2015-02-25, 17:23
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Theodor Kallifatides är med stor sannolikhet väldigt högt upp på listan bland misstänka fluktare. Om jag inte missminner mig totalt så bor han någonstans söder om söder, så han kan ju med lätthet använda sig av kulturelitgymmen på söder.

Sen har jag även hört att han emellanåt drar en flaska rödvin med Staffan Westerberg, och vi alla vet ju vad den filuren går för.

Låt oss behandla denna så transcendentala fråga med en viss seriositet.

Författaren du nämner, hur skulle han kunnat vara en såpass känd "TV-personlighet" på 70-talet, att en tonårstjej skulle beundra honom?

Det handlar om att identifiera gymmet först och främst. Någon måste det väl finnas här på FB som tränar på samma gym som SK, och som kan upplysa vilket det är.
Citera
2015-02-25, 17:48
Medlem
foool13s avatar
Här är en annan helt absurd krönika av Kadefors som jag satte kaffet i halsen av en helgmorron för någon månad sedan.

"Ett helt vanligt karriärskägg"
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....t-karriarskagg
Citat:
Jag brukar tänka att de unga killarna är annorlunda./

/Före jul satt jag på tåget då en yngre man i skägg klev på och strax därefter sprang in i en gammal kompis. De kramades varmt och sa att de saknat varandra, sedan följde ett öppenhjärtligt samtal där bägge blottade sina svagheter. Mina ögon tårades när jag betraktade den nya generationens män./

/Samtidigt insåg jag att manskramarna bara var en täckmantel och mysskägget ett helt vanligt karriärskägg.
Senast redigerad av foool13 2015-02-25 kl. 17:50.
Citera
2015-02-25, 17:55
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Theodor Kallifatides är med stor sannolikhet väldigt högt upp på listan bland misstänka fluktare.

Men Totte är ju invandrare och som sådan redan utsatt och stigmatiserad . Du menar väl inte att Sara till på köpet är rasist?
Citera
2015-02-25, 19:15
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men Totte är ju invandrare och som sådan redan utsatt och stigmatiserad . Du menar väl inte att Sara till på köpet är rasist?
Jag har inga rediga bevis på detta, men jag tror verkligen att du är något på spåren. Jag har alltid fått sådana vibbar av allas vår Sara, det är bara att hon aldrig har sagt det rakt ut liksom. Det passar väl helt enkelt inte att uttala sådana saker bland de PK-mediefolk som hon rör sig bland.
Citera
2015-02-25, 19:32
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Anders Linder som bl.a. spelade Kapten Zoom på 70-talet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Linder

Pontus Platin kanske?
Citat:
Han var programledare i ungdomsprogramet Häftig Fredag under två säsonger.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pontus_Platin

Här finns 611 namn till för den som orkar titta:
https://sv.wikipedia.org/w/index.php...lling#mw-pages

EDIT: Var inte Carl-Johan de Geer med i en massa barnprogram på 70-talet..? Tårtan m.fl.

En annan het kandidat är Claes af Geijerstam, som bla. gjort tv-program: https://sv.wikipedia.org/wiki/Claes_af_Geijerstam
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-02-25 kl. 19:41.
Citera
2015-02-25, 22:05
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Anders Linder som bl.a. spelade Kapten Zoom på 70-talet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Linder

Pontus Platin kanske?

Här finns 611 namn till för den som orkar titta:
https://sv.wikipedia.org/w/index.php...lling#mw-pages

EDIT: Var inte Carl-Johan de Geer med i en massa barnprogram på 70-talet..? Tårtan m.fl.

En annan het kandidat är Claes af Geijerstam, som bla. gjort tv-program: https://sv.wikipedia.org/wiki/Claes_af_Geijerstam

Nu börjar det brännas....och då tänker jag inte på den lille filuren de Geer, att han skulle gå på Gym är lika troligt som att Leif GW Persson skulle göra det. Nej, Clabbe är skrevfluktaren, det är jag beredd att sätta en halv månadslön på!
Citera
2015-02-26, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nä, Staffan är ihop med Kristina Lugn. Men det kanske inte gör någon skillnad?

