• 1
  • 2
2015-03-04, 17:10
Medlem
fikasugens avatar
Om du funderar att köpa och öppna en hemsida med tjejer som poserar med webbkamera? Gör då inte samma misstag som mig. Jag köpte ModenaCam.com och deras skript. Deras support suger. Och inte lite heller. Det krävs ganska mycket kunskap av en för att driva detta skript med alla inställningar och så. Och man får ingen hjälp av dom heller. Glöm ModenaCam.com om ni funderar på att köpa! Gör inte samma misstag som jag gjorde. Jag köpte ModenaCam.com skript och nu sitter jag med en hemsida som jag inte förstår. Och med deras inställningar som man inte kan ändra när man väl har gått live. Och dom svarar inte på supporten heller angående saker man vill förstå.

If you are looking to buy and open a website with live webcam models posing? Then do not do the same mistake as me. I bought ModenaCam.com and their scripts. Their support sucks. It requires quite a lot of knowledge of one to pursue this with all settings. And you get no help from them either. Forget ModenaCam.com! Do not make the same mistake i did. I bought ModenaCam.com script and now I'm sitting with a website that I do not understand. And with their settings that you can not change once it has gone live. And they refuse to answer questions about how things work.
Citera
2015-03-04, 17:18
Medlem
Gabriel-Meijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Om du funderar att köpa och öppna en hemsida med tjejer som poserar med webbkamera? Gör då inte samma misstag som mig. Jag köpte ModenaCam.com och deras skript. Deras support suger. Och inte lite heller. Det krävs ganska mycket kunskap av en för att driva detta skript med alla inställningar och så. Och man får ingen hjälp av dom heller. Glöm ModenaCam.com om ni funderar på att köpa! Gör inte samma misstag som jag gjorde. Jag köpte ModenaCam.com skript och nu sitter jag med en hemsida som jag inte förstår. Och med deras inställningar som man inte kan ändra när man väl har gått live. Och dom svarar inte på supporten heller angående saker man vill förstå.

If you are looking to buy and open a website with live webcam models posing? Then do not do the same mistake as me. I bought ModenaCam.com and their scripts. Their support sucks. It requires quite a lot of knowledge of one to pursue this with all settings. And you get no help from them either. Forget ModenaCam.com! Do not make the same mistake i did. I bought ModenaCam.com script and now I'm sitting with a website that I do not understand. And with their settings that you can not change once it has gone live. And they refuse to answer questions about how things work.

Hur mycket blev du tvungen att betala för spektaklet? Det känns väldigt märkligt att de sålt dig en produkt som de sedan vägrar att supporta. Vilken typ av teknisk kunskap har du med dig sedan innan?

Det är ju kanske inte riktigt relaterat till din trådstart men jag måste fråga vad det var för sida du tänkte öppna, pratar vi om kvinnor från fillipinerna eller liknande?
Citera
2015-03-04, 17:27
Medlem
fikasugens avatar
Jag betalde det man ska för att få köpa skriptet. Men när man läser deras sida och hur bra allt är så tror man ganska mycket på detta. Ok skriptet fungerar vad jag vet så här långt men har aldrig prövat detta live med modeller. Men inställningarna är komplicerade att förstå. men man tror ju att man ska få hjälp så att man ska kunna fixa allt själv. man vill ju kunna klara av det mesta själv men dessa frågor svarar dom inte på. Utan dom ska fixa allt. och deras inställningar är inte bra. När jag nu har börjat fatta lite så är det försent att ändra på deras inställningar. Då måste man installera om allt och då krävs det ganska mycket av en. Med FMS och allt detta är. Så man måste vara ganska duktig innan för att få detta gå ihop.
Citera
2015-03-04, 18:00
Medlem
vtcs avatar
Vad står det om support i avtalet du godkände för att köpa den här lösningen?

Vad har du för teknisk kompetens inom den här typen av system?
Citera
2015-03-04, 18:11
Medlem
Lajtels avatar
Tittade på demosidorna, adminpanelen ser EXTREMT lättanvänd ut?...
Precis samma upplägg som på webshoppar man kan köpa.

