2015-02-24, 22:26
Medlem
Odamies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Jag instämmer i klagosången. Detta är en fruktansvärt dålig idé och kommer mest gynna scammers.

Mvh
Jag håller med här och det känns som att detta kommer mest gynna scammers då varje seriös shop får mindre utrymme att grönas på. Och även att varje ny seriös shop kan komma att försvinna bland mängden.

Vi får väl vänta och se vad som händer. Hoppas dem kommer på någon bra kompromiss eller tar tillbaka det som det var.
Citera
2015-02-24, 22:28
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesAvenger
Vad rörigt det blev.. kanske mest i mitt huvud, men lite småsvårt att orientera sig blev det ju.

Men men, vi får lita på moderatorerna, anser de att detta var den lösningen som fanns så är det ju bara att gilla läget.

Personligen såg jag inga problem i hur det var för några timmar sen, men å andra sidan modererar jag inga inlägg heller.

/James

Ja men det blir det ju faktiskt, om man exempelvis vill tala om ett populärt apotek så skall man alltså göra det uppepå alla andra apotek i samma kategori..
Citera
2015-02-24, 22:33
Medlem
JamesAvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja men det blir det ju faktiskt, om man exempelvis vill tala om ett populärt apotek så skall man alltså göra det uppepå alla andra apotek i samma kategori..

Jo det kommer ju att resultera i en viss förvirring.
Citera
2015-02-24, 22:36
Medlem
lowerCases avatar
Förstår precis varför och tycker detta var ett mycket bättre beslut än det andra alternativet. Den forumdelen var väldigt svår att modda IMHO.
Citera
2015-02-24, 22:37
Medlem
Så alla gröningar / scammvarningar osv av alla nätshoppar som säljer cannabis ska ske i samma tråd? Va det kaos innan lär det ju bli 7 resor värre nu, kommer ju bli en mardröm både att hitta vad man letar efter, att hålla reda på vilken nätshopp som är grönad och vilken som inte är det, kan förstå att det blev lite rörigt som det va, men detta ajaj :/

Men får se hur det fungerar, men måste ju säga att jag är rädd min vanliga negativa inställning kommer få rätt denhär gången
Citera
2015-02-24, 22:39
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Måste också nämna att jag tycker att tråden som enbart handlar om Evolution bör ha en egen tråd, då de är där flest köper och de är "shoppen" som var/är överlägset störst.
Citera
2015-02-24, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Så alla gröningar / scammvarningar osv av alla nätshoppar som säljer cannabis ska ske i samma tråd? Va det kaos innan lär det ju bli 7 resor värre nu, kommer ju bli en mardröm både att hitta vad man letar efter, att hålla reda på vilken nätshopp som är grönad och vilken som inte är det, kan förstå att det blev lite rörigt som det va, men detta ajaj :/

Men får se hur det fungerar, men måste ju säga att jag är rädd min vanliga negativa inställning kommer få rätt denhär gången
Eller så kanske man INTE ska Posta varende Drogshop-PM Man får...

På så sätt kommer de bra drogshopparna finnas i tråden... Inte 5 nya per dag. Eftersom det kräver 200 inlägg så Blir det inte Scam om inte 200+are lägger upp shopparna. Svårare än så är det inte.
Citera
2015-02-24, 23:17
Medlem
soulreapers avatar
Ett inte helt lätt fattat beslut men jag förstår varför admin tog det och jag förstår de som blir upprörda. Dock är det så att den uppstådda situationen beror på användarna själva, hade man sett till att följa regelverket som finns hade det inte varit speciellt svårt att moderera och då hade vi inte hamnat där vi är nu. Än en gång visar människor varför frihet under ansvar är en fin tanke men det är också just bara en tanke.
Att plocka in nya moderatorer må låta som en relativt simpel uppgift men moderatorsysslan består i lite mer än att sitta och städa i ett forum och kräver dessutom ofta att den som städar själv visat på ett visst ansvar och intresse.
Jag vill passa på att tacka BigFatCone som på egen hand sett till att forumet överlevt långt efter sitt bäst före datum.
Citera
2015-02-24, 23:20
Medlem
eroms avatar
Säger varken bu eller bä. Är nog bara bra personligen för mig, kommer ju sänka mitt Flashbacksurfande avsevärt

Men! Jag kan mycket väl förstå deras beslut även fast jag kommer tycka att det kommer vara rörigt. Det var nog i slutändan väldigt svårt att moderera denna del av forumet med tanke på alla PM som postades hit och dit som säkerligen ledde i korspostning och vi ska inte tala om alla lurendrejerisäljare som dykt upp den senaste månaden.

I slutändan skulle jag nog hellre sett ett par regeländringar och hårdare tag i just apoteksdelen och kanske en ytterligare moderator vore på sin plats. Vi får väl se vad som händer
Citera
2015-02-24, 23:58
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Tyvärr Admin, men blir tummen ner. Det kommer endast att sluta med en enda stor (FB) Den stora tråden om internetshopar och deras sortiment 2 (Läs inlägg #2!). Irriterande? Yes, man får läsa igenom 100 sidor för att med lite tur ibland mellan varven snappa upp en en diskussion/gröning/röding av shoppen man är intresserad av.

Lösningen? Skapa nya interna forum i forumen (t.ex. "evighetsdiskussioner i Laidback) som heter "Internetshoppar" där varje shop har en egen tråd. Som (FB) Dopningspreparat där varje märkre har en egen tråd + en enda stor tråd där NYA okända shoppar diskuteras innan de eventuellt kan få en egen tråd.
Senast redigerad av GoldenBlitz. 2015-02-25 kl. 00:07.
Citera
2015-02-25, 00:03
Medlem
Scarabeos avatar
Väldigt dumt detta... Men om det var svårt att moderera i drogshoppar innan så lär det väl bli helt fruktansvärt för modsen nu?

Fyfan vilken besvikelse.
Citera
2015-02-25, 00:27
Medlem
Värdelöst, kommer bara bli svårare att följa specifika shoppar och deras trovärdighet samt fler inlägg med: var kan jag köpa xxx? i drivor som dränker de mer givande inläggen.

Guldgruva för scammers dock.

Jag repeterar: helt värdelös!

Edit: Sopa hellre dit en saftigare inläggsgräns och var helt jävla stenfacistiska i modererandet kan jag tycka.

Edit: Eller iallafall ett underforum i varje drogforum där varje shop kan ha en egen tråd. Det är väl en medelväg åtminstone, även om en hel del skulle få ligga i flera forum då de säljer olika produkter.
Senast redigerad av Prax^ 2015-02-25 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in