Citat:
Ursprungligen postat av
sezer1992
En muslim kan inte ha rätt att mörda någon oavsett om hen är muslim eller inte.
Oavsett om hen har övergått från att vara muslim.
Helt rätt. Tyvärr har man rätten man tar sig.
Citat:
När ni kollar läget idag så ser man klart och tydligt att det är fler som konverterar sig till islam än andra religionerna.
Möjligt, snabbaste växande är dock "no religion"
Citat:
Sen har det blivit vanligt att alla försöker smutskasta islam. Händer det något så är det direkt islamen som "är skyldig" men det kommer snabbt upp att islam inte har någonting med saken att göra...
En ideologi är givetvis inte "ansvarig" för något, det är människorna som utför handlingarna som är ansvariga. En ideologi kan dock inspirera folk att begå särskilda handlingar, tron på vissa idéer påverkar människor.
Exempel: vem tror du är mest villigt att ta på sig ett bombbälte och spränga sig själv till döds?
1) En som tror på att hen kommer till ett paradis där hen får knulla 72 oskulder
eller
2) En som inte tror på ett efterliv alls och förväntar sig att bara ruttna.
Terroristerna/IS etc. säger själva att det har mycket med just "islam" att göra. Givetvis gör de andra tolkningar av samma texter du läser, men säga att "islam inte har någonting med saken att göra" är sjukt verklighetsfrånvänt.
Jag skulle för övrigt uppskatta om du svarade på mina tidigare frågor om bl.a. källhänvisningar. Du gjorde påståenden om t.ex. koranen jag gärna ser en referens på.