Citat:
Ursprungligen postat av
aidsgreta
hej tack för svar!
Nä jag har inga barn, som tur är haha. Vill nog inte heller ha några faktiskt.
Jag har en sambo. Han är inte så sugen på att resa eller så mer än små semestrar. Han är inne i sitt eget arbete. Känner mig dock hopplös som inte har någon motivation alls till att arbeta, utan vill helst sitta i skolbänken och plugga just nu.. men betygen räcker inte till det jag vill plugga här.. känns som att det är rätt kört. Som att jag har gett upp.
känns hopplöst alltihop. Umgås inte med folk längre, sitter mest hemma och rullar tummarna och bara längtar att få röka en fet igen. Motivationen är helt borta. Kommer aldrig kunna hitta ett jobb jag trivs med och ingen utbildning kommer jag in på heller. orkar inte ångesten.
Det låter som att ni är på två olika stadier och ambitioner i ert liv just nu, och frågan är då om det är en hållbar utveckling? För du vill uppenbarligen ha förändring i
ditt eget liv, och han något annat i
sitt. Inget rätt, inget fel, bara inte ömsesidigt. Är du med mig?
Nej, tro mig - så länge du inte har ihjäl någon eller genuint förstör någons liv så är
ingenting kört,
särskilt inte för en så ung människa som dig. Uppriktigt, det är få saker man gör innan man ens är 25 som faktiskt har någon större betydelse. Jag började själv inte plugga förrän jag var närmare 24, och en nära vän till mig börjar plugga till läkare nu, i 30-årsåldern. Som sagt, det är aldrig försent. Hopplöst är det först när du ligger med spruta i armen och blir uppäten av gatuhundar. Just nu så har du bokstavligt talat hela livet framför dig, som du uppriktigt sagt knappt ens har börjat med.
Jag hoppas att du förstår att jag inte försöker klappa dig på huvudet, men jag har själv gått i dina tankebanor, och det är ingen hemlighet att man som ung tenderar tro att allt man gör just nu är det största, ultimata och ja, överdramatik över stundens betydelse.
Om tio år kommer du (förhoppningsvis) bara skaka på huvudet, fundera på vad den bortskämda lilla tjejen egentligen lipade om, när allt som egentligen krävdes var att hon slutade upp med att tycka synd om sig själv, och tog tag i sitt liv. Ungefär som jag svär åt den bortskämda lilla kille jag var då
Ta en långpromenad, fyll lungorna med lite vår och låt 2015 bli året där allt förändras på dina villkor. Lycka till!