• 1
  • 2
2015-02-24, 22:34
Medlem
Jag letade lite efter en sådan här tråd men hittade ingen. Men som sagt, de jag undrar är vad ni som målar graffiti röstar på för parti eller åtminstone år vilket håll ni "lutar". Jag gör inte denna tråden i nåt undersökningssyfte eller så utan jag är som sagt bara nyfiken
Citera
2015-02-24, 22:45
Bannlyst
Jag är konservativ liberalfascist där jag agerar motståndaren mot staten. Så det är typ en symbios,,
Citera
2015-02-24, 23:06
Medlem
Xsylens avatar
För mig handlar det mer om moralfilosofi än politik..Försoker ifrågasätta den ingrodda idèn om den enskilde individen eller statens egen bestämmanderätt över egendom..Jag visar mitt missnöje mot denna galenskap genom att spraypissa min färg över den privatägda och den statliga egendomen när och var helst det faller mig in. Dock vägleds jag självklart av olika kriterier så väl som estetiska som moraliska. Exempelvis tycker jag inte att min sprayfärg kan utsmycka medeltida byggnader ytterligare ej heller vill jag smutskasta klotter över den fattige individens egendom om denna icke bifaller detta.
Citera
2015-02-24, 23:27
Medlem
parkråttas avatar
Lutar långt åt vänster. Tror dock inte att det finns någon universal "graffitimålarpolitik", har lirat med allt från SvP:are till anarkister. De flesta man träffar på är väl lite mer åt vänsterhållet, men tror att det kommer förändras med tiden.. av de flesta "yngre" aktiva jag träffat på är det mer Moet & märkeskläder än folköl & reclaim-events.
Citera
2015-02-25, 00:07
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Jag är konservativ liberalfascist där jag agerar motståndaren mot staten. Så det är typ en symbios,,

Rösten landade alltså hos Sverigedemokraterna?

Själv är jag marxist och feminist, avskyr konservatism, fascism, nazism och liberalism. Min röst hamnade hos V, känns dock riktigt lönlöst att rösta med tanke på att alla partier är åt höger idag och att blockgränserna försvinner.

Själv har jag också träffat målare som är starkt åt höger, osäker om det var SD eller SvP. Iallafall, tycker det är märkligt hur man kan måla och vara åt höger, känns som högerfeminism. Helt jävla ologisk för mig iallafall.

Ser inte hur vi ska kunna föra en saklig diskussion, hälften av folket som hänger här får inte rösta och vet inte mer om politik än att Hitler bar mustasch
Citera
2015-02-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs

Själv är jag marxist och feminist, avskyr konservatism, fascism, nazism och liberalism. Min röst hamnade hos V, känns dock riktigt lönlöst att rösta med tanke på att alla partier är åt höger idag och att blockgränserna försvinner.

Själv har jag också träffat målare som är starkt åt höger, osäker om det var SD eller SvP. Iallafall, tycker det är märkligt hur man kan måla och vara åt höger, känns som högerfeminism. Helt jävla ologisk för mig iallafall.

Ser inte hur vi ska kunna föra en saklig diskussion, hälften av folket som hänger här får inte rösta och vet inte mer om politik än att Hitler bar mustasch

Du vet inte sannerligen inte mycket om politik om du på fullt allvar tror att alla partier idag är "åt höger". Samtliga partier är kraftigt vänstervridna från ett internationellt perspektiv. Inte ens moderaterna kan längre beskyllas för att vara konservativa. V, F! och Mp står inte "lite till vänster". De är extremistpartier.

För att besvara topic:
Det är främst snorungar som inte bryr sig ett skit om politik blandat med en mindre andel från extremvänstern (självklart tycker de inte själva att de är extrema).
Citera
2015-02-25, 01:00
Bannlyst
Citat:

Nej alltså jag röstar inte.

Men jag vet mycket om människans alla drivkrafter. mer kan jag inte säga. så ... Men okej.. Jag skulle påstå att mitt måleri mest grundar sig på att typ, göra det jag känner för. Det är lixom inte Banksy...Fy fan mår illa bara av alla människor som lånar banksy för sig själv. ne ja försöker stå ensam'..

därav Liberalen i mig. Friheten om man vill kategorisera.. och fascisten i mig vill att aalla jävlar bara ska förstå enkel grundläggande fakta om livet och världens tillstånd. sen konservativa gillar jag (Om jag utgår från att jag är "graffiti"-personen i mig) för att det konservativa bjuder på mjölk och bullar... när man kommer hem till mormor

på senare tid talar också marxism till mig Rätt Rejält måste jag säga. Men jag har hittils i livet inte ägnat någon större läsning vid marxism. Ska börja med det snart så ja kan få de under mitt skin okså.. Men det är något tilltalande (som aldrig tidigare fuunitss i mig) Något tilltalande För Marxism just nu...
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-02-25 kl. 01:04.
Citera
2015-02-25, 01:18
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronol
Du vet inte sannerligen inte mycket om politik om du på fullt allvar tror att alla partier idag är "åt höger". Samtliga partier är kraftigt vänstervridna från ett internationellt perspektiv. Inte ens moderaterna kan längre beskyllas för att vara konservativa. V, F! och Mp står inte "lite till vänster". De är extremistpartier.

För att besvara topic:
Det är främst snorungar som inte bryr sig ett skit om politik blandat med en mindre andel från extremvänstern (självklart tycker de inte själva att de är extrema).

Haha i helvete att SD är vänstervridna, SD är högerextrema. Skriker konservatism och fascism kring det partiet, men som du själv sa anser man sig själv aldrig vara extremist.

Vänstervridet må det vara ur ett internationellt perspektiv, men det säger inte mycket egentligen. Relationen som något har till något annat avgör inte vad detta något är i sig, vad man än pratar om.

Höger-vänster skalan skiljer sig i definition beroende på vem man pratar med. Vad är din?
Citera
2015-02-25, 01:44
Medlem
Citat:
Haha i helvete att SD är vänstervridna, SD är högerextrema. Skriker konservatism och fascism kring det partiet, men som du själv sa anser man sig själv aldrig vara extremist.

Vänstervridet må det vara ur ett internationellt perspektiv, men det säger inte mycket egentligen. Relationen som något har till något annat avgör inte vad detta något är i sig, vad man än pratar om.

Höger-vänster skalan skiljer sig i definition beroende på vem man pratar med. Vad är din?

SD är ett mittenparti, något till höger.
Citera
2015-02-25, 02:06
Medlem
SD för min del.
Bara så sjukt trött på allt PK folk, feminister, hipsters, svensk hatare mm.
Senast redigerad av wobba911 2015-02-25 kl. 02:21.
Citera
2015-02-25, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wobba911
SD för min del.
Bara så sjukt trött på allt PK folk. -_-
nu vill inte jag göra nån big deal. Men det börjar bli lika mycket PK att vara emot PK som att vara PK..

bara förbereder dig för verklighetens antågande
Citera
2015-02-25, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
nu vill inte jag göra nån big deal. Men det börjar bli lika mycket PK att vara emot PK som att vara PK..

bara förbereder dig för verklighetens antågande

Njae, beror såklart på vilka kretsar man umgås i. Så länge vår media/utbildningssystem och så vidare lyder under PK lagar, är det vad som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in