• 1
  • 2
2015-02-24, 01:07
Medlem
freXers avatar
Dom flesta vill ha autogiro när E-faktura är mycket bättre enligt mig för man kan ändra betaldatum till när man vill när autogiro dras på obestämda tid?
Citera
2015-02-24, 01:25
Medlem
Iris-Ts avatar
Det första jag tänker på som är bra med autogiro är att man slipper fakturaavgiften.
Men för min del är det klockrent när jag är ute på jobb i andra länder och inte behöver oroa mig över att bli vräkt.
Citera
2015-02-24, 01:26
Medlem
Håller med autogiro suger.
Borde vara branchstandard med efaktura
Citera
2015-02-24, 01:28
Medlem
Jag vill även att efakturan skall kunna knytas till vilken betalare som helst.
Börjar dock komma hos en del bolag
Citera
2015-02-24, 01:31
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Det första jag tänker på som är bra med autogiro är att man slipper fakturaavgiften.
Men för min del är det klockrent när jag är ute på jobb i andra länder och inte behöver oroa mig över att bli vräkt.
Hittar alltid något Wi-Fi när jag är utomlands och det är E-faktura för det inte ska vara en fakturaavgift
Citera
2015-02-24, 01:36
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hittar alltid något Wi-Fi när jag är utomlands och det är E-faktura för det inte ska vara en fakturaavgift

Jaså du

Nu är jag inte och jobbar i några västerländska länder med något Wi-Fi vid varje café utan jag verkar i länder vars internet inte finns alls eller ägs till 100% av militären och då otroligt korkat att sitta och betala räkningar och eventuellt avslöja precis allting i ett känsligt läge, så jag måste nog ändå fortsätta gilla och använda mig av autogiro.
Citera
2015-02-24, 01:39
Medlem
freXers avatar
Citat:
Jaså du

Nu är jag inte och jobbar i några västerländska länder med något Wi-Fi vid varje café utan jag verkar i länder vars internet inte finns alls eller ägs till 100% av militären och då otroligt korkat att sitta och betala räkningar och eventuellt avslöja precis allting i ett känsligt läge, så jag måste nog ändå fortsätta gilla och använda mig av autogiro.
Skulle inte oroa mig, dom använder det nätet för mycket mer känsligare saker om jag tar en gissning
Tror också på ingen skulle bry sig om dina räkningar samt att det inte så lätt att se
Senast redigerad av freXer 2015-02-24 kl. 01:42.
Citera
2015-02-24, 01:47
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Skulle inte oroa mig, dom använder det nätet för mycket mer känsligare saker om jag tar en gissning
Tror också på ingen skulle bry sig om dina räkningar samt att det inte så lätt att se

Tack för tipsen men jag är ganska säker på min sak och tror inte du har en aning om vad du pratar om.
Citera
2015-02-24, 01:51
Medlem
freXers avatar
Citat:
Tack för tipsen men jag är ganska säker på min sak och tror inte du har en aning om vad du pratar om.
Varsågod, jag tror inte du är medveten om vem som har rätt eller fel heller
Citera
2015-02-24, 02:08
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Varsågod, jag tror inte du är medveten om vem som har rätt eller fel heller

Jo då, jag vet att jag har rätt.
När jag åker är jag borta i 4 månader, för det mesta bär det av till Mellanöstern men kan lika gärna bli någonstans i Afrika. Kan ej ta med mig några personliga tillhörigheter, oftast inte ens min egna mobil.
Det som ryms i min lilla väska är kläder och en tandborste.

Jag kan alltså inte beställa pappersfakturor till alla mina räkningar 4 månader i förväg som jag inte ens vet ifall jag har tid eller kapacitet att hantera. Det finns som inte på kartan om du fattar vad jag menar.

Du frågade varför autogiro var bättre, jag svarade varför det var det för mig.
Sedan kvarstår såklart din åsikt men det är inget jag kan hjälpa.
Citera
2015-02-24, 05:10
Medlem
turdalizers avatar
Nej, jag gillar inte autogiro, då kan de bara dra när som.
Vid en tvist så håller man ju alltid på pengarna, blir ju lite svårt när de redan har dom.
E-faktura/PDF-faktura är det bästa.
Citera
2015-02-24, 07:32
Medlem
Det är mindre jobb helt enkelt, så länge man litar på företaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in