Citat:
Ursprungligen postat av
Drapåtrissor
Så typiskt svenskt så det nästan vänder sig i magen. Men till topic någon som tror att fuskåkandet minskar? Själv tror jag att det blir det vanliga mycket snack och lite verkstad.
Enligt dig är alltså en typiskt svensk
dålig egenskap att visa medkänsla och medmänsklighet? Är det nåt som får mitt maginnehåll att vilja rotera så är det din kommentar.
Självklart hjälper jag någon igenom spärren bakom mig om dom vill!
När jag läser DN artikeln häromdan på detta téma, undrar jag hur det skulle vara möjligt för kontrollanter att bli otrevligare och drygare än de redan är?
Ska dom sedan oftare eskorteras av vakter vet jag att tunnelbaneåkandet kommer bli bra mycket mer otrevligt hur mycket biljett jag än har. Personligen kommer jag då välja kommunalt mycket mer sällan, cykla ännu mer, alternativ sorgligt nog ta bilen. Varje gång kontrollanter dyker upp känner jag ett kokande förakt, så det är dessutom för att inte utmana min självkontroll och därmed allas trevnad.
Svaret till tråden blir att jag tror det kommunala resandet kommer gå ner totalt sett, men att andelen fuskåkande kommer att vara lika stor.
(vilket betyder att MTR, veolia o allt va f-n de nu heter, får ännu mindre intäkter och ännu högre utgifter, vilket talar ännu mer för en gratis statlig kollektivtrafik.)