Tjena! Hell seger! Salam Aleikum! Vill inleda denna tråd med att säga att jag inte är världens mest pålästa människa inom religion även om ämnet intresserar mig.
Har inget emot muslimer eller religiösa människor om dessa sköter sig, är bara en nyfiken själ.
Har ofta fått förklaringen ifrån muslimer att livet är ett test givet till människan av Allah för att bedöma om denna kan motstå frestelser och syndigt beteende.
Fine, det låter väl rimligt. Att Gud testar oss skulle inte vara mer rimligt om nu det existerar en sådan varelse.
När man sedan kollar mot den muslimska världen märker man ganska snabbt att den är strikt och hård.
Allt ifrån kritik mot Islam till att kyssas offentligt till homosexualitet anses vara förbjudet, vissa länder har striktare regler än andra.
Dessa handlingar kommer oftast med straff där allt ifrån piskrapp till fängelse kan hända individen beroende på vilket brott denna begått. Med andra ord rätt hårda straff för människor som gjort ett val i
livets stora test.
Varför blir dessa individer så hårt straffade i muslimska länder och varför läggs det enormt mycket energi på att hålla dessa "synder" borta ifrån muslimska städer?
Ska livet vara ett test är detta som att ta bort alla svåra frågor på testet och enbart köra på dom man själv anser vara rimliga när man samtidigt förväntar sig högsta betyg, dvs paradiset.
Bara en tanke som har hållit mig vaken och det hade varit intressant att höra andra ge sin bild på det hela