2005-09-30, 14:23
Medlem
Katarsiss avatar
Via pm har jag några gånger fått frågor om min drogfrihet, så kanske det finns ett intresse för en egen tråd?

Om någon undrar något, så är det bara att fråga, så ska jag svara så gott jag kan utifrån mina erfarenheter.
Citera
2005-09-30, 14:23
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Via pm har jag några gånger fått frågor om min drogfrihet, så kanske det finns ett intresse för en egen tråd?

Om någon undrar något, så är det bara att fråga, så ska jag svara så gott jag kan utifrån mina erfarenheter.

Vad för droger?
Citera
2005-09-30, 14:25
Medlem
Sitter suget i fortfarande?
Citera
2005-09-30, 14:28
Medlem
RoboSnuts avatar
Vad höll du på med för droger?
Vad gjorde så du bestämde dig för att lägga av?
Citera
2005-09-30, 14:31
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Drofri/nykter sedan åtta år. Frågor på detta?
Hur känns det att ha slösat bort åtta år av ditt liv??
Citera
2005-09-30, 14:35
Medlem
Katarsiss avatar
Alkohol, amfetamin, hasch, morfin, benzo... det jag fick tag i för tillfället.

Lade av för att jag inte hade något val. Var så risig att jag hade att välja på att bli drogfri eller dö. Förstod också att jag skulle dö, att ingen skulle komma och "rädda mig" eller "göra" mig nykter, utan att allt hängde på mig.

Nemesis; jag trodde på fullt allvar att det skulle vara pest. Vad gör man om man inte drogar/super? Jag visste inte, men det blev okej, helt okej.
Citera
2005-09-30, 14:52
Medlem
Cykeltratts avatar
hur var det å lägga av då, fick du nån mysig AT? låg du å tugga i kudden i några dagar medans fragman sprutade?

nej fiiiifan, lika bra å aldrig sluta så mår man aldrig dåligt, eller nått sånt.. eller... vette fan... bra gjort iaf...
Citera
2005-09-30, 14:53
Bannlyst
Tog du upp något ersättningsmissbruk eller beroende, om man nu kan bli tillvand något annat än substanser? Många i mina kretsar har blivit träningsnarkomaner, särskilt under den första drogfria perioden. På en kurs jag går nu (återfallsprevention) så sitter ett gäng shopoholics och kvinnokarlar och våndas.
Citera
2005-09-30, 14:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Vad GÖR man utan droger?
hur umgås man med folk?
Hur pallar man att låta bli att ta en öl?
Citera
2005-09-30, 14:58
Medlem
Katarsiss avatar
Klart jag fick AT , men jag sov mig igenom det mesta. Sov i en vecka eftersom jag var helt utmattad. AT får man ju ändå som missbrukare eftersom det blir slut på droger ibland - du vet ju själv hur det är fast du är aktiv, eller hur?

Sug hade jag i över ett år, men jag har aldrig övervägt om jag ska ta eller inte. Det har jag blivit förskonad ifrån. Ännu längre reagerade kroppen. Om jag såg någon få en spruta på TV:n så blev jag alldeles het i kroppen, fast jag inte kände nåt sug, direkt.
Citera
2005-09-30, 15:00
Medlem
Är du eller har du varit i det militära som yrkesofficer\utlandstjänst? med tanke på din avatar, har isåfall dessa regaerat på din bakgrundshistoria?
Citera
2005-09-30, 15:14
Medlem
Katarsiss avatar
Det var nog mötena (12-stegsbehandling) som blev min ersättning. Var helt manisk i början, mest för att jag var skräckslagen för att drogerna skulle "komma och ta mig".
Alla som varit på ett NA eller AA-möte vet hur det låter. Alla låter helt hjärntvättade, (och varför inte, egentligen? Min hjärna behövde i alla fall en storrengöring) men riktigt så illa är det inte. Det går över med tiden och man blir ganska så normal, tror jag.

Men visst, jag har lätt för att "fastna" i saker och har haft mina perioder av träning, mat och inte minst datorn... Ska inte alls säga att jag inte har mina missbrukstendenser kvar. Däremot har jag lärt mig att backa när de börjar ta över eller ge negativa konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in