2015-03-06, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du har gjort en jättebra sammanfattning. Men du glömde nämna att MCA:s syster sannolikt röstar på V.
Ja, det är faktiskt relevant med tanke på det hat MCA:s pappa riktar mot judar.
Var attentatet tänkt att riktas mot judiska mål så ...
Citera
2015-03-06, 23:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du tror alltså att dessa personer kände till Pegida. Förlåt mig men jag tror inte på det. Nästan ingen känner till Pegida, den har inte haft många anhängare i Sverige och jag tror inte att dessa småkriminella killar höll på med att tillverka en bomb som kunde döda alla fyra eller åtta anhängare som kom till Pegida demonstrationen i Linköping.
.

.
Givet hur snabbt Pegida kom upp i tråden så har du uppenbarligen fel .. det finns tydligen människor som känner till Pegida även om du inte hörde till dem.
Citera
2015-03-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den nu häktade Al-Bayyas syster känner till dem i alla fall. Hon har lajkat en sida mot demon som skulle hållas just den 2/3 i Linköping.

Och det betyder att hennes bror och en random somalier började tillverka en bomb. Jag ogillar osvenska Pegida men det innebär inte att min bror gör detsamma, eller att han börjar bygga en bomb mot Pegida.
Citera
2015-03-06, 23:11
Medlem
Citat:
Du tror alltså att dessa personer kände till Pegida. Förlåt mig men jag tror inte på det. Nästan ingen känner till Pegida, den har inte haft många anhängare i Sverige och jag tror inte att dessa småkriminella killar höll på med att tillverka en bomb som kunde döda alla fyra eller åtta anhängare som kom till Pegida demonstrationen i Linköping.
.

.

Skrev jag kanske eller skrev jag tror?

"Nästan ingen känner till Pegida" Du får det att låta som fakta men självklart vet du inte något om hur många som känner till Pegida.

Ingen visste hur många som skulle komma till mötet innan det startade.

Röstar du på v/mp?
Citera
2015-03-06, 23:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Smällde av ett grovt träd med pentyl virat ikring,,, ja vi pratar alltså om ett fett träd på metrar i omkrets. Pentyl är inget att underskatta
Ja det är bekant eller ja, flera träd för att blockera vägen. Men något hemmagjort efter recept är nog mer troligt. Någon som vet vad smågangstrarna jobbade med? Inget? Svartjobb?
Citera
2015-03-06, 23:13
Medlem
Statisk elektricitet is a bitch. Här tillverkades sprängämne, ingen som hällde vatten på brinnande popcorn...Varför tillverkar män med hijabförsedda släktingar sprängämne i en liten lägenhet..case closed, stäng tråden
Citera
2015-03-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Givet hur snabbt Pegida kom upp i tråden så har du uppenbarligen fel .. det finns tydligen människor som känner till Pegida även om du inte hörde till dem.

Pegida kom till tråden enbart tack vare er politiska uppfattning. Inte för att ni kunde visa att någon av dessa GM kände till Pegida än mindre att deras planerade brott skulle riktats mot Pegida. Snarare försöker ni göra reklam för Pegida och det behövs verkligen...
Senast redigerad av nantale 2015-03-06 kl. 23:33.
Citera
2015-03-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag förstår att ni på Flashback känner till Pegida. Men jag är tveksam till att dessa GM skulle ha gjort det.
Citera
2015-03-06, 23:24
Medlem
Sägs ju att tre personer sprang ut från lägenheten och strax efter dom återvände så smällde det. Nu är två döda och en tredje häktad.

Slutsatsen måste väl vara att dom förstod att dom gjort en tabbe, sprang ut, en vågade inte återvända utan drog därifrån, de två som återvände borde inte gjort det.

Ungefär som folk som återvänder till nyårssmällare som inte smäller och kör fram ögat mot smällaren för att undersöka fast i mycket större skala..
Citera
2015-03-06, 23:38
Medlem
Citat:
Jag förstår att ni på Flashback känner till Pegida. Men jag är tveksam till att dessa GM skulle ha gjort det.
Alla islamister med pyrande khalifattankar känner till Pegida. Du tror att dessa människor lever under en sten och inte vet något om vad som pågår i omvärlden.
Citera
2015-03-06, 23:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Alla islamister med pyrande khalifattankar känner till Pegida. Du tror att dessa människor lever under en sten och inte vet något om vad som pågår i omvärlden.

Okej, i och för sig tror jag att du har fel, men nu finns det ju inget som talar för att någon av de tre är eller var islamister.
Citera
2015-03-06, 23:58
Medlem
Venators avatar
Om vi tänker lite på effekterna av explosionen, vad kan de säga om laddningens styrka utifrån det lilla vi ser av skadorna på fastigheten? Ni pratar om en knäckt radiator men jag tror inte det är radiator man ser på bilderna utan metallpanelen som täckte väggen under fönstret. Är egentligen skadorna så jättestora? Kan det stanna vid en handgranat eller kan vi anta en kraftigare laddning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in