2015-04-02, 08:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Fram till den 15/6 kan Sweatt skriva på för en NHL-klubb istället:

http://www.kuriren.nu/100-hockey/nyforvarvet-jag-kan-lamna-for-nhl-spel-8214694.aspx

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/jo-givetvis-finns-det-en/?blog=4171576&entry=8214785

Jag tror mera på att någon KHL-klubb kliver in med en fetare sedelbunt och då drar han till sibirien.

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Ikeas ägare gillar Tingsryd. Pollenkungen gillade Rögle. HMs boss gillar DIF. Skarsgård Bajen. Percy MIF. Ja ni fattar.

Frågan är hur mycket får Luleå av hans 4 miljarder?
En mille eller 100...

Hade jag 4 miljarder så skulle jag köpa ett eget lag och coacha själv.

Sedan så skulle jag även köpa lulää och lägga ned eller spela i div.3.. Hahaha
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-02 kl. 10:44. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-04-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Gäller väl alla spelare i stort sett? Jag vet inte säkert, men det var precis det som skedde när bög-Philadelphia snodde Raffl från oss. En dag ska jag hämnas.
Skillnaden är att Sweatt säger att hans rättigheter har gått ut så han är fritt byte för alla NHL-klubbar som vill chansa.

Normalt är det ju annars så att spelare är draftade av en klubb och en svensk klubb kan då ha lite hum i förväg om vad NHL-klubben planerar.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag tror mera på att någon KHL-klubb kliver in med en fetare sedelbunt och då drar han till sibirien.
Finns ingen KHL-klausul så i så fall får KHL-klubben först betala X antal miljoner till LHF för att LHF ska bryta Sweatts kontrakt.

Lär inte hända.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-02 kl. 10:44. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-04-02, 11:23
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Hade jag 4 miljarder så skulle jag köpa ett eget lag och coacha själv.

Sedan så skulle jag även köpa lulää och lägga ned eller spela i div.3.. Hahaha

Visst vet du hur det funkar i Föreningssverige? Fråga AEG hur nöjda de är med att äga låtsasaktier i Djurgården Hockey. Säkert därför de ger så schyssta arenahyror tillbaka...

Citat:

Finns ingen KHL-klausul så i så fall får KHL-klubben först betala X antal miljoner till LHF för att LHF ska bryta Sweatts kontrakt.

Lär inte hända.

För fem år sen men inte som det ser ut nu med sanktioner och klubbägare med frysta tillgångar i väst och så vidare. Känns som att det borda komma loss bra spelare från KHL till SHL den här säsongen.
Citera
2015-04-02, 14:03
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
För fem år sen men inte som det ser ut nu med sanktioner och klubbägare med frysta tillgångar i väst och så vidare. Känns som att det borda komma loss bra spelare från KHL till SHL den här säsongen.

Frågan är ju hur effekten av NHL-expansionen blir, tror nog att allt fler talanger drar till NHL.
Visst blir det en expansions eller?
Citera
2015-04-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ja just ja, Johan Fransson och Kristoffer Berglund - två till som drog så fort de slog genom.

Haha vad snackar du om? Fransson hade knappast slagit igenom när han gick till Frölunda där han gjorde 8 poäng och -10 på 50 matcher. Sen hade han några hyfsat mediokra säsonger i LHC och utlandet innan han kom hem igen och fick en nystart.

Kristofer Berglund har ju varit kass sedan han lämnade Luleå, stor del i att det gick så bra för honom här var nog för att han fick spela med Obsut.
Citera
2015-04-02, 14:31
Medlem
perry2s avatar
Daniel Zaar
Att kanske återvända till Rögle...
Det hade känts bra.
Hellre det än tvillingarna Abbots.
Citera
2015-04-02, 14:40
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Haha vad snackar du om? Fransson hade knappast slagit igenom när han gick till Frölunda där han gjorde 8 poäng och -10 på 50 matcher. Sen hade han några hyfsat mediokra säsonger i LHC och utlandet innan han kom hem igen och fick en nystart.

Kristofer Berglund har ju varit kass sedan han lämnade Luleå, stor del i att det gick så bra för honom här var nog för att han fick spela med Obsut.

KB har åtminstone ett SM-guld. Men det var nog viktigare att spela med Obsut egentligen.
Citera
2015-04-02, 14:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Daniel Zaar
Att kanske återvända till Rögle...
Det hade känts bra.
Hellre det än tvillingarna Abbots.

Japp.

http://www.hockeysverige.se/2015/04/02/nyblivne-landslagsmannen-oppnar-for-rogle

Abbotarna får nog knappt plats ens i Frisk numera.
Citera
2015-04-02, 15:45
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Frågan är ju hur effekten av NHL-expansionen blir, tror nog att allt fler talanger drar till NHL.

Visst blir det en expansions eller?

Jag har ingen aning. Det har väl ältats om Quebec och Hamilton år ut och år in men blir det verkligen av? Man lade ju nyss om hela seriesystemet.
Citera
2015-04-02, 15:56
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja just ja, Johan Fransson och Kristoffer Berglund - två till som drog så fort de slog genom.

Enda trösten till brynäsarna nu är väl att man trubbas av med tiden. Man vänjer sig.

Omark?

I övrigt känns hela debatten om köpelag rätt inaktuell. 70- & 80-talet börjar vara ganska längesen nu. Klart man går efter pengarna när karriärspannet är så begränsat. Är ett fåtal förunnat att vara på topp efter ca 36-37 års ålder.

Zaar till Rögle vore trist. Har en känsla av att hans brutala skott helt plötsligt skulle börja studsa stolpe in istället för ut.
Citera
2015-04-02, 16:16
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Omark?

Zaar till Rögle vore trist. Har en känsla av att hans brutala skott helt plötsligt skulle börja studsa stolpe in istället för ut.

I Rögle studsade det in redan säsongen 13-14.
Den affären är beroende av NHL-klubbens vilja, och möjligheterna för Zaar att växa som spelare. Zaar kommer aldrig att vara en fjärdelina i NHL. Spelar han PP i Lulä?
Citera
2015-04-02, 16:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
I Rögle studsade det in redan säsongen 13-14.
Den affären är beroende av NHL-klubbens vilja, och möjligheterna för Zaar att växa som spelare. Zaar kommer aldrig att vara en fjärdelina i NHL. Spelar han PP i Lulä?

Jo, jag vet att han var grym i Rögle. Dock skillnad på allsvenskan och SHL. Han har haft stort förtroende i PP hela säsongen här. Skjuter hela tiden. Har väl tyvärr inte studsat helt rätt alltid. Öppnade upp starkt under försäsongen men sen har det gått lite i stå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in