Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 12:45
  #1
Medlem
Hej FB, har alltså idag varit förkyld i cirka 2 månader och vill inget annat än att bli frisk. Vet inte ens om det är normalt att vara förkyld såhär länge?
Men men
Symptomen varierar men det jag kände när jag vaknade upp imorse var snor i näsan, hosta och lite svagt kittlande ont i halsen, känner mig dock inte febrig längre.

Är det värt att ta en runda på Vårdcentralen?

Tacksam för svar
Citera
2015-02-25, 12:47
  #2
Medlem
turdalizers avatar
JA! Det kan vara något allvarligt.
Citera
2015-02-25, 12:58
  #3
Medlem
Var förkyld i November-December en månad men blev frisk i några veckor då jag tränade frenetiskt och blev sedan sjuk igen.. Suger fett, känner mig sjukt hängig
Citera
2015-02-25, 13:25
  #4
Medlem
Jag har också varit sjuk i två månader och haft problem med lungorna så fått penicillin och kortison, hjälpte en vecka eller så nu är hostan och snuvan på full gas igen..

Tips någon?
Citera
2015-02-25, 13:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.svensson
Jag har också varit sjuk i två månader och haft problem med lungorna så fått penicillin och kortison, hjälpte en vecka eller så nu är hostan och snuvan på full gas igen..

Tips någon?

det är bara att gå tillbaka till läkaren...
Citera
2015-02-25, 14:10
  #6
Medlem
Kan vara streptokocker, bakterier, gå å dra ett halsprov - sänka, är det inte bakterier, viralt, måste läka själv, annars får du antibiotika. Hade oxå en långdragen förkylning som visade sig vara halsfluss.
Citera
2015-02-25, 14:41
  #7
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.svensson
Jag har också varit sjuk i två månader och haft problem med lungorna så fått penicillin och kortison, hjälpte en vecka eller så nu är hostan och snuvan på full gas igen..

Tips någon?


Körde du hela antibiotikakuren? Annars kanske du inte lyckades ta kol på alla bakterier så att de började föröka sig igen.

TS: Två månader är länge. Sök läkare.
Citera
2015-02-25, 15:17
  #8
Medlem
Vårdcentralen och de flesta läkare tycker man bör uppsöka vårdcentral om ingenting har mildrats efter en veckas tid.

Två månader är väldigt länge att må så dåligt, så du borde få det undersökt.
Citera
2015-02-26, 00:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Vårdcentralen och de flesta läkare tycker man bör uppsöka vårdcentral om ingenting har mildrats efter en veckas tid.

Två månader är väldigt länge att må så dåligt, så du borde få det undersökt.

Okok tack för info, ska nog göra ett besök på fredag men känns som om att de inte kommer göra ett skit som vanligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback