Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fy fan vilket vidrigt kräk Danne är
Danne har suttit här och skrivit gång på gång att han inget har gjort men så var det ju inte. Det fattas en dom på Lexbase från december 2016.

"Daniel Lundberg förekommer under 41 avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes senast den 7 december 2016 för olovlig körning, grovt brott, vid fyra tillfällen, bedrägeri vid åtta tillfällen, rattfylleri och grovt rattfylleri till fängelse sex månader."

Knarkar gör han inte heller enligt hans inlägg i den här tråden... men det var lögn det med.
"Av yttranden från Frivården framgår att Daniel Lundberg, som inte deltagit i personutredningen, har en måttlig utvecklingsstörning och missbruk av alkohol och narkotiska preparat. Risken för återfall i brott har bedömts som hög."

Daniel Lundberg döms nu för olovlig körning, olaga förföljelse, olaga hot, ofredande, bedrägeri i 28 fall och falsk larm i två fall.

De brott som Daniel Lundberg nu döms för brott begicks före tingsrättens senaste dom. Tingsrätten ska därför göra en gemensam straffmätning för de tidigare och de nya brotten och se till så att påföljderna tillsammans inte överstiger straffvärdet för den samlade brottsligheten (34 kap. 1 och 2 §§ brottsbalken). Vid denna bedömning finner tingsrätten att brottslighetens samlade straffvärde motsvarar fängelse ett år.
Daniel Lundberg dömdes genom den tidigare domen till fängelse sex månader.
Tingsrätten bestämmer därför hans nya påföljd till fängelse sex månader.

Hoppas innerligt att den här mesiga domen överklagas och att han får längre straff.
Det här vidriga kräket bör hållas inlåst länge

den kommer inte överklagas
Citera
2017-05-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fy fan vilket vidrigt kräk Danne är
Danne har suttit här och skrivit gång på gång att han inget har gjort men så var det ju inte. Det fattas en dom på Lexbase från december 2016.

"Daniel Lundberg förekommer under 41 avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes senast den 7 december 2016 för olovlig körning, grovt brott, vid fyra tillfällen, bedrägeri vid åtta tillfällen, rattfylleri och grovt rattfylleri till fängelse sex månader."

Knarkar gör han inte heller enligt hans inlägg i den här tråden... men det var lögn det med.
"Av yttranden från Frivården framgår att Daniel Lundberg, som inte deltagit i personutredningen, har en måttlig utvecklingsstörning och missbruk av alkohol och narkotiska preparat. Risken för återfall i brott har bedömts som hög."

Daniel Lundberg döms nu för olovlig körning, olaga förföljelse, olaga hot, ofredande, bedrägeri i 28 fall och falsk larm i två fall.

De brott som Daniel Lundberg nu döms för brott begicks före tingsrättens senaste dom. Tingsrätten ska därför göra en gemensam straffmätning för de tidigare och de nya brotten och se till så att påföljderna tillsammans inte överstiger straffvärdet för den samlade brottsligheten (34 kap. 1 och 2 §§ brottsbalken). Vid denna bedömning finner tingsrätten att brottslighetens samlade straffvärde motsvarar fängelse ett år.
Daniel Lundberg dömdes genom den tidigare domen till fängelse sex månader.
Tingsrätten bestämmer därför hans nya påföljd till fängelse sex månader.

Hoppas innerligt att den här mesiga domen överklagas och att han får längre straff.
Det här vidriga kräket bör hållas inlåst länge

Det kommer inte överklagas eftersom att straffvärdet är inte högre
Citera
2017-05-03, 21:11
Medlem
kato85s avatar
Utvecklinsstörd alltså, in på behandling med honom, karln är inte frisk.
Citera
2017-05-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

behövs inte
Citera
2017-05-03, 22:30
Medlem
Citat:

Såhär är det domen kommer inte att överklagas eftersom att straffvärdet för dessa brott inte är högre än 6 månader med den nya straffrabatten
Citera
2017-05-04, 08:15
Medlem
Fjantors avatar
Värsta är att du försvarar det du utsatt dessa människor för..
Känner du som helst ingen ångest.?
Citera
2017-05-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor

öh ursäkta vad har jag utsatt dom för ????? egentligen är de ingenting utan dom påstår saker som inte ens har hänt ta t.e.x den där petra och den sk misshandeln den va falsk jag puttade iväg hon ifrån mig och sedan skickade jag inte över 1000brev de va 3st endast ifrån häktet så öh jo jag kallar dom för skadeståndshoror hela högen det står jag för
Citera
2017-05-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor

Sen så är de inte så allvarligt som dom vill få det att låta
Citera
2017-05-04, 13:00
Medlem
kato85s avatar
Vad är det som ska få oss att tro att du inte kommer fortsätta med ditt jävulskap när du avtjänat dina 6 månader?

Förstår du inte att du förstör för dig själv?
Ju mer skit du gör, desto mer skit kommer du få äta upp.

När du förstått den logiken hoppas jag att du skaffar dig ett jobb och ett hederligt liv som alla oss andra.

Lycka till.
Citera
2017-05-04, 13:22
Medlem
Citat:
Vad är det som ska få oss att tro att du inte kommer fortsätta med ditt jävulskap när du avtjänat dina 6 månader?

Förstår du inte att du förstör för dig själv?
Ju mer skit du gör, desto mer skit kommer du få äta upp.

När du förstått den logiken hoppas jag att du skaffar dig ett jobb och ett hederligt liv som alla oss andra.

Lycka till.

har redan jobb har tjej oxå och dessutom är det inte 6 månader jag sitter utan de är bara 4månader
Citera
2017-05-04, 17:59
Medlem
downbelows avatar
Undra vad Daniels flickvän tycker om allt det här?

Sen är det ju bara idiotiskt att bara försöka försvara det här, står ju svart på vitt vad daniel gjort i domarna.

Menar man får ju inte sitta inne 4 månader för ingenting.

Med en kommentar som "inte så farligt" Säger ju allt om dina värderingar Daniel.

Du är ju och förblir en tomte i mina ögon, en riktig sopa som aldrig kommer ändra sitt beteende.

Den dagen nån tar lagen i egna händer och nitar dig då kommer jag jubla.
Citera
2017-05-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Undra vad Daniels flickvän tycker om allt det här?

Sen är det ju bara idiotiskt att bara försöka försvara det här, står ju svart på vitt vad daniel gjort i domarna.

Menar man får ju inte sitta inne 4 månader för ingenting.

Med en kommentar som "inte så farligt" Säger ju allt om dina värderingar Daniel.

Du är ju och förblir en tomte i mina ögon, en riktig sopa som aldrig kommer ändra sitt beteende.

Den dagen nån tar lagen i egna händer och nitar dig då kommer jag jubla.

ska dom nita mig för olovliga körningar och narkotika brott du måste ju av helt off och min brud bryr sig inte då detta endast är gamla domar sedan 2016 som inte kom upp på den rättegången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in