Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-03-01, 18:44
Medlem
Boglas avatar
Ur VK:

Citat:
Sju personer greps på lördagsmorgonen av polis efter ett stort lägenhetsbråk på Mariehem i Umeå. De är misstänkta för grov misshandel.
Det var strax efter klockan halv åtta som polisen ryckte ut till Mariehemsvägen sedan flera grannar larmat om att ett större bråk pågick i en lägenhet.
http://www.vk.se/1395862/grov-misshandel-pa-mariehem-2

Haha! Det här verkar ju vara ett hejdundrande kalas om sju personer börjar slåss halv åtta (!) på morgonen! Med så många inblandade borde det ju gå lite rykten. Någon som vet något mer?
Citera
2015-03-01, 19:28
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag undrar varför 7/8 personer greps. Hur kunde de veta att den åttonde personen var oskyldig?
Citera
2015-03-01, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Jag undrar varför 7/8 personer greps. Hur kunde de veta att den åttonde personen var oskyldig?
En inte helt okvalificerad gissning är väl då att nummer åtta är BO

Mvh
Citera
2015-03-01, 19:37
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
En inte helt okvalificerad gissning är väl då att nummer åtta är BO

Mvh

I artikeln så var flera skadade, vilket betyder att det finns flera gärningsmän och flera brottsoffer. Du tror väl inte att det var sju personer som gick på och misshandlade en person?
Citera
2015-03-01, 19:52
Bannlyst
Citat:
I artikeln så var flera skadade, vilket betyder att det finns flera gärningsmän och flera brottsoffer. Du tror väl inte att det var sju personer som gick på och misshandlade en person?
http://www.vk.se/1395862/grov-misshandel-pa-mariehem-2?mobil
Citat:
Väl på plats kunde polisen konstatera att det inne i bostaden och i trapphuset fanns tecken på att ett grovt våldsbrott begåtts, och utanför huset greps sju personer misstänkta för grov misshandel.
Jo serru, det är vad jag tror. Har du problem med det? Har du bevis för att det inte är så, så dela gärna med dig.

Mvh
Citera
2015-03-01, 19:59
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
http://www.vk.se/1395862/grov-misshandel-pa-mariehem-2?mobil

Jo serru, det är vad jag tror. Har du problem med det? Har du bevis för att det inte är så, så dela gärna med dig.

Mvh

Utifrån informationen i artikeln så verkar det föga rimligt att sju personer går på en person som resulterar i att samtliga inblandade blir skadade. Jag skrattar faktiskt just nu åt tanken av hur det hade kunnat gå till.

I sådana fall måste de sju gärningmännen vara förståndshandikappade och brottsoffret Stålmannen.
Citera
2015-03-01, 22:08
Medlem
Låter som en vanlig fyllekväll i en kombinerad alkis och knarkarkvart!
Citera
2015-03-01, 22:22
Medlem
Boglas avatar
Citat:
Utifrån informationen i artikeln så verkar det föga rimligt att sju personer går på en person som resulterar i att samtliga inblandade blir skadade. Jag skrattar faktiskt just nu åt tanken av hur det hade kunnat gå till.

I sådana fall måste de sju gärningmännen vara förståndshandikappade och brottsoffret Stålmannen.
Jag vill faktiskt minnas att det i en tidigare artikeln, eller i en tidigare version av denna stod att det uttryckligen inte var ett BO, så muppen här ovan får lugna sig lite med sina teorier!
Citera
2015-03-01, 22:23
Medlem
wishyouwereheres avatar
va e detta Mariehemsvägen??
När man ggoglar på Mariehemsvägen o misshandel tar ju listan aldrig slut
Citera
2015-03-02, 00:13
Medlem
the_Artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
va e detta Mariehemsvägen??
När man ggoglar på Mariehemsvägen o misshandel tar ju listan aldrig slut

Ligger ganska nära universitetsområdet. Ganska blandad befolkning och det händer rätt mycket grejer där.
Citera
2015-03-02, 01:14
Medlem
Det hände på Mariestrand.
Det är mest folk i min ålder som bor där, har några bekanta i området. Skall fråga dem nästa gång vi ses om någon vet adress för det som hänt.
Citera
2015-03-02, 01:54
Medlem
Mariestrand ligger på mariehem.
Men dessa lägenheter är nytillverkade och dyrare.
Så det lär inte bo samma klientel där som i andra fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in