2015-03-02, 16:38
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Seriöst svar tack.

Jag tillhör inte lyxfällan grupp.

Du är väl snarare exakt urtypen av ett lyxfällan drägg?
Du har ingen aning om när du fick anmärkningar, hyr många eller varför.

Lycka till.
Citera
2015-03-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Dina prickar försvinner 36 månader från datumet du fick dem... Det oavsett om du betalar av på dina skulder eller ej.... Ja finns du hos kronis så får du en ny prick varje gång Kronis gör en ekonomisk undersökning hos dig...

Men risken är väl större att dom åker lika snabbt in igen när dom försvinner och där efter bör prioriteras först.

Får ingen prick om dom gör utmätning försök hos krf utan det gör dom hos UC.
Citera
2015-03-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Du är väl snarare exakt urtypen av ett lyxfällan drägg?
Du har ingen aning om när du fick anmärkningar, hyr många eller varför.

Lycka till.

varför ?

Jag vet mycket väl om varför.

Lyxfällan består av folk som överkonsumera. Så är det inte i mitt fall.

Jag gör vad jag kan för att bli av med dom och dom på lyxfällan verka inte veta hur dom ska gå tillväga.

Istället för att bara göra upp en avbetalningsplan så försöker jag tänka några steg längre.
Citera
2015-03-04, 00:01
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Men risken är väl större att dom åker lika snabbt in igen när dom försvinner och där efter bör prioriteras först.

Får ingen prick om dom gör utmätning försök hos krf utan det gör dom hos UC.

Har du väl fått en prick så är den kvar i 36 månader. PUNK SLUT.
Citera
2015-03-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius

Ja men nu handlar tråden om att undvika ny prick och göra det som är smartast.

Att göra en avbetalnings plan är inte alltid det smartast men fördelen är att man samtidigt undviker man prick.

Gör jag jag en avbetalnings plan så får jag betala ca 7000 och 2000kr att leva för.
Avbetalningsplanen kommer sträcka sig på 10 år minst säkert.

Om jag istället betalar av 7000kr direkt så kan jag få bättre dealer av inkasso bolagen ex förhandla bort räntan och kostnader.
Därmed bli av med skulderna snabbare.
Citera
2015-03-08, 21:21
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:

vänta nu , pricken försvinner väl 36 månader från det att skulden är slutbetald ?
Citera
2015-03-08, 21:22
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
vänta nu , pricken försvinner väl 36 månader från det att skulden är slutbetald ?

inte från det man fått den
Citera
2015-03-08, 22:25
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
inte från det man fått den

Nej, nu nämnde jag aldrig exakt efter vilken tidpunkt pricken finns kvar i 36 månader, men TS fick det att låta som om han kunde få redan uppkomna prickar att försvinna genom att betala av snabbt.
Citera
2015-03-08, 23:14
Medlem
Citat:

Pricken försvinner 36 månader från att du fått den... Men varje gång Kronis gör en fullständig ekonomisk undersökning av dig så får du en ny.... (d.v.s i värsta fall ca en gång per år)
Citera
2015-03-09, 09:24
Medlem
Snabbt ?

1. Skaffa kvällsjobb och helgjobb.
2. skaffa ett kreditkort så du får en faktura varje månad på vad du handlar så du får en översikt av vad du inte behöver osv...
Citera
2015-03-09, 09:33
Medlem
"Been there - Done that"

1) Se till att INTE inskaffa mer betalningsanmärkningar (Allmänt i tråden kallat "Prick")
D.v.s. se till att röj undan alla Inkasso ärenden - och har du inte råd att "kapa undan" alla dessa...
Så kontaktar du Inkasso Bolagen och ber om någon form av betalningsplan för att du skall slippa att dom skickar ärendet vidare till KFM. (Mer kostnader + nya betalningsanmärkningar)

2) Du har gratis , 1 gång per år , egen kreditupplysning via https://www.uc.se/
Beställ en sån , kolla när senaste betalningsanmärkningen kom och sedan räknar du 3 år (36 mån) fram från det datumet.

3) Ta tag i KFM ärendet/ärendena genom att kontakta fodringsägarna (Dom som du är skyldig pengar) och be dom ta tillbaka ärendet/ärendena från KFM och lägg upp en avbetalningsplan som du följer till 100%

4) När 3 år har gått (se punkt 2) så kontaktar du din bank och tar ett lån med bra ränta och slutbetalar skulden/skulderna

Att snabbt bli av med skulder går inte genom att vifta ett trollspö.... Jag har försökt....

Och förtydligande gällande KFM
* Du får EN betalningsanmärkning från Kronofogden när skulden faställs. Du kan inte få upprepade betalningsanmärkningar för samma skuld.
* Betalningsanmärkningen försvinner ur registret efter 36 månader , räknat från faställandets datum. INTE när den är slutbetald
Senast redigerad av Pellets 2015-03-09 kl. 09:36. Anledning: Tillägg
Citera
2015-03-09, 13:18
Medlem
Citat:
Nej, nu nämnde jag aldrig exakt efter vilken tidpunkt pricken finns kvar i 36 månader, men TS fick det att låta som om han kunde få redan uppkomna prickar att försvinna genom att betala av snabbt.

Sorry om jag var otydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in