Det är han inte alls! Lever ihop med en Hans Åke Persson i Uppsala; de är till och med gifta:
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson...&zipcode=75592
Citera
2015-02-26, 12:44
Medlem
Idunas avatar
Det är tydligen ett svårlöst problem detta. Måste man leja Philip Marlowe för ärendet?

Dock, en liten sökning på Nätet ger att det finns rätt många gym på Söder:

Saga (Mariatorget 5)
Fitness24Seven (Fatburstrappan 6 och Blekingegatan 63)
Rosa Skrot (Torkel Knutssongatan 41)
Pro Gym (Högbergsgatan 48c)
Itrim (Hornsgatan 174 och Magnus Ladulåsgatan 48)
SATS (Kocksgatan 12 och Södra Station)
Curves (Fatburs Brunnsgata 20)
Friskis & Svettis (Långholmsgatan 38 och Ringvägen 111)
CrossFit Eken (Fatburs Kvarngata 16)
Puls & Träning Hammarbyhamnen (Tegelviksgatan 30)
Nordic Wellness (Ringvägen 74 och Långholmsgatan 9 och Hornsgatan 67)
The Motion Sweden AB (Ringvägen 109)

Gör söderborna inte annat än att träna på gym?

Hur som helst, vi kan nog räkna bort Rosa Skrot och Curves, eftersom dessa tycks vara helt inriktade på kvinnor, och då bör sannolikheten för att en karlslok där skulle kunna flukta in en skrevande Kadefors, vara väldigt liten.

SK bor som sagt på Tantogatan 71. Relativt nära denna adress ligger Friskis & Svettis på Långholmsgatan 38. Kan det vara där hon och skrevfluktaren håller till?
Citera
2015-02-26, 14:27
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Det är tydligen ett svårlöst problem detta. Måste man leja Philip Marlowe för ärendet?

Dock, en liten sökning på Nätet ger att det finns rätt många gym på Söder:

Saga (Mariatorget 5)
Fitness24Seven (Fatburstrappan 6 och Blekingegatan 63)
Rosa Skrot (Torkel Knutssongatan 41)
Pro Gym (Högbergsgatan 48c)
Itrim (Hornsgatan 174 och Magnus Ladulåsgatan 48)
SATS (Kocksgatan 12 och Södra Station)
Curves (Fatburs Brunnsgata 20)
Friskis & Svettis (Långholmsgatan 38 och Ringvägen 111)
CrossFit Eken (Fatburs Kvarngata 16)
Puls & Träning Hammarbyhamnen (Tegelviksgatan 30)
Nordic Wellness (Ringvägen 74 och Långholmsgatan 9 och Hornsgatan 67)
The Motion Sweden AB (Ringvägen 109)

Hur som helst, vi kan nog räkna bort Rosa Skrot och Curves, eftersom dessa tycks vara helt inriktade på kvinnor, och då bör sannolikheten för att en karlslok där skulle kunna flukta in en skrevande Kadefors, vara väldigt liten.

Och vi kan nog även räkna bort Pro Gym (byggargym) och Fittnes24 Fatburstrappan (för mycket lakrits även för den mest inbitne multikultiförespråkaren).

Däremot Saga är - som jag sa tidigare utan att nämna namnet - tämligen kändistätt och framförallt av lite äldre kändisar.
Citera
2015-02-26, 14:57
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Och vi kan nog även räkna bort Pro Gym (byggargym) och Fittnes24 Fatburstrappan (för mycket lakrits även för den mest inbitne multikultiförespråkaren).

Däremot Saga är - som jag sa tidigare utan att nämna namnet - tämligen kändistätt och framförallt av lite äldre kändisar.

