2015-03-02, 13:30
Bannlyst
Varför sätter sig majoriteten av studenterna långt bak både i föreläsningssalar och lektionssalar? Vad är det för fel på de? Är det pga ointresse av ämnet, rädsla för att synas, social efterblivenhet mm.
Vad tror ni?
Citera
2015-03-02, 13:35
Medlem
Scraps avatar
Varför inte? Då har man bäst uppsikt över allt och slipper ha någon som stirrar en i ryggen.
Citera
2015-03-02, 13:36
Medlem
Både och säkert. Jag satt alltid längst bak i klassrummet för att jag inte ville synas pga att jag har dåligt självförtroende och självkänsla. Var rädd för att behöva svara på frågor ifall jag skulle låta dum. Hah.
Citera
2015-03-02, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarman
Varför sätter sig majoriteten av studenterna långt bak både i föreläsningssalar och lektionssalar? Vad är det för fel på de? Är det pga ointresse av ämnet, rädsla för att synas, social efterblivenhet mm.
Vad tror ni?

För man ser bättre man ser allt samt ingen som sitter bakom så man kan slappna av på något sätt...är förövrigt ganska blyg med...väljer alltid o sitta så långt bak som möjligt.
Citera
2015-03-02, 13:39
Känns bra att kunna se vad alla jävlar håller på med där framme
Citera
2015-03-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Känns bra att kunna se vad alla jävlar håller på med där framme

Jag tyckte det var distraherande. Jag föredrog andra eller tredje raden under föreläsningar. Mycket lättare att hålla sig koncentrerad och skärpt då.
Citera
2015-03-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarman
Vad tror ni?

För mig var det en självklarhet att sitta längst back på föreläsningar. Hör och ser oftast lika bra på de platserna! När det var partier man redan hade koll på eller var ointressanta kunde man pilla på datorn/mobilen i lugn och ro utan att hela klassen ser det.

Jag tycker ofta att de som satt på rad 1 gjorde det för att visa upp att de är "seriösast i klassen". Givet att ställa massa frågor som hackar upp föreläsningen. Notera i ditt block och kolla upp det hemma alt fråga läraren efter klassen!
Citera
2015-03-02, 13:48
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffetorsken
För mig var det en självklarhet att sitta längst back på föreläsningar. Hör och ser oftast lika bra på de platserna! När det var partier man redan hade koll på eller var ointressanta kunde man pilla på datorn/mobilen i lugn och ro utan att hela klassen ser det.

Jag tycker ofta att de som satt på rad 1 gjorde det för att visa upp att de är "seriösast i klassen". Givet att ställa massa frågor som hackar upp föreläsningen. Notera i ditt block och kolla upp det hemma alt fråga läraren efter klassen!

Jag sitter alltid längst fram för att jag har sämst syn i klassen
Citera
2015-03-02, 13:53
Medlem
Kanske för att man vill ha uppsikt över de andra i gruppen, man vill slippa ha någon som sitter bakom och stirrar på en. Alla kan ju inte heller sitta längst fram. Det kan ju ha och göra med dåligt självförtroende, man vill slippa behöva svara på lärarens frågor, man vill göra sig lite osynlig. Tycker inte det är något fel varken att sitta långt bak eller långt fram i klassrummet eller vad det nu är man befinner sig.
Citera
2015-03-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Jag sitter alltid längst fram för att jag har sämst syn i klassen

Högst giltigt argument!
Citera
2015-03-02, 14:03
Medlem
När man var yngre och ointresserad så satt man sig i "skymundan". Nu när jag jobbar och åker iväg på kurser så sätter jag mig alltid längst fram för att
1. Jag är intresserad av det som sägs
2. Jag är en alfahanne och visar det genom att sätta mig längst fram
Citera
2015-03-02, 15:24
Medlem
Som många säger, man vill ha uppsikt över vad som händer. Dessutom är det bekvämare att vara den som sitter bakom folk än att ha folk bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in