2015-03-04, 11:53
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Det som fick mig på dessa tankar är ju att det är ju tydligen en massa folk som inte är bosatta i denna lägenhet... Och då vet man ju direkt villken typ av människor det handlar om...

Så det är bara terrorister som hyr svart i tredje hand och tillverkar hemmagjorda bomber, inte andra typer av kriminella människor?
Citera
2015-03-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Kontraktsinnehavaren är en zigenare vars namn står tidigare i tråden, kommer ej ihåg det nu. Ja, det är samma person som står skriven där som är kontraktshavaren av lägenheten. Nej, de som stod skrivna där bodde inte där. Lägenheten var uthyrd i andra, t.o.m tredje hand i enligt en del uppgifter.

Enligt namnet på zigernaren, så har det stått i tråden att det är ett balkan-klingande namn, serbiskt om jag inte missminner mig.

Bombexperterna var en kristen från Irak, och en Zoomalier (troligen muslim). Vet ej än härkomsten av den nu gripne personen, men att det är ytterligare en blatte/negroid får nog anses som en lågoddsare.

Namnet som visades för många sidor sedan var Dilj-j. Någon hade tagit fram en i släkten till de som stod skrivna på lägenheten hos skatteverket,,,som på foto bar nån jacka med orden: en flagga en värld och arabiska tecken. Detta skulle vara nån slags muslim/islam propaganda antar jag.

Bara at ha en sån jacka tyder i min värld på extremism.
Där är ju kedjan till att ens tänka tanken på att bygga explosiva saker...

Det var ju inte direkt Lisa Larsson och en jacka med et segelsällskap....
Citera
2015-03-04, 12:00
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffis4real
Om nu namnen stämmer, så lär ju bomben varit avsedd för någon av krogarna i Nyköping.

Somaliern i fråga, va komiskt nog med i en artikel i SN för ett tag sen, som handlade om trygghet i brandkärr. Men den verkar vara borttagen, för jag hittar den inte.

De som "strukturrationaliserar" krognäringen brukar kunna hantera bomber.
Tror på ett beställningsjobb där målet var arbetsförmedlingens lokal.

Orsak ilska över att AF snabbstoppade Etablerinngslotsandet. PGA av grova hot mot bland annat arbetsförmedlare. Somalier var stora inom etableringslotsandet med flera företag.

Hur ser den den polisiära närvaron vid arbetsförmedlingens lokal i Nyköping ut just nu?
Senast redigerad av envackerblomma 2015-03-04 kl. 12:08.
Citera
2015-03-04, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Jag tror starkt på terrorbrott efter jag läste det om bilen

Tredje personen har säkert ordnat allt och varit "ledaren" över dom 2 andra lägre individerna, många blir tyvärr hjärntvättade och gör precis som dom här jävla islamistpacken vill. They feed on the weak.

Hoppas verkligen media har fattat att sanningen kommer fram, och att dom säger det om det nu är terrorbrott bör vi alla bli varnade.

Självklart kan det inte röra sig om några islamistiska terrorister. Hotnivån och den polisiära närvaron ute på gatorna är lika hög idag som de var för två-tre dagar sedan. Statsministern hade hållits personlig ansvarig för alla dåd som inträffar efter detta. Har han information om att islamister planerar en attack så måste han agera. Det är det enda han kan göra.
Citera
2015-03-04, 12:13
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Självklart kan det inte röra sig om några islamistiska terrorister. Hotnivån och den polisiära närvaron ute på gatorna är lika hög idag som de var för två-tre dagar sedan. Statsministern hade hållits personlig ansvarig för alla dåd som inträffar efter detta. Har han information om att islamister planerar en attack så måste han agera. Det är det enda han kan göra.

Har läst detta 5 gånger nu, och blir fortfarande inte klok på om det är sarkasm eller inte...
Citera
2015-03-04, 12:19
Medlem
Den sk kristne Irakiern är en isöamistisk Jackie Arklöv. Så case closed.
Citera
2015-03-04, 12:19
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Han har begärt Thomas Martinsson. Så det enda vi kommer att få höra är hur otroligt oskyldig han är, har varit och alltid kommer att förbli. Amen.

jo, den filuren har man sett förr...
Känns dock som det var ett tag sen han var i rampljuset dock, stämmer det eller är det jag som missat?
Citera
2015-03-04, 12:22
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
De som "strukturrationaliserar" krognäringen brukar kunna hantera bomber.
Tror på ett beställningsjobb där målet var arbetsförmedlingens lokal.

Orsak ilska över att AF snabbstoppade Etablerinngslotsandet. PGA av grova hot mot bland annat arbetsförmedlare. Somalier var stora inom etableringslotsandet med flera företag.

Hur ser den den polisiära närvaron vid arbetsförmedlingens lokal i Nyköping ut just nu?

Jag tror att målet var Pegida-demon i Linköping. Den kristne gärningsmannen kan mycket väl ha konverterat till islam med tanke på umgänget. Man gör det utan behöva registrera hos någon myndighet att nu byter jag till islam. Så att han hela tiden kallas kristen kan ju mera bero på hans ursprung än tro.
Citera
2015-03-04, 12:26
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Jag tror att målet var Pegida-demon i Linköping. Den kristne gärningsmannen kan mycket väl ha konverterat till islam med tanke på umgänget. Man gör det utan behöva registrera hos någon myndighet att nu byter jag till islam. Så att han hela tiden kallas kristen kan ju mera bero på hans ursprung än tro.

Och du tror inte att hans vänner som skrivit flera gånger i tråden hade kännt till att han var muslim?

Lägg ner islamist snacket, det spelar ju ingen roll om det så hade varit judar, ni hade endå försökt vända det till att det är muslimernas fel.
Citera
2015-03-04, 12:30
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
jo, den filuren har man sett förr...
Känns dock som det var ett tag sen han var i rampljuset dock, stämmer det eller är det jag som missat?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16264102.ab
har haft mer efter det....
Citera
2015-03-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson

Ni tror inte att det kan vara planerat mot Viljksmötet? Det har ju dessutom blivit inställt framflyttat nu. Om de nu var ett terrordåd man jobbade på.
Citera
2015-03-04, 12:40
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Ni tror inte att det kan vara planerat mot Viljksmötet? Det har ju dessutom blivit inställt framflyttat nu. Om de nu var ett terrordåd man jobbade på.

http://www.expressen.se/gt/lars-vilk...-flyttas-fram/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in