• 1
  • 2
2003-06-30, 00:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Någon som har erfarenhet av lergigan?
Citera
2003-06-30, 16:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Tjaa, de hjälper jävligt bra mot pollenallergi men roligare än så får du inte med en H1-receptorantagonist.
Citera
2003-06-30, 19:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Fick det utskrivet i lugnande syfte (25 mg),
men konstaterade besviket att inte ens en tredubbel dos gjorde någon
nämnvärd skillnad.
Citera
2003-06-30, 21:27
Medlem
lergigan är ett antihistamin preparat funkar om man håller på med opiater och inte vill gå och klia sig hela tiden =) eller om man har allergi
Citera
2003-06-30, 23:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Antihistaminer

well.. antihistaminer är också ofta effektiva ångestdämpare! vanligast är väl atarax, men även receptfria varianter fungerar utmärkt; prova tex "postafen" eg mot åksjuka/illamående, men också fantastiskt bra mot baksmälla - både illamående, svettningar och ågren..

de är dock helt värdelösa i rekreationssyfte jmf mot tex valium/diazepam, som ju kan vara himla trevligt även om man inte lider av ångest...

verkar skumt att du inte kände ngt av tredubbla normaldosen - om inte annat borde du blivit rejält trött o seh.. eller?
Citera
2004-02-16, 21:42
Medlem
"///Fick det utskrivet i lugnande syfte (25 mg),
men konstaterade besviket att inte ens en tredubbel dos gjorde någon
nämnvärd skillnad.///"

Samma här, men som du säger så hjälper dom inte mycket, jag märkte ingen skillnad mellan 1, 2 eller tre..
Nu äter mellan 125mg -150mg och då ger dom faktiskt en liten effekt, men man blir väldigt seg och trött, och det är man länge.

Inget vidare piller om man vill har roligt, men jag tycker ändå det är rätt skönt med den där segheten och lugnet som sänker sig över en.
Citera
2004-09-28, 22:06
Medlem
kurdiss avatar
Oj.. är jag då klen?

Jag har knaprat sobril och stesolid ett tag, sedan sa min Läkare på VC stopp och skrev ut Lergigan istället.

Skilnaden är ju som natt och dag.
Men efter jag ätit 1 till 2 tabletter a 25mg blir jag ordentligt seg och får en obehaglig känsla i benen. Dagen efter känner jag mig som en zombie.
Citera
2004-09-28, 23:08
Medlem
getttosmurfs avatar
I brist på annat

I brist på annat så tog jag dem ibland för att somna när jag gick på tjack.
Kunde vara så att ja varit vaken en vecka och ville sova några timmar.. då fungerade dem riktigt bra.

//Smurf
Citera
2004-09-30, 14:24
Medlem
-Joyce-s avatar
Varför skulle antihistaminer hjälpa mot baksmälla? Och gör de verkligen det?

Erfarenheter?
Citera
2004-09-30, 16:37
Japp, Lergigan är ett av de bästa medlen mot bakfylla. Andra antihistaminer fungerar också, jag o några av mina polare har bara possitiv effekt av Theralen.
Citera
2004-10-01, 13:45
Medlem
-Joyce-s avatar
Men varför hjälper de? Vad händer i kroppen? Nån som vet?
Citera
2004-10-03, 08:08
Bannlyst
har hört att lergigan är motgift för antabus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem