Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-19, 16:17
  #25
Medlem
Jazzqats avatar
27% upp senaste veckan, folk börjar inse vad bolaget går för. Tror Canon-avtalet kommer vara en guldgruva, inte bara avtalet i sig utan allt vad det medför. Vi växer så det knakar. 2016 är året.
Citera
2016-03-12, 12:11
  #26
Medlem
Disciplinas avatar
Clav stängde på +11% igår och är därmed tillbaka över 60 kr. Omsättningen i aktien är tidvis väldigt låg, så det talar för att det är få som är villiga att sälja i nuläget. Det banar väg för en spännande öppning nästa vecka.
Citera
2016-04-13, 17:44
  #27
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
De har tappat ordentligt sedan dess, 50 kr nu
Citera
2016-04-13, 20:04
  #28
Medlem
Hehe jag har jobbat med (inte för) Clavister sen de startade verksamheten och deras kursuppgång är ett exempel på hur sjuk vår spekulationsekonomi är. Solida företag som gör vinst år för år och inte slår på stora trumman för minsta lilla order de får in står och stampar kursmässigt, men företag som Clavister som aldrig gjort svarta siffror i årsboksluten men som dundrar ut "nyheter" till höger och vänster går upp. De, eller aktieägarna, lever på hoppet om den där stora affären, eller viktiga kontraktet som kommer att vända allt. Det går ju ett tag i alla fall. Jag tog mig för pannan när jag såg att de introducerats på börsen för över 20 spänn aktien och nu har de varit uppe 60 kr o vänt.

Nåväl, deras brandväggar är bra och operativsystemet är smart skrivet och kräver väldigt lite resurser så jag klagar inte på produkterna. Om ni tjänar pengar på aktien så kan jag bara helhjärtat gratulera för det är kul när det går bra för folk. Men inte är det Sveriges svar på Microsoft eller Cisco precis.

;-)
Citera
2016-05-23, 17:06
  #29
Medlem
Valfrids avatar
Grattis alla ni som tog rygg på Mr Boom.

Gör jag det igen?http://www.redeye.se/aktiebloggen/go...gspresentation

Troligen ,
Citera
2017-02-02, 10:41
  #30
Medlem
blir dom uppköpta snart?
Citera
2018-01-12, 16:53
  #31
Medlem
ni som missat denna kan de va dags o kliva på! Ser mkt bra ut tekniskt o rent FA mässigt så tog man häromdan sitt 10:e kontrakt med större operatör i Afrika, samt idag rapporterade man försäljning av cybersäkerhetslösning till ett italienskt stålbolag.... Ja tidigare fick man det prestigefyllda lånet av EIB. Kan nog bli en kursdubblare detta!

https://www.avanza.se/placera/telegr...17-mln-kr.html

https://www.avanza.se/placera/telegr...ansk-kund.html

https://www.avanza.se/placera/ovriga...clavister.html
Citera
2018-01-16, 13:47
  #32
Medlem
passa på i "rean" idag.

En styrelseledamot sålde pga krav från långivare, så aktien backar lite idag.

Han har efter detta 450 000 aktier, så han tror nog fortfarande rätt hårt på bolaget
Citera
2018-07-02, 13:56
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubbspel
passa på i "rean" idag.

En styrelseledamot sålde pga krav från långivare, så aktien backar lite idag.

Han har efter detta 450 000 aktier, så han tror nog fortfarande rätt hårt på bolaget

NU kan man dock fynda. Nyheter om att försäljningsverksamheten skalas upp och de tidigare ganska stora ordrarna börjar nu skalas upp mer och mer vilket gör att intäkterna ökar. Det är egentligen nu som vi borde ha den högre värderingen jämfört med hur det såg ut tidigare då det hausats väldigt på grund av att folk trodde att inkomsterna skulle ramla in framtungt. Inkomsterna kommer baktungt i detta och skalas upp med tiden. Nu börjar de ge mer pengar och det märks mer och mer på kvartalsrapporterna.

Samtidigt som clavister fått 200 miljoner i lån från EIB så är det högst otroligt att företaget kommer ligga kvar på denna låga BV under någon längre tid. Läs på och läs nyheter om företaget. Detta är botten och det kommer inte stanna här länge företaget fortlöper enligt plan. Aktien lär snart gå samma väg.
Citera
2018-12-05, 12:49
  #34
Medlem
kan nog bli åka av i denna aktie framåt!

Häng med!
Citera
2019-11-20, 15:50
  #35
Medlem
bra rapport idag, bara AVA & NON som säljer....gott tecken, passa på!
Citera
2023-07-04, 05:06
  #36
Medlem
+112% i år
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback