Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-09, 23:38
  #529
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Har samma problem nu. Två kärnkraftverk kopplade till elnätet, ändå blir det såhär: http://i.imgur.com/TTOx0io.jpg


Här är även en översiktsbild med en röd pil till kärnkraftverken, båda ser inkopplade ut? http://i.imgur.com/JJfQH1m.jpg

Är det något jag missar?

Ditt södra kärnkraftverk verkar inte vara kopplat till resten av staden, utan bara till ön den ligger på.
Citera
2016-01-10, 00:04
  #530
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Ditt södra kärnkraftverk verkar inte vara kopplat till resten av staden, utan bara till ön den ligger på.

TAAACK! Totalt missat haha. Kunde verkligen inte se det. Suttit här och kliat mig i huvudet ett bra tag men det räckte med ett par andra ögon.
__________________
Senast redigerad av _Samuelsson_ 2016-01-10 kl. 00:07.
Citera
2016-01-10, 20:36
  #531
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fick ju dag/natt med uppdateringen. Jag hade ju stora delar av elproduktionen med solenergi och vad jag kan se så minskar inte el-förbrukningen på natten vilket det borde. Fungerar det i After Dark?

Ledsen, missade den här frågan tidigare. Antar att du fått svar redan? Eller rättare sagt, jag hoppas att du fått svar redan för jag vet inte? Har inte kört så mycket CS sedan AD kom och när jag kört har det varit med befintliga städer där jag redan forskat fram den där super-fusion-reaktorn, så elen har aldrig varit en fråga för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Visserligen körde jag vidare på en redan befintlig stad när jag skaffade After Dark. Men jag går back rejält i början på natten. Ju närmare dagtid man kommer desto mer pengar börjar ticka in. Ligger säkert -10000 på natten och +15-20000 på dagen. Pengarna rullar således inte in i samma höga takt som det gjort förr (visserligen kul på sätt och vis). Måste sätta mig in vad det är jag förlorar så mycket på. Commercial vet jag drar in rejält mindre pengar över natten, men tydligen är det något som drar onödigt mycket på samma gång.

Samma här. Sent svar. Men det kan ändå vara värt att nämna för de som inte uppmärksammat det ännu att det går att sätta budgeten olika för dag och natt. T.ex. kan man dra ner sophämtningen till ett minimum på dagtid och köra fullt på natten för att slippa massa sopbilar i rusningstrafiken, eller köra med mindre antal bussar på natten osv. Allt styrs via budgeten.

Har f.ö. testat att ställa in alla de där grejerna (inkl gjort nya områden för leisure och tourism osv) men jag vet inte hur bra det funkar? Är inte så dedikerad i detaljer att jag klurat på det ännu. Tenderar till att fokuserar mest på att hitta nya och effektivare vägar för trafik, tåg, kommunala färdmedel m.m. + en himla massa arbete på att snygga till det. (Ändå tycker jag alltid att mina städer ser ut som skit jämfört med vad folk laddar upp på t.ex. Steam. )

Som sagt. Spelar det inte så ofta längre men satan i gatan vad man kan fastna i det. Timmarna bara susar förbi. Otroligt behaglig spelupplevelse. Nästa som terapi för en stressad själ...
Citera
2016-01-19, 16:00
  #532
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=D16RJNPRFxQ

Cities: Skylines - Snowfall Reveal Trailer
Citera
2016-01-19, 16:36
  #533
Avstängd
classof82s avatar
Ser riktigt schysst ut med den nya dlc.
Citera
2016-01-19, 16:46
  #534
Medlem
Med tanke på hur omöjlig trafiken var redan innan, så lär nog snön bli dödsstöten. (om de inte fixat trafiken sedan sist jag spelade)
Citera
2016-01-20, 23:44
  #535
Avstängd
classof82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Med tanke på hur omöjlig trafiken var redan innan, så lär nog snön bli dödsstöten. (om de inte fixat trafiken sedan sist jag spelade)

Visst att trafiken är en utmaning men inte omöjlig. Sedan finns det bra mods som hjälper en att kontrollera trafiken.

Känner mig väldigt peppad inför det här då jag känner att det blir en skön utmaning då trafiken flyter på rätt bra i min nuvarande stad.
Beror väl på hur mycket tid man har lagt ner på spelet iofs och erfarenhet av liknande spel innan. Sedan kommer det inte vara snö på alla kartor utan det är ju valfritt!
Citera
2016-02-11, 13:58
  #536
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=XNXce1pJHn0

Cities Skylines: Snowfall - Hands-On Gameplay from the Paradox Offices!
Citera
2016-02-11, 16:35
  #537
Medlem
Ibland undrar jag varför man inte anstränger sig att komunicera bättre vad det är man vill med produkten man försöker sälja? Detta är alltså en miniexpansion av basspelet med främst snöplogar, en snö-shader och några spelmekaniska funktioner kring snöplogandet.

Inte direkt mycket att beskriva och förmedla hur det är tänkt att utveckla spelupplevelsen men man lyckas ändå inte under 25 minuter med hjälp av den mest populära strategispels-spelaren på twich/youtube
Citera
2016-02-18, 16:44
  #538
Medlem
Ace Venturas avatar
Nu ligger "Snowfall" ute på Steam för den som är sugen! 13 euro kostar den.
Citera
2016-02-20, 18:33
  #539
Medlem
searchfunctions avatar
Har problem med att öka invånarantalet, ligger på ca 122k men kommer verkligen inte över det.
Varför? Vad kan man göra? Alla är högutbildade, all service finns, hög och låg markvärde finns tillgängligt men ingen flyttar in.
Citera
2016-02-21, 12:57
  #540
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Har problem med att öka invånarantalet, ligger på ca 122k men kommer verkligen inte över det.
Varför? Vad kan man göra? Alla är högutbildade, all service finns, hög och låg markvärde finns tillgängligt men ingen flyttar in.

Tror det är en dela av spelet helt enkelt? Hade själv en riktigt seg period runt 130k i min senaste stad men jag fortsatte att bygga som om inget hänt och efter en (ganska lång) tid så brakade befolkningstillväxten igång igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback