• 1
  • 2
2015-02-26, 15:39
Medlem
Hejsan. Har hittat en dörr som leder vidare till en intressant plats, denna är dock låst med ett lite grövre lås. Kan någon länka en bultsax från T.ex Clas Ohlson som kan funka?

Mvh
Citera
2015-02-26, 15:44
Medlem
http://www.clasohlson.com/se/Bultsax-Cocraft/40-7260

Om det är max 10mm gods i bygeln så räcker den där.
Citera
2015-02-26, 19:30
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Vad står det på låset? Bultsax funkar upp till klass 1 på hänglås, möjligen klass 2 om du är stark.
Citera
2015-02-26, 22:22
Medlem
Funkade på den jag ville åt. Vad behöver man för att lösa klass 2 lås?
Citera
2015-02-26, 22:33
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Bara för att den öppnar sig 10 mm betyder inte det att den klipper 10 mm härdat låsstål, det är mer tänkt för t.tex. armeringsjärn.
Jag tror du behöver en Bahco-bultsax för kring 2000 kr för att den ska orka härdat stål som lås har, den där kommer få ett märke efter låset i sig.

Men det skadar ju inte att testa!
Citera
2015-02-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterPinkmanBitch
Bara för att den öppnar sig 10 mm betyder inte det att den klipper 10 mm härdat låsstål, det är mer tänkt för t.tex. armeringsjärn.
Jag tror du behöver en Bahco-bultsax för kring 2000 kr för att den ska orka härdat stål som lås har, den där kommer få ett märke efter låset i sig.

Men det skadar ju inte att testa!

Det är inga större problem att klippa grova, härdade låsbyglar med "billig skit", enda kruxen är att handtagen kan vika sig och lyckas man väl klippa det så är det ofta stora jack i skären (billig och mjuk legering antar jag).

Ska man klippa mer än ett lås så håller jag dock med dig, då är bacho och liknande ett vettigare val
Citera
2015-02-27, 01:20
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Är ju inte direkt diskret att gå omkring med en bultsax modell större, blir du stoppad av farbror blå så blir det kanske lite svårt att förklara varför...
Citera
2015-02-27, 14:36
Medlem
Running_mans avatar
Gör som "helikopterrånarna" -skaffa batteridriven vinkelslip!
Citera
2015-02-28, 19:23
Medlem
Finns betydligt smidigare sätt att ta sig förbi hänglås.

Dock så gör du dig troligen skyldig till ett brott att ens fråga om detta för att inte tala om att vara på en plats som du inte får vara på. Tex inbrott som ett av de lägre straffskalorna.
Citera
2015-03-17, 14:04
Medlem
fimbuls avatar
Måste man klippa upp grova hänglås är det inte UE, då är det inbrott man sysslar med.
Citera
2015-03-22, 20:16
Medlem
islandmountain10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Måste man klippa upp grova hänglås är det inte UE, då är det inbrott man sysslar med.

Mycket inom UE kan räknas som inbrott, det som avgör om det är okej eller inte tycker jag är hur det utförs och syftet med det.

Om huset är övergivet, om det enklaste sättet att ta sig som gör minst skada är att klippa upp låset, och om man inte förstör eller tar någonting därinne så är det utan tvekan UE enligt mig iallafall!
Citera
2015-03-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul

Det är olaga intrång. Klassas bara som inbrott om man stjäl något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in