2015-03-02, 19:26
Medlem
burberrys avatar
Det kan inte varit en hembränningsapparat som har exploderat? Jag har för mig någon gång under 90-talet så hände det i Växjö. Blev rätt stora skador i lägenhet och fasaden.
Citera
2015-03-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockawaybeach
Gasolgrill som står och läcker. Det behövs inte så jävla stor flaska för att det ska bli en jävla smäll.
Som dom förvarat inomhus istället för på balkongen? På bilderna syns det tydligt att explosionen startat inomhus.
Citera
2015-03-02, 19:28
Medlem
Kan väl va vem som helst som tillverkat bomber, om det nu skulle varit det, en rörbomb eller ett par är väl inga problem tillverka, är det uteslutet att det är ett attentat mot familjen?
Vad var dom dömda för? dom kanske hamnat i tvist med några hårdingar som rensade upp lite.
Citera
2015-03-02, 19:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilfhunter2000
Som dom förvarat inomhus istället för på balkongen? På bilderna syns det tydligt att explosionen startat inomhus.
Å andra sidan är ju halva poängen med gasolgrill just att man kan köra den inomhus....
Citera
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.vardhandboken.se/texter/o...id-behandling/

http://www.smalanningen.se/artikel/9...ionsrisk-pa-e4
Det krävs en brandkälla också, inte bara syre. Men med rätt blandning med en brännbar gas samt syre så kan det bli en jävla smäll.
Citera
Medlem
Båda som dött är kristna.
Senast redigerad av svenskhovding 2015-03-02 kl. 19:37.
Citera
2015-03-02, 19:30
Medlem
karlinges avatar
2 döda nu enligt AB.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskhovding
Jag vet vem som har dött och kan säga att den ena är svensk och andra kristen. Så sluta med era anklagelser Och visa respekt.

finns det kopplingar till mc gäng eller nazister?
Citera
Medlem
Pang bom bara. Knall fall. Tänt vare här. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Tack och hej.
Undrar va fan dessa herrar höll på med. Gasspisar använder väl ingen i Sverige?
Citera
2015-03-02, 19:31
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Pang bom bara. Knall fall. Tänt vare här. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Tack och hej.
Undrar va fan dessa herrar höll på med. Gasspisar använder väl ingen i Sverige?

Kokade kanske Meth?

Jag sätter mina gissningar på bombtillverkning men vem är jag att gissa
Citera
2015-03-02, 19:32
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Verkar inte så men det gör det lite knepigt, zigenare är väl inte direkt kända för att tillverka bomber, träslevar på sin höjd. Finns dock andra på våning 3 men inga troliga.

Ja vem vet det kanske är Nathalie med sambo Henrik eller grannen Martin 73.
Citera
2015-03-02, 19:33
Medlem
Kollar på bilden tidigare postad http://www.sn.se/image_processor/1.3...1465178232.jpg

Den väggen är inte bärande utan tunn med isolering i och frågan är hur mycket kraft som krävs för att slå upp det hålet? Om det satt ett element på insidan? Tja... Vad hände med det då?

Det verkar som om nästan alla rutor i lgh har tryckts ut så det måste ha skapats ett redigt övertryck. Ingen brand dock? Gasol känns inte som det rätta. Snarare som något sprängämne som skapar ett ordentligt tryck snarare än värme och eld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in