1) Har haft problem med att laga kycklingbröst ett tag. Härom dagen köpte jag 4 st filéer färska svenska kycklingfiléer 76 kr/kg och tillagade en i taget för att se riktigt vad som var fel i min tillagning. De första 2 lagade jag genom att först steka/bryna dem på 9/9 på stekpanna och sedan sänka till 2/9 och steka de några få minuter på varje sida för att ta bort den vid 70 grader. Den såg väldigt fin ut, men den var blank, lite gummiaktig och man såg inte fibrerna (antar att det är muskelfibrer i kycklingbröstet) som i denna video (
https://www.youtube.com/watch?v=FXLr56-rD68#t=405). Dessutom så blev den väldigt salt trots att jag saltar väldigt lite innan bryning.
Så min fråga är då: var det något fel med kycklingen eller gör jag något fel? (Bryner dem i olivolja, har endast salt och peppar och ingen marinad).
2) Hur stor påverkan har egentligen en bra ugn/bra spis/bra stekpanna vid tillagning av kycklingbröst. Min teflonpanna är väl inte den bästa och min ugn och spis är väldigt gamla. Funderar på att köpa och testa keramikpanna. Blir det bättre då? Jag menar jag har tidigare försökt tillaga den som han i videon ovan men får aldrig samma resultat, vafan gör jag för fel, gör allt exakt som honom måste ju vara min ugn eller något?