Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Så fotbollen ska inte få vara massans kultur utan bara för en klick människor om inordnar sig i en speciell supporterkultur? Du får gärna förklara det där bättre.
Personligen vill jag att fotbollen ska fungerar som något enande i samhället. Malmö FF ska vara stadens lag tillgängligt för alla. I dagens splittrade samhälle vill jag att stadens lag ska vara något alla ska kunna samlas runt.
Jag tycker också att den ska vara enande, men det betyder inte att man måste ta på sig PK dräkten och älska alla. Det ska inte finnas en allmän fotbollsstil eller vad man ska kalla det, fotbollen består av olika element.
Är man en person som inte trivs med den rådande stämning som finns i klacken, då kan man sitta på familjeläktaren. Bengalerna brukar i regel bara finnas i klacken. Men man kan inte säga att klacken ska bli som familjeläktaren, klacken är klacken. Detta innefattar bengaler och andra seder!
Egentligen så har jag inget emot firmor och regelrätta slagsmål!
Dock anser jag att slagsmålen ska äga rum utanför arenan där varken andras egendom eller andra människor kommer till skada, man kan ses på ett öppet fält och göra upp!