Citat:
Ursprungligen postat av
alextg1994
Tack för ditt svar!
Jag kan förstå att det är en lång väg till en så pass "skön stol" på flygplanet, men vilket jobb har en enkel väg dit egentligen?
Vilka jobb har en enkel väg vart? Det är stor skillnad på yrken. Att plöja ner uppåt 100K på en pilotutbildning som i värsta fall inte renderar i ett jobb (plus att du i värsta fall måste pröjsa ur egen ficka för att gå flygtimmarna) eller där du de första 5 åren får slita arslet av dig inom samma yrke, jobba under tuffa förhållanden och där du praktiskt taget inte har ett socialt liv är en ganska jobbig väg jämfört med säg en läkares eller jurist väg till jämförbara positioner.
För det var ju det som din tråd handlade om, att du inte ville offra ditt umgänge/familj och risken är stor att under de första åren - om du har TUR - att du jobbar såna skitpass att du inte kan ha ett fungerande socialt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
alextg1994
Jag är nog beredd att satsa lite för att senare kunna få ett jobb som jag uppskattar väldigt mycket!
Det är väl åter till topic: Vad är det exakt du är beredd att satsa menar du? Att offra ett umgängesliv första åren i yrket, för det var ju det du var orolig över. Det finns inga garantier att du landar ett högavlönat, bekvämt jobb på ett stort flygbolag inom en överskådlig framtid.
Citat:
Ursprungligen postat av
alextg1994
Jag kan nog inte tro att denna "låååånga" väg är lika tråkig som att stå att kasta sten från en sida till en annan av vägen. Man har förmodligen en del kul på vägen också.
Tråkigt är det nog inte, men det är inte riktigt det du och jag diskuterat heller. Möjligen att man ledsnar pga dåliga arbetsmiljön och arbetstiderna