2015-03-02, 13:07
Medlem
4-Gotts avatar
Förlåt för luddig rubrik, grejen e att jag har för första gången 2 skärmar. När jag kopplade in den andra så flyttades alla skrivbordsikoner till den extra inkopplade skärmen och när jag försöker öppna något via extra skärmen så öppnas det i min huvudskärm. Jag får det inte till o funka. Är det nån som har nån susning?

Har googlat häcken av mig och kollat YT men inget stämmer in på det problemet jag har.
Citera
2015-03-02, 13:19
Medlem
hade samma sak förut men jag drog bara över det jag vill ha på andra skärmen

minns dock inte hur jag fixa återkommer om jag hittar
Citera
2015-03-02, 15:56
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
hade samma sak förut men jag drog bara över det jag vill ha på andra skärmen

minns dock inte hur jag fixa återkommer om jag hittar

Aha, okej så man kan flytta fönster dit, det visste jag inte. Märker även nu att jag kan öppna nya fönster i browsern och dra över dom med. Då ere ju så gott som 90% löst. Tack
Citera
2015-03-02, 16:07
Medlem
Kontrollpanelen---> Skärmupplösning sen placerar du skärm 1 och 2 som du vill ha dem samt väljer primar skärm. Hoppas det löser dina sista 10%
Citera
2015-03-02, 20:57
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Kontrollpanelen---> Skärmupplösning sen placerar du skärm 1 och 2 som du vill ha dem samt väljer primar skärm. Hoppas det löser dina sista 10%

meh, fattar inte men jag är nöjd som det är nu iaf, tack ändå
Citera
2015-03-02, 22:00
Medlem
Det är inte så svårt om du kollar upp inställningarna som tomtefris skrev. Jag tycker dock det går snabbare att högerklicka på skrivbordet och där välja Skärmupplösning.

Där ser du 2 st rutor med sifforna 1 och 2 i som föreställer dina skärmar. Dessa rutor kan flyttas runt så de stämmer med hur skärmarna är placerade i ditt rum.

Om du tex vill att nr 2 är din huvudskärm så trycker du i rutan med nr 2 och väljer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in