Har du jobbat med något liknande upplägg tidigare?
Senast redigerad av Lajtel 2015-03-04 kl. 18:13.
Citera
2015-03-04, 18:21
Medlem
fikasugens avatar
Det är ganska lätt använt på demon.
Men detta är inte vad som är problemet. Utan man måste sätta ganska många inställningar underytan som man ej ser på admin panelen. Som exempel hur mycket varje peng ska vara värd gentemot hur man tippar och hur det ska vara värt när man ska betala ut. Mot den verkliga valutan man använder. Det är detta jag vill ha svar på hur det fungerar och vilka inställningar man ska göra och vad som är bra. men inga svar. Jäkligt frustrerande. Väntat lång tid nu på att få gå live men kan inte detta eftersom deras inställningar inte kan fungera.
Citera
2015-03-04, 18:25
Medlem
fikasugens avatar
Har inte gått igenom supporter avtalet direkt. Jag vill ju försöka slippa dom eftersom och klara detta själv. Och jag frågar saker som jag tycker verkar helt normalt men då får man dåligt svar och inte korrekt svar. Utan att dom kan fixa detta. Men vill ju inte att dom ska logga in på min server hela tiden. Och är rejält sne för att dom har undanhållit att så fort när dom har satt inställningarna under ytan så kan dom ej ändras och detta får man veta nu efter. Och med deras inställningar kan jag inte driva sidan.
Senast redigerad av fikasugen 2015-03-04 kl. 18:29.
Citera
2015-03-04, 18:42
Medlem
fikasugens avatar
Dom har en policy att bara svara på en fråga varje dag. Men supporten svarade fel på min fråga idag och gav mig ett helt annat svar. Så innan man har fått svar igen så måste man vänta tills nästa dag om man har en följd fråga. Är ganska trött på detta att inte kan få sidan att gå live nu på flera månader eftersom man inte kan sätta sig in i inställningarna hur mycket varje tokens eller chips ska vara värt gentemot den vanliga valutan och få detta att ändras. m
Men detta går ej att ändras enligt dom eftersom då blir sidan förstörd. Och nu sitter man med deras inställningar som man ej kan gå live med.
Citera
2015-03-04, 18:52
Medlem
Gabriel-Meijers avatar
Citat:
Dom har en policy att bara svara på en fråga varje dag. Men supporten svarade fel på min fråga idag och gav mig ett helt annat svar. Så innan man har fått svar igen så måste man vänta tills nästa dag om man har en följd fråga. Är ganska trött på detta att inte kan få sidan att gå live nu på flera månader eftersom man inte kan sätta sig in i inställningarna hur mycket varje tokens eller chips ska vara värt gentemot den vanliga valutan och få detta att ändras. m
Men detta går ej att ändras enligt dom eftersom då blir sidan förstörd. Och nu sitter man med deras inställningar som man ej kan gå live med.

Att ha en policy som säger att man endast svarar på en fråga om dagen låter som skitsnack. Det låter ju som om dom bara försöker bli av med dig! Börja med att reda ut vad du har rätt till enligt avtalet och upplys dom om det. Om du inte har rätt till någon support så försök ta hjälp av någon tekniskt kunnig person som kan hjälpa dig med scriptet. Lycka till!
Citera
2015-03-04, 21:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-03-06, 18:01
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Har inte gått igenom supporter avtalet direkt.
Nästa gång bör du kanske kolla upp sådant här innan du betalar för systemet...
Citera
2015-03-13, 15:05
Medlem
fikasugens avatar
När man köper ett script och license så tror man ju att man ska kunna sköta detta själv och slippa ha dom styra över ens hemsida. Har ju börjat att lära mig detta script nu men en del saker har jag ej fattat hur man ställer in som currency per credit på hemsidan och när jag frågar dom om dom kan säga mig vilka filer man ska ändra för att få detta gjort. Men detta måste supporten diskutera med dom andra på siten deras. Och som svar var är att det vill dom ej ge ut.
Och i admin setting har dom gjort så att man inte kan ändra detta. Så man måste ändra i filerna för att få detta gjort. Men detta vägrar dom säga hur man gör. Så dom vill inte låta en sköta sin egen sida. Dom vill ha kontroll hela tiden. Hade jag vetat detta hade jag ej köpt. Undrar om dom får göra så här?

15:42 Raluca C.: We have done the change
15:43 jag: yes but its wrong
15:43 Raluca C.: What is wrong?
15:43 jag: tell me where i do the changes in the ticket
15:43 jag: im not understand this who much it would be i have to think about this and i will make this by my self this weekend
15:43 jag: in the ticket tell me where to change
15:43 Raluca C.: It is better that we proceed, because if you will mess things up, we will not be able to offer you support
15:44 jag: no I'm not a new bee i can make this. Its weekend i can make this
15:44 Raluca C.: As I told you, this change shouldn't be done in the first place
15:44 Raluca C.: These settings are set during the installation
15:44 jag: yes but you did it so i can make this to
15:44 Raluca C.: Ok, please give me a few minutes to consult my colleagues from dev. department
15:45 jag: what files
15:45 jag: its my script i can make this if i want
15:46 Raluca C.: Ok, it's my job to let you know
15:46 Raluca C.: I will reply to your ticket in a few minutes
15:50 jag: No i can't change it there because it's locked and i can't made changes there!!! Give me the instruction how to made changes in the files
15:50 jag: in admin settings is locked for changes in currency per tokens
15:50 jag: Admin setting is locked for changes in currency per tokens
15:50 Raluca C.: Please write this within the ticket
15:50 Raluca C.: I need to leave now
15:51 jag: a**ole
Senast redigerad av fikasugen 2015-03-13 kl. 15:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in