2015-03-05, 22:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoId
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3016376
Citat:
De båda männen som dödades vid explosionen är dömda för grova brott, bland annat grov misshandel och grovt vapenbrott. De blev 27 år och hade känt varandra sedan barndomen. De förekommer i flera gemensamma brottsutredningar och domar.

Just nu finns alltså inga spår som leder mot politisk eller religiös extremism.

– Det är förståeligt att människor spekulerar med tanke på det som hänt i Europa, säger utredningsledningens presstalesman Christer Sjöqvist. Det är uppgifterna som kommer in som avgör inriktningen på utredningen. Det betyder också att det kan svänga snabbt.

Polisen har enligt uppgifter till SN hittat diverse verktyg och emballage från en lokal butik i lägenheten som sprängdes.
Det fetade. Hade polisen verkligen sagt det om det hade varit så?
Citera
2015-03-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 414-414
En del av en vattenpipa kanske ?!

Nja ... tycker att det mer liknar en liten syrgastub, efter att jag googlat lite.

Hur man än vänder och vrider på det är det något som slagit elementet i minst två bitar och sedan åkt ut genom väggen. Hålet i väggen ser ut som att ha orsakats av en projektil, en liten syrgastub med god fart kan väl duga.
Citera
2015-03-05, 22:56
Medlem
KnightTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Nja ... tycker att det mer liknar en liten syrgastub, efter att jag googlat lite.

Hur man än vänder och vrider på det är det något som slagit elementet i minst två bitar och sedan åkt ut genom väggen. Hålet i väggen ser ut som att ha orsakats av en projektil, en liten syrgastub med god fart kan väl duga.
Hmm det var en ny vinkling syrgas ska man inte leka med
Citera
2015-03-05, 23:09
Medlem
KnightTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ja men fruntimmer brukar utlänningarna kasta ut från balkongen, syra angrepp är också ofta förekommande..
Dravel
Citera
2015-03-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnightTime
Hmm det var en ny vinkling syrgas ska man inte leka med

Det har tidigare i tråden spekulerats kring syrgas. Att det syns något liggandes till vänster på balkongen som ser ut att kunna vara en syrgastub är väl inte helt ointressant i sammanhanget. http://www.sn.se/image_processor/1.3...1465178232.jpg
Citera
2015-03-05, 23:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Det har tidigare i tråden spekulerats kring syrgas. Att det syns något liggandes till vänster på balkongen som ser ut att kunna vara en syrgastub är väl inte helt ointressant i sammanhanget. http://www.sn.se/image_processor/1.3...1465178232.jpg

Jag skulle nog spontant säga en PET-flaska om jag skulle gissa...
Citera
2015-03-05, 23:13
Medlem
KnightTimes avatar
Citat:
Så de tillverkade en bomb och hade syrgastuber? Förberedderån med andningsmasker?
Citera
2015-03-05, 23:14
Medlem
KnightTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Men fan du sabbar våra konspirationer
Citera
2015-03-05, 23:18
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Vi behöver nog inte ens gissa. Det ÄR en PET-flaska. Rätt svar, sitt ner.
Citera
2015-03-05, 23:19
Medlem
Citat:

Av märket Fanta dessutom. Syns lång väg.
Citera
2015-03-05, 23:22
Medlem
KnightTimes avatar
En källa till mig säger knarklabb
Citera
2015-03-05, 23:25
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vi behöver nog inte ens gissa. Det ÄR en PET-flaska. Rätt svar, sitt ner.

Jag skulle nog kunna toppa med att säga att det är en tom Fanta-flaska

Det är väldigt svårt att försöka komma på vad dessa herrar har pysslat med.. Kanske ren nyfikenhet, ett försök att rädda nästa nyårsafton, bygga en bombväst för att gå ut i skogen och testa om det fungerar, spränga sig in i affärer, rensa avloppet... Listan kan göras väldigt lång. Det enda vi med säkerhet borde kunna enas om är att dessa två bombtillverkare antagligen inte hade allt för höga studieskulder.
Senast redigerad av Herrstorpotatis 2015-03-05 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in