• 1
  • 2
2015-02-24, 02:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Mannen misstänks ha knivskurit en busschaufför och flytt från platsen.

En bit bort tros han ha knivskurit en kvinna och stulit hennes bil.

– Det har bedömts som att hon är tämligen allvarligt knivskuren, säger John Larsson, befäl på Stockholmspolisens kommunikationscentral.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20364299.ab

Busschauffören knivades i halsen och kvinnans ska vara allvarligt skadad. Är det ytterligare ett "möte mellan människor" eller vad?

Mannen greps senare i Orminge, ett av Nackas ghetton med alkisar o blattar.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-02-24 kl. 02:22.
Citera
2015-02-24, 02:40
Medlem
Lilabanans avatar
Antagligen en påtänd neger som saknade bussbiljett, fick en temporär psykos och drog fram kniven. Efter busschaffisen visste han att han måste fly och skär då också kvinnan i ren panik och snor hennes bil.

Olyckligt.
Citera
2015-02-24, 04:07
Medlem
Vem fan är gärningsmannen?
Citera
2015-02-24, 04:14
Medlem
Flor-Idas avatar
Senaste info säger att den gripne GM är i 30-årsåldern.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20364299.ab
Citera
2015-02-24, 05:33
Medlem
bushtuckers avatar
http://www.dn.se/sthlm/misstankt-gri...r-och-ett-ran/

"Grovt rån" ??
Knivskär man någon i buken är det väl "Försök till mord" som gäller?
Rätta mig gärna om jag har fel eller om reglerna har ändrats.
Citera
2015-02-24, 06:28
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2015-02-24, 07:31
Medlem
Min första tanke:
Kvinna har en Bussförare som älskare och äkta mannen är kränkt och ska upprätta sin heder med att skada/mörda sin Hustru och Älskaren?
En kränkt Svenne, troligtvis inte.
Citera
2015-02-24, 08:48
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Min första tanke:
Kvinna har en Bussförare som älskare och äkta mannen är kränkt och ska upprätta sin heder med att skada/mörda sin Hustru och Älskaren?
En kränkt Svenne, troligtvis inte.
Intressant teori men den faller på det orimliga att någon skulle ha en busschaufför som älskare.

Tror mer på en kaosblatte som blivit nekad något och slitit fram kniven för att återställa sin heder.
Citera
2015-02-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Intressant teori men den faller på det orimliga att någon skulle ha en busschaufför som älskare.

Tror mer på en kaosblatte som blivit nekad något och slitit fram kniven för att återställa sin heder.
Vi får se vad framtiden har att visa? För många år sedan hände nåt liknande i Västerås...en körskolelärare var hos en kvinna och gjorde en leverans. Mannen hade ihjäl både fru och läraren mitt på gatan på ljusa dagen.
Citera
2015-02-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition

Jag antar att du försöker vara rolig? För speciellt smart sagt var det ju inte. Varför skulle någons yrke avgöra sannolikheten för eventuell otrohet? Jag har själv kört buss under en tid och har förmodligen haft fler tjejer än vad de flesta kommer att ha under hela sin livstid.

Om dådet vore planerat, som ni föreställer er, så vore det väl snarare mer orimligt att personen skulle välja att utföra gärningen på en plats där det finns fullt av övervakningskameror?

Nej, detta är med största sannolikhet ännu ett förvirrat vansinnesdåd av en narkotikapåverkad/psyksjuk person. Jag gissar på att någon typ av dispyt uppstått på plats mellan bussförare och GM och GM har då handlat utan att tänka sig för och sedan fått panik. Men vi får följa rapporteringen och se.
Citera
2015-02-24, 10:50
Medlem
Handsekreterarens avatar
Jag är inte alls så säker på att det är en blatte i det här fallet, det är nämligen inte så gott om sådana på Kvarnholmen.

Däremot finns det fortfarande en del pundare som stryker runt där ute, så mina fem cent hamnar just nu på tjackpundare.
Senast redigerad av Handsekreteraren 2015-02-24 kl. 10:52.
Citera
2015-02-24, 10:57
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Jag antar att du försöker vara rolig? För speciellt smart sagt var det ju inte. Varför skulle någons yrke avgöra sannolikheten för eventuell otrohet? Jag har själv kört buss under en tid och har förmodligen haft fler tjejer än vad de flesta kommer att ha under hela sin livstid.
Då kanske du är undantaget som bekräftar regeln?

Jag ifrågasatte inte om en busschaffis kan vara otrogen, han tar nog allt han kan få stackaren, utan att någon skulle vilja vara otrogen med en busschaffis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in