• 1
  • 2
2015-03-05, 12:17
Medlem
Det spekuleras mycket kring den läckta databasen med 40000+ av FB´s användaruppgifter.

Men om vi utgår ifrån att det blir en mega-outning av användare på nätet - vad blir egentligen effekterna?

* Privatpersoner - Jag har läst användare som beskrivit hur deras liv kommer att förändras. Det handlar om separation, utfrysning, arbetslöshet, migrering - och till och med självmord.

Allt detta ser jag som fullständigt tänkbara effekter - givetvis är det förödande för vissa användare att bli offentliggjorda.

* Anhöriga - Det är lätt att glömma bort att bakom varje offentlig privat skandal finns det anhöriga. T ex barn. Man kan enkelt föreställa sig djupa tragedier som slår mot helt oskyldiga.

* Skandalens ansvariga - Även här har jag läst personer beskriva hur de skoningslöst skulle utkräva hämnd på de som bidragit till uthängningen. Tänkbara måltavlor här kan tänkas vara personer knutna till FB, Piscatus, Researchgruppen, Aftonbladet etc.

Detta känns kanske mer spekulativt, men för den skull inte otroligt. Bland de som får sina liv förstörda finns säkert en och annan som kommer att leva för att ta gruvlig hämnd.

* Flashback - helt klart skulle en outnings-skandal av dessa proportioner betyda att FB får rykte om sig att vara ett läckande såll där man dessutom inte försöker hjälpa de drabbade tillräckligt.

På kort sikt händer kanske inte så mycket men på längre sikt är det förödande för ett anti-etablissemangs-forum att få dåligt rykte.

* Yttrandefriheten - nu kanske jag låter överdriven men jag kan se en förändring när det gäller yttrandefriheten på nätet om det blir en outnings-skandal. Om inte FB är ett säkert ställe att lufta sina tankar på - var kan man då vända sig? Om fler och fler aktörer vaskar fram användares identiteter så kommer det i och för sig att bli en vänligare ton i olika kommentarsfält - men hur blir det med frihetskänslan? Vilka åsikter kommer vara ok?

Åsikter tack!
Citera
2015-03-05, 12:36
Medlem
ElCampeadors avatar
Personligen är jag i nuläget okänd. Jag har hus, barn, utbildning och mycket att förlora på det. Om de tar allt jag har byggt upp ifrån mig, vilket en uthängning skulle resultera i, så skulle jag inte sky några medel längre. OM jag blir uthängd och trakasserad av vänstern så kommer jag att börja ägna mig åt att selektivt börja få meningsmotståndare att försvinna spårlöst.
Citera
2015-03-05, 13:03
Medlem
TheHmms avatar
Men, om hela flashbacks användare hängdes ut så skulle smygrasismen helt plötsligt bli en vanlig åsikt...

om alla har en avvikande åsikt har ingen det.

40000 användare hade däremot haft det svårt.

Hoppas att en av dem är jag, jag tycker om att stå för mina åsikter.

Kan man argumentera för dem är det inget att vara rädd för.
Citera
2015-03-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Men, om hela flashbacks användare hängdes ut så skulle smygrasismen helt plötsligt bli en vanlig åsikt...

Tror du verkligen att samtliga dessa 40 000 användare är smygrasister?
Citera
2015-03-05, 15:20
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Tror du verkligen att samtliga dessa 40 000 användare är smygrasister?

En stor majoritet på flashback gillar inte mångkulturen, negrer och så vidare. Det är ju rätt uppenbart. Vem tusan gör det, egentligen? Vissa är mer skenheliga än andra om saken, men det är grymt svårt att tycka om skräniga sandbabianer, IQ-befriade sengångarsomalier och så vidare. Sen tror jag att de skulle försöka vara selektiva.
Citera
2015-03-05, 15:24
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Personligen är jag i nuläget okänd. Jag har hus, barn, utbildning och mycket att förlora på det. Om de tar allt jag har byggt upp ifrån mig, vilket en uthängning skulle resultera i, så skulle jag inte sky några medel längre. OM jag blir uthängd och trakasserad av vänstern så kommer jag att börja ägna mig åt att selektivt börja få meningsmotståndare att försvinna spårlöst.

