Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Tror att Sura Kadaverfors växte upp med punken/proggen i GBG - en kultur som till 100% gick ut på att klaga på allt och alla.. Samma fenomen finns inom dagens vänster - allt vanligt/traditionellt svenskt är dåligt, bara feminism och massinvandring är bra. Hon är ett typiskt hjärntvättat, narcissistiskt vänstersvin helt enkelt. Och fulare kvinna får man leta efter, kanske därför hon kritiserade de där snygga systrarna som hon troligtvis var avundsjuk på.
Kan det ha varit Magnus Härenstam, Lasse Åberg, Ted Åström eller Sven Melander som fluktade på skatan?
Helt sant. Jag har hört hur hon kände en stark tillhörighet i dessa rörelser, och hon är definitivt knallvänster än idag. Frågan är om Kadefors ändå inte tillhör de allra mest skadliga i sin bransch - journalister - som på bästa mediautrymme kan sitta och orera sin bitterhet vecka ut och vecka in. För övrigt är stora delar av vår media idag utformad enligt en mall, att om du är vänstersympatisör, har dålig/låg självkänsla och är allmänt bitter och missnöjd med livet, så får du en given plats där du tillåtas sprida en massa negativism, hat, intolerans, bitterhet, avundsjuka och oceaner av missnöje.
Jag försöker att förstå vad som driver andra att bete sig som de gör. Hur de finner en motivation att orka vara så negativa. Och i fallet med Helena Anderssons systrar, så finns det fortfarande ingen logik i att ge sig på dem och anklaga dem för att "vilja synas", när deras enda önskan sannolikt var att få tillbaka sin försvunna syster. Att i det läget, även om det nu vore så (att systrarna "ville synas"), så borde den saken vara i det närmaste vara helt ointressant med tanke på tragiken det måste ha inneburit att leva med en sådan enorm sorg och oro. Ändå satt Kadefors och knåpade ihop en krönika där hon betedde sig som den värsta mobbare som gick att hitta. Jag vet personligen att hennes elaka och helt meningslösa krönika skadade Helenas familj.
Och över tjugo år senare, så har inget nytt inträffat. Det är exakt samma missnöje, samma klagan och samma negativism som sprids. Frågan är vem Kadefors anklagar den här gången. Istället för att återigen sprida något negativt som säkert kan skada andra människor (spekulationerna över vem hon menar ska ha "tittat" olämpligt), så kunde hon prata ur det bittra skägget och säga vem hon faktiskt menar. Nu kan i princip vem som helst som har tränat på samma gym vara den "skyldige". En massa människor kan känna sig träffade och felaktigt anklagade. Nej, jag gillar inte hennes krönikor det minsta lilla. Tristare skribent får man leta efter.