2015-03-03, 21:24
Medlem
Hejsan! Jag har suttit med collegeboards sat question of the day i ett par dagar nu, jag fastnar alltid på sentence completion delen. Orden som man har att välja på där är ord som jag i princip aldrig hörts användas inom engelskan t.ex cajolery, och jag anser mig ganska duktig på engelska. Hur har ni andra handskats med senna delen? Är det bara att börja med glosor igen?
Används dessa ord verkligen av t.ex amerikaner? Jag har då aldrig hört någon nämna dessa ord
Citera
2015-03-04, 22:16
Medlem
karamellas avatar
Sitta med glosor är inte en dålig idé. Läst the economist, markera okända ord, öva. Ladda ner appar till telefonen, finns massa flashcard appar för att öva just nya ord om man söker på t.ex. GRE eller SAT

Och ja, mycket lär man sig annars per automatik när man läser mycket på akademisk engelska.
Citera
2015-03-05, 00:08
Medlem
Kika på Direct Hits Core Vocabulary of the SAT: Volume 1 2011 Edition samt Volume 2.
Citera
2015-03-05, 20:13
Medlem
encephalizations avatar
Har aldrig gjort SAT men GRE ett par gånger. Erfarenhet av språket är definitivt det bästa sättet men kortsiktigt så fungerar det att lära sig rötter till ord (franska och latin främst) då det hjälper enormt att kunna utesluta alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in