• 1
  • 2
2015-03-01, 22:52
Bannlyst
Jag har följt Flashback-ledningens instruktioner angående detta, det vill säga jag har skickat privata meddelanden till Najas och till en av admins, och det har gått (minst) en vecka. Jag har därför rätt att starta den här tråden.

Här har ni bakgrundshistorien: Den pro-judiske moderatorn vf har under en längre tid bedrivit en häxjakt på mig; han varnar mig och raderar mina judekritiska inlägg trots att de är seriösa, faktabaserade och on topic, och han ljuger dessutom om det (vilket jag bevisat i flera trådar, även om hans kumpaner struntar i det).

För en månad sedan raderade kräket vf många av mina inlägg, bland annat ett om juden Carl Levin som jag postade i min tråd Den judiska hatkampanjen mot Ryssland. Jag skrev till honom och frågade varför han raderade det då det inte bröt mot forumets regler, men han svarade inte. Jag skrev även till Admin5, men han svarade heller inte så efter en vecka startade jag tråden Det lögnaktiga kräket vf missbrukar sin makt, del IV:

https://www.flashback.org/t2512619

När moderatorn Najas såg den här avslöjande tråden så fick han panik och låste den med följande motivering:
Citat:
Du har fått svar av berörda moderatorer i PM samt i 4 likadana trådar nu
Du har fått svar av admins via PM och i dessa trådar
Du har fått svar av en hoper andra moderatorer i dessa trådar.
Du har fått svar av en drös andra FB:are i dessa trådar och fått breda ut dig i massor av inlägg och ventilerat dina åsikter.

Du går nu helt på tomgång.

Denna tråd låses och fortsatta liknande trådar kommer att korgas och rendera Varning

/mod
Här ljuger Najas. Ingen av de tre aktiva admins (Admin, Admin4 och Admin5) svarade på mina privata meddelanden, och de postade heller inte i tråden. Och vf förklarade inte varför han raderade mitt inlägg om Carl Levin i min tråd Den judiska hatkampanjen mot Ryssland, och han postade heller inte i tråden. Och som om det inte vore nog så hotar Najas mig och säger att jag kommer att få varningar om jag avslöjar hans lögner.

Jag skickade ett privat meddelande till Najas i vilket jag förklarade detta, och jag avslutade det med följande frågor:
Citat:
Mina frågor till dig är:

Varför ljuger du? Skäms du inte? Hur ska jag gå till väga för att avslöja dina lögner? Om jag skriver till admins ikväll, får jag starta en tråd om det om en vecka? Eller måste jag hålla tyst för alltid så att dina lögner inte avslöjas?

Jag skulle uppskatta ett svar.
Det värsta med detta är att det pro-judiska avskummet T-80U – som brukar attackera mig och ljuga om mig – dök upp i min tråd om vf och ljög om mina raderade inlägg och fick det att se ut som om jag missledde läsarna, och jag fick ingen möjlighet att försvara mig mot hans lögner då tråden låstes väldigt snabbt.

Det är alltså så det fungerar på Flashback: de pro-judiska kräken klarar inte av att besegra judekritikerna i debatt så de måste ljuga om dem och censurera dem.

Frågor att diskutera:

1. Var det rätt av Najas att låsa min tråd om vf trots att jag följde Flashbacks regler när jag startade den?

2. Var det rätt av Najas att ljuga om anledningen till att han låste tråden?

3. Är det rätt av Najas att hota mig och säga att han kommer att ge mig varningar om jag avslöjar hans lögner?

Jag är intresserad av era synpunkter, kära Flashback-användare.
2015-03-01, 22:53
Bannlyst
När det pro-judiska avskummet T-80U var moderator så brukade han följa efter mig här på forumet och attackera mig och ljuga om mig, och han var så besatt av mig att han till och med skrev om mig i trådar som jag inte postat i.

Så här skrev han i min tråd Det lögnaktiga kräket vf missbrukar sin makt, del IV:
Citat:
Problemet här är ju bara att du inte alls "bevisat" att de kidnappat några barn och hållit dem fångna i några källare. Ditt underliga citat är ju mer än bevis på den punkten, då citatet kommer ifrån en av judarna som fördrevs och är en kommentar till vad de påstods ha gjort utav de som fördrev dem.

