Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-02-28, 16:46
Medlem
vet ej om jag placerat tråden korrekt, är osäker och hänvisar diverse administratörer att således flytta tråden.

Jag har en Razer Naga (den med 12 sidoknappar etc) jag kör den över en steelseries matta, ganska liten ingen super stor. Hursom, musen har börjat släppa och ibland inte registrera/registrera fel. Kan jämföras med att köra störtlopp (dra musen rakt fram i en linje) så blir det nästan slalom emellanåt.

Har prövat uppdatera drivrutiner och synaps programmet utan framgång och önskar hjälp!

Tillägg: Jag kanske behöver uppdatera moderkortet? Hur gör jag det isåfall?

Vänliga hälsningar, Cheeddarjoe
Citera
2015-02-28, 16:49
Medlem
Zimows avatar
Hur gammal är musen?
Citera
2015-02-28, 16:50
Medlem
Prova ett annat underlag
Citera
2015-02-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
Hur gammal är musen?
några månader gammal...det är inte den trådlösa varianten.

Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Prova ett annat underlag
har prövat olika delar av musmattan, delar som inte blivit berörda någonsin nästan och ändå är det samma problem...återkommer när jag prövat med ny matta, får ringa polarn
Citera
2015-02-28, 16:54
Medlem
Zimows avatar
Kolla ifall det har kommit någo smuts där lasern är
Citera
2015-02-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
har prövat olika delar av musmattan, delar som inte blivit berörda någonsin nästan och ändå är det samma problem...återkommer när jag prövat med ny matta, får ringa polarn
Eller så provar du bara på bordet. Förstår mig inte på människor som använder musmatta.
Citera
2015-02-28, 16:57
Medlem
Zimows avatar
Repar inte musen lika mycket...? Och så får man jämnare och mjukare rörelser Viktigt om man ska spela CS bland annat
Citera
2015-02-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Eller så provar du bara på bordet. Förstår mig inte på människor som använder musmatta.

Jag arbetar dagligen i bildhanteringsprogram och använder musen väldigt exakt i mitt yrke, där har jag inte heller någon musmatta, men när man är hemma och ska gibba känns det mer nödvändigt. Mitt bord är förövrigt ett gammalt engelskt sjökaptensbord (vet inte hur man förklarar bättre haha) det går inte att använda musen på den direkt
Citera
2015-02-28, 20:06
Bannlyst
Kan som sagt vara smuts vid lasern. Så var det på min iallafall, testa att göra rent lasern med en tops så ska den nog funka normalt igen.
Citera
2015-03-12, 06:39
Medlem
Stoegers avatar
Kan vara hårstrå eller annat skräp som stör sensorn.
Citera
2015-03-24, 16:41
Medlem
Testa en annan mus
Citera
2015-03-26, 21:15
Medlem
Försök dra ett rakt sträck i paint. Tag sedan en tops med lite alkohol på och gnugga på den optiska linsen eller vad det kallas under musen, gnugga sen med en torr tops. Då får du bort all damm och skit som kan ha fastnat på linsen. Försök sedan dra ett rakt sträck i paint efteråt, sträcket bör bli betydligt rakare. Annars har du i alla fall uteslutit problem med damm som brukar vara väldigt vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in