2015-03-04, 14:06
Medlem
TerminatorGundes avatar
det verkar vara glapp i min samsung galaxy,det är ett jävla pillande att få kontakt med laddaren,har prövat flera olika laddare så det verkar vara mobilen som glappar,nån som har förslag hur jag ska fixa det?
Citera
2015-03-04, 14:09
Medlem
_AlleMan_s avatar
Hade också likadant problem på min s4. Började lite smått men blev värre och värre tills den slutade helt. Lämna in den på lagning kan nog bli svårt att göra något själv om du inte har rätt verktyg.
Citera
2015-03-04, 14:27
Medlem
Cameltotems avatar
Sakta i backen!

Jag trodde jag hade glapp, höll på och pilla som tusan med min laddare.

Visa sig vara damm i telefonen där kontakten ansluts. Prova blås rent.

Detta brukar vara det vanligaste problemet.
Citera
2015-03-04, 14:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
nån som har förslag hur jag ska fixa det?
Har det fastnat något ludd i kontakten? Testa att pilla med en nål eller liknande.

Ett till alternativ är att skaffa en laddare som du sätter i batteriet och laddar separat med t.ex denna beroende på vilken galaxy du har?
Citera
2015-03-04, 17:27
Medlem
Yisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Sakta i backen!

Jag trodde jag hade glapp, höll på och pilla som tusan med min laddare.

Visa sig vara damm i telefonen där kontakten ansluts. Prova blås rent.

Detta brukar vara det vanligaste problemet.

Sant, samma sak för mig. höll på i evigheter med gummisnoddar runt mobilen för att få laddning. Visade sig vara damm, prova guffa runt lite med en nål eller nått.
Citera
2018-04-21, 11:32
Medlem
Argh123s avatar
DUMP 2018
Har också det problemet. Rätt säker på att det är damm, men typ omöjligt att få bort nu (troligtvis tryckt in det. Har varit så här en längre tid och testat nåde kolsyra och pillrat.
Räcker det att lämna in mobilen hos en turk och få ut den nästa dag med felfri glapp för några hundra kronor i betalt? Att jag ska öppna mobilen är inget alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in