2015-03-02, 15:09
Bannlyst
Det här kan mycket väl vara fel forum för denna tråden, men jag hittar inget annat forum för den.

Beställde min studentmössa från CP Seiffert i höstas och fick den nu förra veckan. Till min stora beklagelse hade mupparna på CP Seiffert skrivit "Namnjavascr" på den, alltså mitt namn följt av texten "javascr". När jag kontaktade CP Seiffert om det antyder de att det är mitt eget fel, trots att det blivit något fel i deras programvara som man använder för att designa mössan.

Jag undrar därför, då det verkar hopplöst att få nån slags ändring eller liknande, om det a) går att fixa detta problem eller b) om det är för sent att köpa ny studentmössa nu. Hittar inget "sista-datum" för att beställa, och när vi beställde från skolan tog det alltså drygt ett halvår.
Citera
2015-03-02, 15:22
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Det här kan mycket väl vara fel forum för denna tråden, men jag hittar inget annat forum för den.

Beställde min studentmössa från CP Seiffert i höstas och fick den nu förra veckan. Till min stora beklagelse hade mupparna på CP Seiffert skrivit "Namnjavascr" på den, alltså mitt namn följt av texten "javascr". När jag kontaktade CP Seiffert om det antyder de att det är mitt eget fel, trots att det blivit något fel i deras programvara som man använder för att designa mössan.

Jag undrar därför, då det verkar hopplöst att få nån slags ändring eller liknande, om det a) går att fixa detta problem eller b) om det är för sent att köpa ny studentmössa nu. Hittar inget "sista-datum" för att beställa, och när vi beställde från skolan tog det alltså drygt ett halvår.

Javascr är ju kodning från deras system. Ligg på dem att dem ska ersätta den och hota med att kontakta Allmänna reklamationsnämnden. Du ska inte bara ha en ny gratis illa fort, du ska även kräva pengar för ditt lidande.
Citera
2015-03-02, 15:26
Medlem
Adorms avatar
Maila eller ring deras support och fråga.

Jag hade inte brytt mig, du kommer använda den en dag, möjligtvis året därpå för att fuska till dig gratis inträde på puben (om det erbjuds).
Citera
2015-03-02, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Javascr är ju kodning från deras system. Ligg på dem att dem ska ersätta den och hota med att kontakta Allmänna reklamationsnämnden. Du ska inte bara ha en ny gratis illa fort, du ska även kräva pengar för ditt lidande.

Jo, jag antog också att det var deras system som hade fuckat upp. Har frågat vad de ska göra åt det och de har då som sagt svarat att det är mitt eget fel, ska kräva att de åtgärdar felet och ersätter mig med åtminstone en ny mössa och på så sätt ställa ett ultimatum till företaget, antingen åtgärda problemet eller ställas inför en anmälan hos ARN. Tack för hjälpen!
Citera
2015-03-02, 15:55
Bannlyst
Idioter som inte skickade en ny direkt då det uppenbart är dom som gjort fel. Dom ber ju om dålig publicitet.
Citera
2015-03-02, 17:54
Medlem
Potatis101s avatar
Citat:
om det är för sent att köpa ny studentmössa nu. Hittar inget "sista-datum" för att beställa, och när vi beställde från skolan tog det alltså drygt ett halvår.

Lider med dig att det skulle strula. De pratade på min skola om att varje år så var det någon som råkade ut för feltryck på sin mössa, som tröst tror jag inte allt för många kommer lägga märke till det under själva studenten, men tråkigt att ha en feltryckt mössa som minne sen.

Blev de andra valen rätt?
Senast redigerad av Potatis101 2015-03-02 kl. 18:52.
Citera
2015-03-02, 18:56
Medlem
Citat:

Vad mycket fick du betala för mössan? För tydligen prövar inte ARN tvister som handlar om summor under följande gräns: 500 kr för skor, textil och allmänna avdelningen.

http://www.arn.se/PageFiles/847/innan_jag_anmaler.pdf
Citera
2015-03-02, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potatis101
Lider med dig att det skulle strula. De pratade på min skola om att varje år så var det någon som råkade ut för feltryck på sin mössa, som tröst tror jag inte allt för många kommer lägga märke till det under själva studenten, men tråkigt att ha en feltryckt mössa som minne sen.

Blev de andra valen rätt?

Givetvis är det som du säger att inte så många kommer lägga märke till det under just själva studenten, men med tanke på att det är ett minne för livet som man bara gör en gång så känns det ju lite surt om en sådan symbol skulle bli fel. Om det inte löser sig får jag ju bara tejpa över den delen där de har skrivit fel, alternativt sprätta. Och om inget annat blir det ju en bra konversationsstartare på kvällen

De andra valen blev som tur var korrekta, så utöver namnfelet blev mössan ju bra.

Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Vad mycket fick du betala för mössan? För tydligen prövar inte ARN tvister som handlar om summor under följande gräns: 500 kr för skor, textil och allmänna avdelningen.

Vill minnas att den kostade runt 800kr, så det borde nog gå.
Citera
2015-03-02, 19:44
Medlem
Citat:
Givetvis är det som du säger att inte så många kommer lägga märke till det under just själva studenten, men med tanke på att det är ett minne för livet som man bara gör en gång så känns det ju lite surt om en sådan symbol skulle bli fel. Om det inte löser sig får jag ju bara tejpa över den delen där de har skrivit fel, alternativt sprätta. Och om inget annat blir det ju en bra konversationsstartare på kvällen

Tycker att deras slappa hantering är skäl nog för att fortsätta kämpa och ta fallet vidare till ARN.
Citera
2015-03-09, 14:05
Medlem
Hej!
Jag jobbar på ABC-Gruppen och för oss är det väldigt viktigt med nöjda kunder och man tar ju som sagt bara studenten en gång därför ger vi dig gärna en valfri studentmössa där du bestämmer texten!
Hör av dig till vip@abcgruppen.se så ordnar vi det =)
Citera
2015-03-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av signalfel
Hej!
Jag jobbar på ABC-Gruppen och för oss är det väldigt viktigt med nöjda kunder och man tar ju som sagt bara studenten en gång därför ger vi dig gärna en valfri studentmössa där du bestämmer texten!
Hör av dig till vip@abcgruppen.se så ordnar vi det =)
kundtjanst@abcgruppen.se

???
Citera
2015-03-10, 21:00
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch

Mycket mer effektivt att skicka med ett utkast till stämningsansökan med klagomålen, och hota med att stämma in företaget till TR:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in