Om du verkligen är psykopat, som du antyder, så är det kanske bra om samhället får ögonen på dig.
Citera
2015-03-05, 17:38
Medlem
Jag mår väldigt dåligt över att databasen är ute, och jag har mycket att förlora på den. Mitt liv hänger redan i en skör tråd, men det här var pricken över i:t.

Jag är en snäll person som vill ha ett fridfullt liv och gå vidare från mina bekymmer, men databasen gör att jag inte kan. Om den skulle komma ut, eller om jag blir uthängd, så har jag inget att förlora, och då ska verkligen RG vara oroliga.
Citera
2015-03-05, 17:53
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm

Nej, eftersom dessa 40 000 fortfarande inte har något nätverk eller sammanhållning mellan varandra så skulle aldrig den åsikten bli accepterad och trakasserierna från statens nyttiga idiot, den s.k. vänsterrörelsen skulle inte upphöra. Redan nu röstar en stor del av Sveriges röstberättigade befolkning på ett invandringskritisk parti, folk sitter på kafferaster och vid matbordet och skyr invandrare, ändå så är den officiella linjen som vi måste följa att man måste tycka om mångkulturen och invandringen. Likaså även andra åsikter.

Märkligt, eller?

Jag kan också argumentera för mina åsikter, annars hade jag inte haft dem. Jag kan även stå för dem. Däremot tycker jag inte det är så kul att bli demoniserad i offentligheten utav ett gäng rövhål som har etablissemanget på sin sida. För att vara realistisk så skulle det påverka mitt privatliv negativt och det är inte så skoj.

Däremot är jag inte med i databasen men ändå detta är djupt allvarligt och jag lider med de som är med i den. Jag står på er sida och vill ni ha någon att prata med så är det bara att skicka ett meddelande.
Citera
2015-03-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
En stor majoritet på flashback gillar inte mångkulturen, negrer och så vidare. Det är ju rätt uppenbart. Vem tusan gör det, egentligen? Vissa är mer skenheliga än andra om saken, men det är grymt svårt att tycka om skräniga sandbabianer, IQ-befriade sengångarsomalier och så vidare. Sen tror jag att de skulle försöka vara selektiva.

Som vanligt gör du misstaget att anta att alla andra är som du... Det finns gott om användare på Flashback som inte deltar i de invandringskritiska (oftast rätt mörkbruna...) delforumen utan är här för att diskutera annat. Du ser det förstås inte eftersom du inte tittar i de delforumen.
Citera
2015-03-05, 18:08
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkarInteMerNu
Jag mår väldigt dåligt över att databasen är ute, och jag har mycket att förlora på den. Mitt liv hänger redan i en skör tråd, men det här var pricken över i:t.

Jag är en snäll person som vill ha ett fridfullt liv och gå vidare från mina bekymmer, men databasen gör att jag inte kan. Om den skulle komma ut, eller om jag blir uthängd, så har jag inget att förlora, och då ska verkligen RG vara oroliga.

Du har markerat bra där. Oroa dig dock inte. Researchgruppen ger sig bara på svensson som inte kan försvara sig. I övrigt avstår de. Personskydd är dyrt i längden.
Citera
2015-03-05, 23:48
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Du har markerat bra där. Oroa dig dock inte. Researchgruppen ger sig bara på svensson som inte kan försvara sig. I övrigt avstår de. Personskydd är dyrt i längden.

Personskydd för privatpersoner är inte mycket att hänga i julgranen i en sådan situation. Det är mest till för att skydda mot tattare och annat löst folk som kan ställa till med mindre intermezzon. En motiverad högkapacitetsaktör röjer både personskyddet och skyddspersonen ur vägen utan större problem. Sådana personer finns det flera av här på Flashback även om den genomsnittlige näthataren självklart är ganska beskedlig i verkligheten.
Citera
2015-03-05, 23:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Däremot är jag inte med i databasen men

Förlåt min dumhet men hur vet man om man är med i databasen...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in