Länkar hit, länkar dit, samma gamla smörja. Du börjar dock tappa lite Folklorist, såhär uppenbart fel har du inte haft tidigare.
Att jag skulle ha använt artikeln i Israel National News som källa för mitt påstående att dessa judar förgrep sig på sina barn och höll dem fångna i källaren, är absurt; det är endast en av T-80U:s lögner. Min källa i det raderade inlägget var följande Wikipedia-citat som kommer från kanadensiska och judiska medier:
Citat:
August 6, 2013 is the day the community calls "the raid". On that day, twenty one child services workers began knocking on doors. According to Denis Baraby, director of youth protection services in the area, they discovered some houses that were dirty, had 4-5 children sleeping in one bedroom, some mattresses soaked in urine, and children with fungus on their feet. They began weekly visits.[18][19]
Citat:
Quebec police issued search warrants in relation to allegations that members of Lev Tahor sect inflicted psychological and physical abuse on teenage girls. The abuses allegedly involved girls as young as 13 who were imprisoned in basements and girls aged 14–15 were married to old men in the group. One woman said she was struck with a belt and a coat hanger and a pregnant 17-year-old girl said she was beaten by her brother, sexually abused by her father and married by force to a 30-year-old man when she was 15.[15]
Citat:
Monday, February 3, 2014, an Ontarian judge decide to upheld the order of Quebec court to remove thirteen children from the religious group Lev Tahor
http://en.wikipedia.org/wiki/Lev_Tah..._investigation

Det var alltså dessa citat som jag använde mig av i inlägget som den pro-judiske moderatorn vf raderade. Användaren Stabskapten kände på sig att någonting inte stod rätt till så han bad moderatorerna att posta mitt raderade inlägg så att han själv kunde bedöma saken, men moderatorerna vägrade givetvis, för då skulle ju deras (före detta) kollega T-80U avslöjas som en lögnare så Najas låste helt enkelt tråden – trots att jag följde forumets regler när jag startade den.
2015-03-01, 22:55
Bannlyst
"Moderatorn" Easy Dan skrev:
Citat:
Inget nytt med detta, jag försökte förklara för Folklorist förra gången att om han bara slutade blanda in OT i sina inlägg skulle inläggen inte raderas för OT. Men det var uppenbarligen ett "goddag yxskaft-svar" så jag har svårt att se att det blir ändring när man vägrar inse att man inte alltid har rätt.
Herr Warum skrev:
Citat:
Folklorist tycker om att koppla ihop olika saker så därför nämner han massa andra saker i varje inlägg som han tycker är i samma anda och är graverande för judar i hans syn.
Nej, det stämmer inte alls, era korkade och/eller ohederliga kräk. Den här tråden (Guatemalas Mayaindianer rasar mot ortodoxa judar) handlade om en judisk sekt, Lev Tahor, som flyttade till en by i Guatemala där de blev utslängda av befolkningen. En av anledningarna till att dessa judar blev utslängda var att de påstods ha kidnappat barn. Jag bevisade att anklagelserna var sanna därför att dessa judar förgrep sig på sina barn och höll dem fångna i källaren.

Kräken Easy Dan och Herr Warum (och ytterligare ett par lögnaktiga skitpostare) försöker få det att se ut som om mitt raderade inlägg handlade om saker som andra judar har gjort, som om jag försökte skapa sambandsskuld (eller "guilt by association", som det tydligen heter på svenska), men så var det inte; mitt inlägg handlade om judarna som var trådens topic.

Den lögnaktiga, pro-judiska skithögen vf tyckte inte om att jag avslöjade vilka sjuka saker dessa judar sysslar med (barnmisshandel, incest och pedofili) så han raderade mitt inlägg, och när jag startade en tråd om det (Det lögnaktiga kräket vf missbrukar sin makt, del IV) så dök Najas upp och låste den, trots att jag följde forumets korkade och krångliga regler när jag startade den.

Najas lät dessutom de lögnaktiga inläggen av kräken T-80U, Easy Dan, N3ss3, Herr Warum och Jean Luc stå kvar. Seriösa judekritiker censureras, men pro-judiska användare får posta vilken dynga som helst. Där har ni Flashbacks yttrandefrihet.

