• 1
  • 2
2015-02-27, 08:11
Medlem
Hej för att göra en lång historia kort, jag är 50år nykter alkolist samt före etta spelmissbrukare som nu försöker komma tillbaka till ett normalt liv. vilket inte är så lätt med alla kravbrev som ramlar in
känns som om jag bara står o stampar utan att komma framåt. finns det något låneföretag som inte är så känslig utan kan tänka sig att låna ut 80 000kr till en som kan betalar max 3000kr/ månad. jag har en skuld på kronofogden på 9000kr o då även naturligtvis anmärkningar. känns som om jag har försökt allt men vem vet kanske finns det något som jag har missat. Tacksam för konkreta svar.

öppen för allt

Magnus
Citera
2015-02-27, 09:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpso1234
Hej för att göra en lång historia kort, jag är 50år nykter alkolist samt före etta spelmissbrukare som nu försöker komma tillbaka till ett normalt liv. vilket inte är så lätt med alla kravbrev som ramlar in
känns som om jag bara står o stampar utan att komma framåt. finns det något låneföretag som inte är så känslig utan kan tänka sig att låna ut 80 000kr till en som kan betalar max 3000kr/ månad. jag har en skuld på kronofogden på 9000kr o då även naturligtvis anmärkningar. känns som om jag har försökt allt men vem vet kanske finns det något som jag har missat. Tacksam för konkreta svar.

öppen för allt

Magnus

Beroende på hur många anmärkningar så kan BlueStep vara ett alternativ eftersom de numera har blancolån.
Citera
2015-02-27, 09:12
Medlem
Det kanske skulle vara en ide att betala av skulden hos kronofogden först. betalar du 3000 i månaden så är ju den borta på 3 månader.
Citera
2015-02-27, 09:45
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Vad ska du ha 80 000 kr till om jag får fråga av ren nyfikenhet?

Annars håller jag med ovanstående talare, betala av skulden hos kronofogden först.
Citera
2015-02-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Vad ska du ha 80 000 kr till om jag får fråga av ren nyfikenhet?

Annars håller jag med ovanstående talare, betala av skulden hos kronofogden först.

Dessa 80 000kr är vad jag skulle behöva för att lösa alla skulder på en gång. som det är nu så
har jag mer skulder än inkomst varje månad detta trots att jag på dom flesta ställen har kommit överens om en avbetalningsplan vilket innebär att fler kommer att komma in till kronofogden va det lider.
Citera
2015-02-27, 14:26
Medlem
Försök sälja av lite saker så du kan betala kronofogdeskulden och även få lite pengar över som du kan börja betala av de övriga skulderna med, för att visa banken att du menar allvar och att du faktiskt vill reda ut situationen.

Gör en budget och visa banken att du kommer att kunna betala tillbaka skulden. Sedan ligger korten på deras bord.
Citera
2015-02-27, 17:34
Medlem
Hur kommer det sig att det första sättet du kommer på för att lösa din situation är att låna mer pengar?
Du måste öka inkomsterna. Jobba mer t.ex.
Citera
2015-02-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Hur kommer det sig att det första sättet du kommer på för att lösa din situation är att låna mer pengar?
Du måste öka inkomsterna. Jobba mer t.ex.
Om han kan lösa kronofogdeskulden så är ihopbakslån ett alternativ om han kan hålla betalningsplanen och inte ta nya krediter.

Extrajobb och försök till att förhandla om räntor, amorteringsfritt (vilket är en nödlösning) är ett bra sätt att fortare komma på spår igen om ihopbakslån inte blir beviljat.
Citera
2015-02-27, 20:46
Medlem
Nejjans avatar
Jag är i samma situation och letar förtvivlat efter ett lån, men det verkar dödsdömt i en situation likt vår.
Citera
2015-02-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejjan
Jag är i samma situation och letar förtvivlat efter ett lån, men det verkar dödsdömt i en situation likt vår.
Varför inte leta efter en inkomst istället?
Citera
2015-02-27, 21:48
Medlem
Nejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Varför inte leta efter en inkomst istället?

För min del har jag inkomst. En stadig fast. Men lik förbannat massa småskulder som skulle göra sig bättre i ett större lån med EN betalning istället för massa olika. Men jag har endast mig själv att skylla. Spel och droger. Svårt att ta sig tillbaka bara.
Citera
2015-02-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejjan
För min del har jag inkomst. En stadig fast. Men lik förbannat massa småskulder som skulle göra sig bättre i ett större lån med EN betalning istället för massa olika. Men jag har endast mig själv att skylla. Spel och droger. Svårt att ta sig tillbaka bara.
Minska på övriga utgifter och betala av på lånen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in