2015-02-26, 19:02
Medlem
Staffan Ling förmodligen
Citera
2015-02-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Och vi kan nog även räkna bort Pro Gym (byggargym) och Fittnes24 Fatburstrappan (för mycket lakrits även för den mest inbitne multikultiförespråkaren).

Däremot Saga är - som jag sa tidigare utan att nämna namnet - tämligen kändistätt och framförallt av lite äldre kändisar.

Jag har tränat på Pro Gym och aldrig sett henne där så det gymmet kan vi stryka.
Citera
2015-02-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Och vi kan nog även räkna bort Pro Gym (byggargym) och Fittnes24 Fatburstrappan (för mycket lakrits även för den mest inbitne multikultiförespråkaren).

Däremot Saga är - som jag sa tidigare utan att nämna namnet - tämligen kändistätt och framförallt av lite äldre kändisar.

Vi kan även stryka Rosa Skrot då endast kvinnor får gymma där.
För mig känns WorldClass som en kandidat? Typ i samma prisklass som Sats...
Citera
2015-02-27, 13:26
Medlem
Hennes kontor ligger väldigt nära crossfit södermalm (tjärhovsgatan) paolo roberto tränar väl där en del...
Citera
2015-02-27, 16:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu har jag hittat en trolig kandidat, Ernst Brunner, 64. Bor på Maria Trappgränd, väldigt nära Saga Gym men har förstås också en hel del andra gym att välja på. Är tillräckligt lönnfet och sportig för att masa sig iväg till gymmet (Lasse Åberg t ex har jag svårt att se på ett gym).

Har som de flesta tappat sitt forna utseende på äldre dar.
http://cdn.stureplan.se/legacy/artic...244e304295.jpg

Sätter 100 kr vinnare på Ernst!

Det är svårt att släppa såna här deckargåtor.
Citera
2015-02-27, 17:27
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu har jag hittat en trolig kandidat, Ernst Brunner, 64. Bor på Maria Trappgränd, väldigt nära Saga Gym men har förstås också en hel del andra gym att välja på. Är tillräckligt lönnfet och sportig för att masa sig iväg till gymmet (Lasse Åberg t ex har jag svårt att se på ett gym).

Har som de flesta tappat sitt forna utseende på äldre dar.
http://cdn.stureplan.se/legacy/artic...244e304295.jpg

Sätter 100 kr vinnare på Ernst!

Det är svårt att släppa såna här deckargåtor.

Som profilering är det kanske inte helt tokigt, men kan man verkligen beteckna Brunner som tv-kändis?
Citera
2015-02-27, 19:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Som profilering är det kanske inte helt tokigt, men kan man verkligen beteckna Brunner som tv-kändis?

Det har du rätt i, nog för att han synts en hel del i tv men det är ju inte en etikett man sätter på honom.

Ny gissning som nog är bättre, Ted "Olyckan" Åström. 69 år, relativt härjad och boendes på Hornsgatan.
Citera
2015-02-27, 20:59
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa

Klok kommentar. Brunner har väl knappast varit med i TV alls.
Citera
2015-02-27, 21:12
Medlem
Mikojans avatar
Vi måste gå tillbaka och fundera. Så här skrev den grovt tittantastade författarinnan:

Citat:
Fluktaren var en känd tv-profil från min uppväxt. Han hade sett bättre dagar, om man säger så.

OK, Brunner går bort. Men den mycket trevlige "Olyckan" ska väl inte heller behöva misstänkas. Var han verkligen en TV-profil?

Har vi inte att göra med nån programledare eller ett nyhetsankare som t o m är äldre än den antastade författarinnan? Hade det varit en skådis eller sångare hade inte TV-profil varit första benämningen.
Citera
2015-02-27, 21:28
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
OK, Brunner går bort. Men den mycket trevlige "Olyckan" ska väl inte heller behöva misstänkas. Var han verkligen en TV-profil?

Har vi inte att göra med nån programledare eller ett nyhetsankare som t o m är äldre än den antastade författarinnan? Hade det varit en skådis eller sångare hade inte TV-profil varit första benämningen.

"Nu blev jag därtill ofredad av en person som jag under min oskyldigaste tid i livet haft som idol, vilket kändes djupt oetiskt och omtumlande."

Olyckan var ju med i Trazan & Banarne, TV-piraterna, Trolltider och Madicken och mycket mer så visst var han en tv-profil en gång i tiden. Felet är bara att Sara borde varit för gammal runt 1980 (15 år).

En barnprogramledare från första hälften av 1970-talet? Fem myror gick första gången 1973.

Ingen vettig unge kan väl ha ett nyhetsankare som idol? Något annat än barnprogram? Bosse Larsson?
Citera
2015-02-27, 21:36
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Ingen vettig unge kan väl ha ett nyhetsankare som idol? Något annat än barnprogram? Bosse Larsson?

OK, nyhetsankare var kanske att ta i Bosse Larsson gymnastiserar troligen inte i dag, men nånstans bland dåtidens programledaridoler bör vi ha den fördömde skrevtittaren.
Citera
2015-02-28, 00:26
Medlem
St. Pinocchios avatar
Kan en viss Marcus Birro vara namnet på den vi söker ? Finns åtskilligt som pekar i den riktningen. Det här med ”betydligt äldre” ska man nog se som ett sätt att tillvita gärningsmannen status som ”relikt från det förgångna” snarare än verklig ålder.

Några argument.

1 Han dväljs i faggorna.

2 Uppenbarligen har han ett drev emot sig. Persona non grata pga avvikande åsikter.

3 Projektion. Få kan betvivla att den gode Marcus är en man som åldras med såväl grace och personlig charm. Ännu färre torde betvivla att SK är en hen som önskar att det samma gällde för hene.

4 Kan röra sig om någon intern beef göteborgare emellan. Inbillad och ensidig inte en alltför djärv gissning.

Crime Scene Hypothesis

Marcus känner sig sliten och stel har nackspärr och har därför svårt att vrida på huvudet. SK träder in i lokalen får syn på Marcus, uppmärksammar hans belägenhet, och försvinner lika fort ut för att piffa till sig framför spegeln under några minuter. När hen återkommer väljer hen att parkera sig på ett sådant sätt att hen får maximal exponering och verkligen fyller Marcus hela blickfång. Detta trots att det finns flera andra lediga maskiner att välja mellan.
Senast redigerad av St. Pinocchio 2015-02-28 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in