2015-06-17, 10:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
"En kopp te i öknen" var hans guldtal. Han är konstig helt enkelt, t.o.m. för att vara målvakt. Körde bl.a. 14 timmar för att sitta vid en sjö och meditera.
Var nog en vanlig träning i Mackan-mått, när det går extra dåligt slänger han upp klubban på läktaren.
Hade ingen aning om att han var en sån intressant prick. Meditation är vanligen underskattat. Men att hålla på med fysiska utbrott borde han lägga av med och istället lägga den energin på att stärka psyket.

Guld är lika med te i öknen är nog bara ett exempel på att han är kass på att uttrycka sig själv. Log han när han sa det eller såg han typ likgiltig ut?
Citera
2015-06-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hade ingen aning om att han var en sån intressant prick. Meditation är vanligen underskattat. Men att hålla på med fysiska utbrott borde han lägga av med och istället lägga den energin på att stärka psyket.

Guld är lika med te i öknen är nog bara ett exempel på att han är kass på att uttrycka sig själv. Log han när han sa det eller såg han typ likgiltig ut?
Nej aggression är roligt, han har börjat smitta av sig på Hanses också.

Nä han säger konstiga saker ibland, just det var nog någon interngrej med hans mentala tränare. Hela talet:
Citat:
"Jag är väldigt tacksam för att få vara en del av det här laget. De plockade upp mig från dyn i Stockholm och det är jag oerhört tacksam för. Det är så många jag vill tacka, min sambo har ställt upp fantastiskt hela slutspelet, Krister Holm min målvaktstränare, Andy Swärd, en kopp te i öknen och Martin Blom som sa några riktigt fina ord inför det här slutspelet."
Citera
2015-06-17, 17:36
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Fast det blir ju inte en likvärdig back oavsett vem ni tar in. Det går inte att köpa de där "gruppkemi/kapten/ikon/idol/ansikte utåt"-kvaliteterna för pengar.

Kan ju säga att det är rent fantastiskt att vi i Djurgården nästan omedelbart efter att Ölvestad lade av hade lyckan att Sörensen verkligen tog stora steg i HA och sen nu den gångna säsongen i SHL. De är inte exakt samma spelare men snarlika och supportrarna har samma känslor för dem, och sen det viktigaste då att de är viktiga för lagkemin samtidigt som de presterar stabilt. Önskar det hade dykt upp en ung Otto också bara...

Håller med dig här Displaced.

En kopp te i öknen? När och i vilket sammanhang sades det? Rolig gif. Verkar ha varit en jobbig träning.

Tycker du inte Ljung har liknande kvaliteer som Otto?
Ingen direkt stjärnglans men klarade steget från HA till SHL bra och är habil både defensivt och offensivt, tar han liknande steg den här säsongen tror jag han kan bli en riktigt bra tvåvägs-spelare i framtiden.
Citera
2015-06-17, 18:07
Medlem
Karol.s avatar
Welch e klar
Citera
2015-06-17, 18:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Welch e klar
länka
Citera
2015-06-17, 18:12
Bannlyst
Citat:
Tja, i öken är drickbar vätska mer värt än guld...
Citera
2015-06-17, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
länka
http://www.modohockey.se/artikel/67411/ brutalt nedköp både för MoDo och Welch. Welch är ju helt slut och hade mått bäst utav att varva ned karriären i Tyskland
Citera
2015-06-17, 18:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Welch e klar
Väntade han på NHL erbjudande alltså? Med tanke på att det dröjde så.
Citera
2015-06-17, 18:26
Medlem
Jag måste tamigfan nypa mig i armen. Årets hockeynyhet är ett faktum. Nu jävlar har vi en stark trupp. Det har förvisso varit en dåligt bevarad hemlighet länge men nu mås det minsann!
Citera
2015-06-17, 18:32
Medlem
Helt obegripligt val av Welch. Varför MoDo? Sjukt karaktärslös klubb.
Citera
2015-06-17, 19:05
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Väntade han på NHL erbjudande alltså? Med tanke på att det dröjde så.

Som jag har förstått det har det varit många pusslar att lösa innan Welch helt varit klar. Han har haft en kravlista som man har bockat av med tiden.
Citera
2015-06-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Som jag har förstått det har det varit många pusslar att lösa innan Welch helt varit klar. Han har haft en kravlista som man har bockat av med tiden.
Han har väl krävt väldigt hög lön också? Skönt att värvningen är i hamn nu. Det här måste ju firas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in