2015-02-25, 08:54
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
då kan man säga att det finns en gud för arabiska. ( språket )

Samma Satan ni har till Gudom som Muslimerna Abrahamitiska läror för de semitiska folken endast.
Citera
2015-02-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Samma Satan ni har till Gudom som Muslimerna Abrahamitiska läror för de semitiska folken endast.

förklara ditt påstående.
Citera
2015-02-25, 09:06
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
förklara ditt påstående.

Jesus sa till Petrus att Satan hade utverkat att få sålla er som vete och det är Satanslärorna ni har anammat inom "Kristendomen". Joh 8:44-47

44.

I haven Satan till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen I göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

45.

Men mig tron I icke, just därför att jag talar sanning.

46.

Vilken av eder kan överbevisa mig om någon synd? Om jag alltså talar sanning, varför tron I mig då icke?

47.

Den som är av Gud, han lyssnar till Guds ord; och det är därför att I icke ären av Gud som I icke lyssnen därtill." Amen

Luk 22:31
"Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete;" (Luk. 22:31) Amen

Och att Satan gjort er till de sina visar ni ju med er irrlära ni lever efter. 2 Kor 4:4
4
"Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud så förblindat, att de icke se det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet." (2 Kor. 4:4) Amen

Detta är bara ett axplock som visar att ni valt att följa Satan.
Senast redigerad av jedidja1 2015-02-25 kl. 09:12.
Citera
2015-02-25, 09:13
Medlem
o0Halal0os avatar
Man undrar försynt hur de gör, de som tror att bibel eller koranen återger en allsmäktig guds ord, när de sorterar ut de ord som ska vägleda dem.

De som lever helt efter bibelns eller koranens budskap, kommer definitivt att betraktas som spritt språngande galna av alla civiliserade människor

Citat:
Jesus sa till Petrus att Satan hade utverkat att få sålla er som vete och det är Satanslärorna ni har anammat inom "Kristendomen". Joh 8:44-47

44.

I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen I göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

45.

Men mig tron I icke, just därför att jag talar sanning.

46.

Vilken av eder kan överbevisa mig om någon synd? Om jag alltså talar sanning, varför tron I mig då icke?

47.

Den som är av Gud, han lyssnar till Guds ord; och det är därför att I icke ären av Gud som I icke lyssnen därtill." Amen

Luk 22:31
"Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete;" (Luk. 22:31) Amen

Och att Satan gjort er till de sina visar ni ju med er irrlära ni lever efter. 2 Kor 4:4
"Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud så förblindat, att de icke se det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet." (2 Kor. 4:4) Amen

Citera
2015-02-25, 10:28
Medlem
Citat:

44
Detta är bara ett axplock som visar att ni valt att följa Satan.:D

ni väljer att följa satan, prata för dig själv.

jag följer inte satan !
Citera
2015-02-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Man undrar försynt hur de gör, de som tror att bibel eller koranen återger en allsmäktig guds ord, när de sorterar ut de ord som ska vägleda dem.

De som lever helt efter bibelns eller koranens budskap, kommer definitivt att betraktas som spritt språngande galna av alla civiliserade människor

japp, det är bara att plocka hur som helst, ser vi tydligt hur de sätter ihop i sina inlägg på FB.

Här har vi ett hur de tror och dömer folk som inte tror.

Citat:

44
Citera
2015-02-25, 11:30
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ponägen var att nån rabiat person hävdade att Gud skuldbelägger de som tror, nämligen buddister och liknande. Så är alltså inte fallet. Har de tro men INTE lärt människorna Guds sanna evangelium räknas de som minst.

Och hur ska man veta vilket som är gusses "sanna" evangelium? Det finns bokstavligen tusentals religioner, och ännu fler gudar, den ena tokigare än den andra. Nej just det, det tänkte inte du eller ens gusse på.

Citat:
Det behövs inte när Gud är den som vittnar om vad som sades.

Kallar du din egen gusse för lögnare? Uppenbarligen är bibeln full av skit, och om texterna är direkt från gusses hjärna till matt och co:s penna så är gusse en fjantig lögnare som borde få ett kok stryk.

Citat:
De som INTE tror på någonting är redan dömda.
Ok så det är värre att inte tro på någon gud än att tro på allan och ännu värre att tro på vishnu m.fl? Jahapp, vilken orättvis och ologisk fjant du dyrkar.

Citat:
De som har en tro eller i vissa fall brist på tro (agnostiker) har en bättre chans att komma till åtminstone paradiset. Deras tro håller inte för nån högre himmel, men paradiset kansske inte är helt fel det heller. Jesus sa att det finns många boningar, och Paulus skrev om den tredje himlen, Koranen talar tydöligen om 7. Så ja, det finns flera himlar och Gud bor i den högsta.

Jaja, mohammed ville ju inte vara sämre än de kristna så givetvis tjyvade han från andra religiösa skrifter och bara fortsatte sagan, istället för att hitta på allt ånyo. Jösses vilket löjligt system, den som tror mest på dynga som är helt obevisad får komma närmare ärkeänglarna och ärkeidioten gusse

Lustigt att syftet med trådstarten troligen var att dissa islam men blev mest dissning av tokiga kristna istället haha
Citera
2015-02-25, 11:33
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

jag följer inte satan !

Hur vet du det? Bibeln kanske är satans bok, vilket faktiskt verkar troligare än att det skulle vara gusses bok mtp hur vidrigt gusse beskrivs i den etc. Satan var väl inte dummare än att han kastade in lite goda, men egentligen självklara saker som typ hej jesus skulle sagt. Gusse kanske egentligen vill at människan ska använda sin givna fria vilja och intellekt till att hitta sin egen väg bort från vidskeplighet och bronsålderns ondska.
Citera
2015-02-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Hur vet du det? Bibeln kanske är satans bok, vilket faktiskt verkar troligare än att det skulle vara gusses bok mtp hur vidrigt gusse beskrivs i den etc. Satan var väl inte dummare än att han kastade in lite goda, men egentligen självklara saker som typ hej jesus skulle sagt. Gusse kanske egentligen vill at människan ska använda sin givna fria vilja och intellekt till att hitta sin egen väg bort från vidskeplighet och bronsålderns ondska.

Vet inte, vet du ?
Citera
2015-02-25, 11:43
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

jag följer inte satan !

Jo du följer en Satans irrlära, ursäkta om jag frågar är det nån frikyrko pastor som hjärntvättat dig???
Citera
2015-02-25, 11:45
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
japp, det är bara att plocka hur som helst, ser vi tydligt hur de sätter ihop i sina inlägg på FB.

Här har vi ett hur de tror och dömer folk som inte tror.

Jag dömer absolut inga som inte tror de är många gånger bättre än "Troende" Men er "Kristna"påvisar jag hela tiden ätt ni gått in i Satans irrlära med hela huvudet.
Citera
2015-02-25, 11:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit

Citat:
Vet inte, vet du ?

Men tydligen "vet" du väldig ofta enligt din egen pådyvlande retorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in