2015-03-06, 20:43
Medlem
Köpte ett domännamn på Loopia för ett tag sedan(bara domännamn). Går jag in på min sida så står det att en kund på Loopia äger siten och nåt som heter LoopiaWHOIS. Trycker man där så kan man se mitt namn, adress, email och allting. Har redan fått nått jävla spam från "jumpstartonline@strength.gamedayassist.com" som utger att jag ska ha köp ett domännamn av dem(i skräppost-mappen).

Kan man ta bort så att inte vem som helst kan se detta? Skulle jag reggat mig med fejknamn?
Citera
2015-03-07, 01:00
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Köpte ett domännamn på Loopia för ett tag sedan(bara domännamn). Går jag in på min sida så står det att en kund på Loopia äger siten och nåt som heter LoopiaWHOIS. Trycker man där så kan man se mitt namn, adress, email och allting. Har redan fått nått jävla spam från "jumpstartonline@strength.gamedayassist.com" som utger att jag ska ha köp ett domännamn av dem(i skräppost-mappen).

Kan man ta bort så att inte vem som helst kan se detta? Skulle jag reggat mig med fejknamn?
Du kan nog ändra kontaktuppgifter någonstans, jag brukar köra en slaskmail och ett telefonnummer som inte finns. Vissa erbjuder anonymisering som en extratjänst för mer pengar än vad du betalar för själva namnet (blä!), andra är anonyma by default, eller inte alls. Det är olika regler mellan olika toppdomäner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in