Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 15:25
  #1
Medlem
Boys n girls, jag får panik. Va på vårdcentralen igår efter 1 veckas kraftig jävla hosta, feber & rinnande vattenfall i näsan. Fick Cocillana (thank god for this shit) som dämpat ner mig inatt. Men sen redan igår har jag börjat tappa både lukt och smaksinne. Sprayat sönder One Million parfymen som många säkert vet är oerhört stark... Nope inte ett skit känner jag. Käkar, dricker som fan men INTE en ända smak eller lukt. Helt sjuk och är ganska nojjig för inflammationer och grejer, men undrar om det är någon här som säkert haft samma problem och vet hur man kanske får tillbaka den? Är väldigt förkyld och det brukar vara normalt att saker fuckar och sväller upp i näsan/hals, men har nån här gjort något speciellt för att få tillbaka både lukt och smak?

Jag var väldigt täppt igår i näsan då detta börja, jag använder jäkligt mycket näspray för den delen (stor faktor till att man kan få lite problem med smaken har jag hört). Men idag är det knappt täppt men har fortfarande ingen smak alls eller lukt överhuvudtaget. Näsan rinner ibland dock, men inte så täppt alls faktiskt.

Heeelp meeee flashback! <3
Sjukt tacksam för akuta snabba svar!!!! <3
Citera
2015-02-28, 15:29
  #2
Medlem
OphaZs avatar
Jag tappar alltid smak och lukt när jag är väldigt förkyld. Det försvinner när du blir frisk krya på dig!
Citera
2015-02-28, 15:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphaZ
Jag tappat alltid smak och lukt när jagar väldigt förkyld. Det försvinner när du blir frisk krya på dig!

Tack ska du ha! Älskar dig. Är så sjukt nojjig allså orkar inte nån bihåleinflammation

Men tack, hoppas på samma som dig.
Citera
2015-02-28, 15:32
  #4
Medlem
Secreto10s avatar
Jag är i samma sits som du just nu. Jävla helvete jag har det. Känner ingen smak av mat.. En jävla tryck i skallen på köpet..
Citera
2015-02-28, 15:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Boys n girls, jag får panik. Va på vårdcentralen igår efter 1 veckas kraftig jävla hosta, feber & rinnande vattenfall i näsan. Fick Cocillana (thank god for this shit) som dämpat ner mig inatt. Men sen redan igår har jag börjat tappa både lukt och smaksinne. Sprayat sönder One Million parfymen som många säkert vet är oerhört stark... Nope inte ett skit känner jag. Käkar, dricker som fan men INTE en ända smak eller lukt. Helt sjuk och är ganska nojjig för inflammationer och grejer, men undrar om det är någon här som säkert haft samma problem och vet hur man kanske får tillbaka den? Är väldigt förkyld och det brukar vara normalt att saker fuckar och sväller upp i näsan/hals, men har nån här gjort något speciellt för att få tillbaka både lukt och smak?

Jag var väldigt täppt igår i näsan då detta börja, jag använder jäkligt mycket näspray för den delen (stor faktor till att man kan få lite problem med smaken har jag hört). Men idag är det knappt täppt men har fortfarande ingen smak alls eller lukt överhuvudtaget. Näsan rinner ibland dock, men inte så täppt alls faktiskt.

Heeelp meeee flashback! <3
Sjukt tacksam för akuta snabba svar!!!! <3

Bästa grejen!
Stumpor och dubbla raggsockor på det, ge inte upp det hjälper!
Har kompisar som livnär sig på sång, de kör mitt trick!

Sen som vanligt.
Vatten
Alvedon
Vila
Film
Pizza
Borsta tänderna
Tvätta händerna
Tvätta av musen..till datorn, TV-kontrollerna
Bafucin
Citera
2015-02-28, 15:37
  #6
Medlem
streisands avatar
Det du känner som smak är till stor del lukt. Ta det lugnt med nässprayen så ska du se att nästäppan släpper snart och du kommer att kunna känna lukt och smak som vanligt igen.
Citera
2015-02-28, 15:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Boys n girls, jag får panik. Va på vårdcentralen igår efter 1 veckas kraftig jävla hosta, feber & rinnande vattenfall i näsan. Fick Cocillana (thank god for this shit) som dämpat ner mig inatt. Men sen redan igår har jag börjat tappa både lukt och smaksinne. Sprayat sönder One Million parfymen som många säkert vet är oerhört stark... Nope inte ett skit känner jag. Käkar, dricker som fan men INTE en ända smak eller lukt. Helt sjuk och är ganska nojjig för inflammationer och grejer, men undrar om det är någon här som säkert haft samma problem och vet hur man kanske får tillbaka den? Är väldigt förkyld och det brukar vara normalt att saker fuckar och sväller upp i näsan/hals, men har nån här gjort något speciellt för att få tillbaka både lukt och smak?

Jag var väldigt täppt igår i näsan då detta börja, jag använder jäkligt mycket näspray för den delen (stor faktor till att man kan få lite problem med smaken har jag hört). Men idag är det knappt täppt men har fortfarande ingen smak alls eller lukt överhuvudtaget. Näsan rinner ibland dock, men inte så täppt alls faktiskt.

Heeelp meeee flashback! <3
Sjukt tacksam för akuta snabba svar!!!! <3

Eh, är det första gången du är förkyld eller? Man tappar alltid luktsinnet och därmed större delar av smaksinnet, eftersom de sitter ihop.
Citera
2015-02-28, 16:58
  #8
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Akta dig för nässprayen. Kan vara den som busar.

När man är förkyld så blir näsan svullen och då försvinner smaken. Testa att hålla för näsan när du blir frisk samtidigt som du äter något!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback