• 1
  • 2
2015-02-26, 05:33
Medlem
Kollade runt lite på nätet för att se hur det står till med begagnade ambulanser till salu. Det enda jag hittade var en bunt halv orange skåpbilar från typ Tyskland. Finns det inget ställe där man kan köpa riktiga begagnade ambulanser d.v.s. den sorten som är gula och mycket smalare längst fram d.v.s. de ambulanser man använder idag i Sverige?
Citera
2015-02-26, 05:41
Medlem
Och "Blocket" var inget du tänkte att söka på???....
Citera
2015-02-26, 07:30
Medlem
hakro807s avatar
http://www.blocket.se/stockholm?q=Am...is=1&l=0&md=th
Citera
2015-02-26, 07:40
Medlem
DetBlirDetIntes avatar
Tidigare hade en army suplus butik i Göteborg både gamla polisbilar , armebilar jag tror jag har sett en ambulans där också .. men det var för några år sedan .
Citera
2015-02-26, 07:55
Medlem
Peyzs avatar
ot.. men får man lov att fråga varför du vill köpa en ambulans?
Citera
2015-02-26, 08:02
Medlem
Carl Serungs avatar
När jag var en liden påg så brukade det någon gång om året vara försäljning/auktionering på gamla utryckingsfordron.(Minns inte vem som höll i detta, det brukade vara en notis i tex Sydsvenskan om tid och plats)
Gamla Volvo 245 som polisen hade haft var ganska populära objekt.Även gamla ambulanser av märket Mercedes. En granne köpte av någon märklig anledning en International Harvester brandbil som tillhört något frivilligt brandförsvar ute på vischan. Lastbilen var från 60-talet och hade både sirener och blåljus kvar när han köpte den.Vad han nu skulle med den till? Kanske någon barndomsdröm att få äga sin egna brandbil?

Den såg ut exakt som denna:

http://hagalund2.ownit.nu/Lastbilar/...20brandbil.jpg
Citera
2015-02-26, 08:07
Medlem
Jag hade kontaktat alla landsting, försökt hitta fram till avdelningarna för fordon eller vad det kan heta, och lagt fram önskemålet som ett sätt för landstinget att få in pengar för sina gamla fordon.
Citera
2015-02-26, 08:41
Medlem
Fizzbacks avatar
Finns två på KVD: https://www.kvd.se/auktion/alla?search_query=ambulans

Dessa fanns även på Blocket-länk tidigare.
Citera
2015-02-26, 12:00
Medlem
TheShapes avatar
En nära släkting köpte sin ambulans via Kvarndammen. Mercedesvarianten, tidigt 2000-tal. Vill minnas att han inte gav allt för mycket för den, och då är det ändå 5-6 år sedan han köpte den, och han kör den än idag. Gediget lastutrymme och skön att köra. Men törstig (1,3/1,4 l/milen), så kanske värt att ha i åtanke. Är det bara grejen att ha en ambulans, eller ute efter lastutrymmet? Om det sistnämnda så är det nog bättre att köpa en genuin skåpbil.
Citera
2015-02-26, 16:26
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
När jag var en liden påg så brukade det någon gång om året vara försäljning/auktionering på gamla utryckingsfordron.(Minns inte vem som höll i detta, det brukade vara en notis i tex Sydsvenskan om tid och plats)
Gamla Volvo 245 som polisen hade haft var ganska populära objekt.Även gamla ambulanser av märket Mercedes. En granne köpte av någon märklig anledning en International Harvester brandbil som tillhört något frivilligt brandförsvar ute på vischan. Lastbilen var från 60-talet och hade både sirener och blåljus kvar när han köpte den.Vad han nu skulle med den till? Kanske någon barndomsdröm att få äga sin egna brandbil?

Det låter som att han har samma hobby som en gubbe jag känner, som köpte en gammal brandbil och hade den i många år. Klart man skall ha sin egen brandbil!
Citera
2015-02-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Hur frän som helst ju. Jag skulle lätt vilja äga en sån.
Citera
2015-02-27, 08:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det låter som att han har samma hobby som en gubbe jag känner, som köpte en gammal brandbil och hade den i många år. Klart man skall ha sin egen brandbil!

Citat:
Ursprungligen postat av pressaboggien
Hur frän som helst ju. Jag skulle lätt vilja äga en sån.
Ja, jag måste nog hålla med. Att äga en gammal brandbil hade varit rätt soft faktiskt. Fast allra helst hade man ju velat äga ett gammalt diesellok!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in