarar den sig. Sluta slå den!
Citera
2015-03-06, 21:39
Medlem
Skaffa inte barn tack ! Ts! Du är ond människa som slår djur... Du kommer garantera slå barn
när du skaffar ett barn... TS !!!
Citera
2015-03-06, 23:56
Medlem
Ereses avatar
Hur kan man vara så feg att man slår en liten katt? Hoppas mamma hittar din tråd så du aldrig får passa den mer.
Citera
2015-03-07, 23:29
Medlem
Zanizailas avatar
Katter bits när man klappar dem, om det inte är riktigt hårt eller aggressivt så är det inget konstigt.
Att slå katten och undra varför den springer iväg är däremot konstigt.
Citera
2015-03-08, 18:31
Medlem
kanelipullas avatar
Är du en idoit eller.. eller bara ond? Man slår aldrig ett djur.. speciellt en katt. Den förstår inte varför du slog den fast den bet dig. Istället för det kommer den att börja bli rädd för dig och undvika dig. Katter är enormt speciella.. du kanske klappade den på fel sätt. Mitt råd.. ta hand om katten väl och klappa den inte så länge den är hos dig. Din mamma kommer att märka förändringar i kattens beteende om du fortsätter!
Citera
2015-03-09, 11:34
Medlem
Gummisulans avatar
En katt, som spinner och gillar att bli klappad, kan helt plötsligt "få nog" och nafsa efter handen. Om man inte håller koll på katten hela tiden kan ett bett ta riktigt illa och man kan börja blöda. Man kan också bli klöst. Min katt kan helt plötsligt börja "brottas" med min hand när blir kliad på magen. Han kan bita tag i handen, in hårt, men hålla fast den. Någon gång har jag fått klösmärken på handen. Att slå sin, eller någon annans katt, är inget man gör! Om du nu smällt till katten ordentligt första gången är det klart att den inte litar på dig! Det bästa du kan göra är att ignorera katten när den är inne. Söker den sig till dig kan du klappa den, men håll koll på kattens reaktion. När katten börjar vifta på svansen då ska man passa sig. Även om katten ligger kvar, så sluta klappa. Håll aldrig fast den eller lyft den om den spjärnar emot.
Citera
2015-03-09, 12:40
Medlem
Fleamans avatar
Låt den traska runt och bry dig inte om den, så kommer den nog inte bekymra dig. Fortsätter den bitas får du väl säga upp dig från din post som kattvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in