Je suis Folklorist.
2015-03-01, 22:56
Medlem
ElCampeadors avatar
Det här ska bli intressant att se. Jag har även haft problem med godtyckliga raderanden av inlägg samt varningar för "Hets mot folkgrupp". Yttrandefriheten på Flashback har börjat bli lidande.
2015-03-01, 22:57
Medlem
tzjs avatar
Käre spann vatten, nu får du väl ändå ge dig? Du tror ju att alla är emot dig hela tiden. Gud vad jobbigt det måste vara.
2015-03-01, 23:03
Medlem
Lobengulas avatar
Posta ditt judetrams i I&I och jag kan garantera att jag ska göra processen kort med dig. Att andra mods uppenbarligen har mer tålamod med ditt tramsande är väl deras val även om du ändå känner dig förorättad.
2015-03-01, 23:15
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Jag förstår inte varför man ska censurera judehatsblajj. Det är väl bara att inte läsa skiten?
2015-03-01, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Käre spann vatten, nu får du väl ändå ge dig? Du tror ju att alla är emot dig hela tiden. Gud vad jobbigt det måste vara.
Jag tror inte, jag vet. Najas låste min tråd med följande motivering:

Du har fått svar av berörda moderatorer i PM samt i 4 likadana trådar nu
Du har fått svar av admins via PM och i dessa trådar

Här ljuger Najas. Det är inte en gissning/teori/antagande, utan ett faktum. Du och dina kollegor kan lätt bekräfta det genom att kontakta Admin, Admin4 och Admin5 och fråga dem om de skrev till mig angående vf:s maktmissbruk. Om de är ärliga så kommer de att svara nej, vilket betyder att Najas ljuger och missbrukar sin makt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Posta ditt judetrams i I&I och jag kan garantera att jag ska göra processen kort med dig.
Tack för att du bevisar att jag har rätt.
2015-03-01, 23:25
Medlem
particulum1s avatar
Är du förvånad?

Citat:
Voltaire: "To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticise"

Ännu mer uppenbart när vi har en moderator inne i denna tråd som hoppar rätt över sakligheten och hotas, moget Lobengula, verkligen.
2015-03-01, 23:46
Medlem
Fjodorovs avatar
Ja det är orättvist och rimmar jävligt illa med flashbacks motto "yttrandefrihet på riktigt". Vi vet ju sedan tidigare att Lobengula är för jävla dum för att förstå att judar visst kan ha med I&I att göra men det är skygglappar på och istället hot för att personen skriver om en viss folkgrupp.

Samtidigt har vi ett helt delforum tillägnat konspirationer om att Putin skulle vara som Hitler och är beredd att utplåna alla. Som sagt, en tramsnivå på inlägg är tydligen tillåtet inom vissa ämnen medan i andra ämnen så behöver man i princip skriva en vetenskaplig uppsats och ändå få de borttagna för att det är "Off-topic", trots att inläggen i sig bevisar att det finns en koppling mellan ämnet och inlägget i sig.

Det är löjligt och detta problem kommer bara att växa så länge ni väljer att vara så fruktansvärt arroganta om det.
2015-03-01, 23:56
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Posta ditt judetrams i I&I och jag kan garantera att jag ska göra processen kort med dig. Att andra mods uppenbarligen har mer tålamod med ditt tramsande är väl deras val även om du ändå känner dig förorättad.

Oj, vilket härligt uttalande från en moderator!
Detta inlägg kan tyvärr ge folk en negativ uppfattning av inte bara dig som moderator, utan även av den som har valt att tillsätta dig som moderator.

Inlägget skriker rakt ut "Jag modererar efter mina egna åsikter, passar det du skriver inte mig så åker du ut".
2015-03-02, 00:26
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Oj, vilket härligt uttalande från en moderator!
Detta inlägg kan tyvärr ge folk en negativ uppfattning av inte bara dig som moderator, utan även av den som har valt att tillsätta dig som moderator.

Inlägget skriker rakt ut "Jag modererar efter mina egna åsikter, passar det du skriver inte mig så åker du ut".

Jag kan givetvis inte hjälpa hur du väljer att tolka det. Nej jag modererar inte efter mina egna åsikter. Däremot så är judetrams och balkantjafs något som inte hör hemma i I&I. Det är faktiskt så enkelt. Inlägg som raderas görs efter ett regelverk som alla moderatorer respekterar.

Sedan är det må hända milt roande hur judekritikfalangen här känner sig förorättade för att de inte kan sprida sin off-topic dynga hur de vill. Lite konstigt att alla andra har fattat galoppen och anpassat sig? Den absoluta majoriteten av islamkritiker postar i rätt forum och efter regelverket.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in