Möjligt. Ligger en bit bort men hon kanske föredrar T-bana istf att promenera, eller om hon då föredrar en litet längre promenad.

Att denna detektiva uppgift tycks vara svår, kan möjligen ha att göra med att FB-skribenterna i allmänhet är så unga att SK är totalt okänd för dem, och/eller att hon uppfattas som så gammal och sliten redan, att ingen fäster sig vid henne, ännu mindre stirrar in i hennes skrev!

Hade det handlat om nån ung och fräsch liten flicka ur nån dokusåpa, typ Paradise Hotel -, skulle saken säkert varit klar efter bara ett par timmar.
Senast redigerad av Iduna 2015-02-26 kl. 15:22.
Citera
2015-02-26, 15:20
Medlem
Mikojans avatar
Det är av absolut största vikt att vi kan gräva fram snuskhummern som oroar äldre damer på gym. Om inte annat för att varna andra...

Sara skulle kunna vara till stor hjälp så att vi tillsammans kunde undsätta hennes medsystrar, men tyvärr verkar hon inte vilja dra mer strån till stacken. Synd, nu är halva Stockholms förråd av gamla och halvgamla manliga kändisar misstänkta smygfluktare...
Citera
2015-02-26, 15:39
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tror att Sura Kadaverfors växte upp med punken/proggen i GBG - en kultur som till 100% gick ut på att klaga på allt och alla.. Samma fenomen finns inom dagens vänster - allt vanligt/traditionellt svenskt är dåligt, bara feminism och massinvandring är bra. Hon är ett typiskt hjärntvättat, narcissistiskt vänstersvin helt enkelt. Och fulare kvinna får man leta efter, kanske därför hon kritiserade de där snygga systrarna som hon troligtvis var avundsjuk på.

Kan det ha varit Magnus Härenstam, Lasse Åberg, Ted Åström eller Sven Melander som fluktade på skatan?

Helt sant. Jag har hört hur hon kände en stark tillhörighet i dessa rörelser, och hon är definitivt knallvänster än idag. Frågan är om Kadefors ändå inte tillhör de allra mest skadliga i sin bransch - journalister - som på bästa mediautrymme kan sitta och orera sin bitterhet vecka ut och vecka in. För övrigt är stora delar av vår media idag utformad enligt en mall, att om du är vänstersympatisör, har dålig/låg självkänsla och är allmänt bitter och missnöjd med livet, så får du en given plats där du tillåtas sprida en massa negativism, hat, intolerans, bitterhet, avundsjuka och oceaner av missnöje.

Jag försöker att förstå vad som driver andra att bete sig som de gör. Hur de finner en motivation att orka vara så negativa. Och i fallet med Helena Anderssons systrar, så finns det fortfarande ingen logik i att ge sig på dem och anklaga dem för att "vilja synas", när deras enda önskan sannolikt var att få tillbaka sin försvunna syster. Att i det läget, även om det nu vore så (att systrarna "ville synas"), så borde den saken vara i det närmaste vara helt ointressant med tanke på tragiken det måste ha inneburit att leva med en sådan enorm sorg och oro. Ändå satt Kadefors och knåpade ihop en krönika där hon betedde sig som den värsta mobbare som gick att hitta. Jag vet personligen att hennes elaka och helt meningslösa krönika skadade Helenas familj.

Och över tjugo år senare, så har inget nytt inträffat. Det är exakt samma missnöje, samma klagan och samma negativism som sprids. Frågan är vem Kadefors anklagar den här gången. Istället för att återigen sprida något negativt som säkert kan skada andra människor (spekulationerna över vem hon menar ska ha "tittat" olämpligt), så kunde hon prata ur det bittra skägget och säga vem hon faktiskt menar. Nu kan i princip vem som helst som har tränat på samma gym vara den "skyldige". En massa människor kan känna sig träffade och felaktigt anklagade. Nej, jag gillar inte hennes krönikor det minsta lilla. Tristare skribent får man leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in