Har du hört talas om våldsamma upplopp, med brandbomber, stenkastning etc?
Du "glömde" berätta var din "statistik" som du frekvent hänvisar till kommer ifrån. Google?
Hävdar du att statistiken finns i din hjärna och inte kan redovisas?
Citat:
En far. Äpplet faller inte långt från päronträdet.
Precis, jag menar inte att det tyder på de fyra har koppling till terrorism, för att en av dem ska ha en släkting som skriver antiisraeliska tweets.
Citat:
Jag är inte förvånad.
Jag begriper inte vad du menar.
Citat:
Har du läst FUP alltså? Du hade inte det sa du.
Jag är inte ensam om den ståndpunkten. Enligt åklagaren (som har en miljon gånger mer insyn än både du och jag) så har det inte framkommit något i utredningen som tyder på koppling till terrorism. Men det kanske har med han som person att göra, vad vet jag.
Citat:
Nu börjar du fatta vartåt det lutar.
Ingen av dessa blev sprängd. Mordet på Anna Lindh kan man knappast kalla för ett terrordåd, och antagligen inte heller mordet på Olof Palme. (Lars Tingströms härjningar hade kanske varit ett bättre exempel.)
Citat:
Ja, de hade det gemensamt. Vilken restaurang påstår du att de gemensamt alla hatade?
Misslyckade vet jag inte, beror väl på vem man frågar? Jag har inte fått intrycket att de själva ansåg eller anser sig det. Men att de hade samlats runt en gemensam sak kan vi nog sluta oss till, ja.
Citat:
Att kriminella har en kriminell bakgrund behöver du inte tramsa om. Du försökte få det att låta som om de inte kunde vara terrorister för de hade en kriminell bakgrund, som vore det ett yrke.
Liksom majoriteten av kriminella…
Citat:
Misstänktes sa du nyss, har du personligen omvärderat hans skuld? Inte små skor du tar på dig!
En person som misstänkts varit inblandad i brottet har enligt FB-tråd koppling till Black Cobra, det är absolut en omständighet som bör nämnas, och det rimligen mer intressant än en av de avlidnas pappas inlägg på Twitter.
Citat:
Kan du i vanlig god ordning visa detta med en länk och inte bara dina egna ord, som jag av naturliga skäl betvivlar?
Jag har visst grund för mitt påstående att inget talar för politisk eller religiös terrorism, en ståndpunkt som jag delar med åklagaren.
Citat:
Som sagts av mig och många andra, en bomb är inte det första man tänker på när det gäller att attackera en restaurang. Mordbrand har vi sett mycket av.
Det är möjligt att ”restaurang” kom lite svepande, mitt intryck är ändå att bombdåd mot restauranger i Sverige förekommer en del. Googla på bomb/bombdåd/sprängning mot restaurang/krog, och det kommer upp en del. Men det kan vara något annat med, alla kända omständigheter sammantaget talar i alla fall väldigt mycket mer för koppling till kriminalitet än för koppling till terrorism, något som varje nykter och tänkande människa inser.
Du "glömde" berätta var din "statistik" som du frekvent hänvisar till kommer ifrån. Google?
Hävdar du att statistiken finns i din hjärna och inte kan redovisas?
Senast redigerad av Xelious 2015-06-16 kl. 22:46.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-16 kl. 22:46.