Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-23, 01:11
  #13
Medlem
Litteraturs avatar
Komplettera gärna med dokumentären "All wars are bankers wars". Den är också en riktig ögonöppnare, i klass med "The greatest story never told".
https://www.youtube.com/watch?v=5hfEBupAeo4
__________________
Senast redigerad av Litteratur 2015-02-23 kl. 01:18.
2015-02-23, 01:11
  #14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag har sett dokumentären och den är riktigt bra. Vissa faktafel lite här och där men annars så var den riktigt bra.

Jag har iofs alltid vetat att Hitler inte var någon ond person. Dock lite jobbigt att försöka tuta i sina föräldrar det lol.

Angående förintelsen så är jag säker på att judar och andra personer blev dödade i dessa läger. Helt klart. Några 6 miljoner var det ju knappast iaf. Möjligtvis 500-800 tusen.

Men jag är 110% säker på att Hitler personligen inte hade några planer på att döda några judar.

Den som folk bör lägga skulden på är ju Himmler i sådana fall, som uppenbarligen gav order om att döda bakom Hitlers rygg. Himmler blev ju arresterad också av nazisterna i slutet av kriget.

Hitler var aldrig lika hatisk mot judarna som Himmler var. Hitler gifte sig ju liksom med en judinna och hade flera judiska vänner, som tex Maurice-bröderna.

Himmler blev aldrig arresterad av Nazisterna. Vad har du fått det ifrån?
Hans identitet uppdagades av britterna när han satt i fångläger efter kriget.
__________________
Senast redigerad av MAD 2015-02-23 kl. 01:14.
2015-02-23, 01:12
  #15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Alla vet att Hitler började döda judar efter att han inte kom in på den judiska konstskolan.

Sluta tramsa. Alla med en viss läskunnighet och en tresiffrig IQ förstår ganska så snabbt att Hitler inte hade någonting med förintelsen att göra. Hans plan var deportering.

Himmlers plan var däremot någonting annat. De var alltid oense kring judefrågan.

Himmler blev ju arresterad av nazisterna i slutet av kriget för en orsak.

Angående förintelsen igen så tycker jag att det är intressant att man kallar det som hände under WW2 för en förintelse men inte det som USrael orsakade i Irak...
2015-02-23, 01:18
  #16
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Himmler blev aldrig arresterad av Nazisterna. Vad har du fått det ifrån?
Hans identitet uppdagades av britterna när han att i fångläger efter kriget.

Ja det var fel formulerat av mig. Han blev aldrig arresterad av nazisterna men däremot så gav Hitler order om att arrestera honom.
2015-02-23, 01:22
  #17
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ja det var fel formulerat av mig. Han blev aldrig arresterad av nazisterna men däremot så gav Hitler order om att arrestera honom.

Ja och det var för förräderi då alla utom Hitler hade insett att kriget var förlorat.
I och med att du använder den fiktiva arresteringen för att stärka dina argument så blir trovärdigheten haltande i övrigt.
2015-02-23, 01:27
  #18
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja och det var för förräderi då alla utom Hitler hade insett att kriget var förlorat.
I och med att du använder den fiktiva arresteringen för att stärka dina argument så blir trovärdigheten haltande i övrigt.

Ja, det är "förräderi" som folk påstår att det hela handlade om.

Logiken säger ju någonting helt annat dock...

Eller du kanske är en av knasbollarna som påstår att Hitler låg bakom morden i dessa läger?

Om man gifter sig med en judinna, har höga officerare som är judar samt vänner som är judar så känns det ju verkligen troligt att man ger order om att döda en massa judar
__________________
Senast redigerad av Steinarr 2015-02-23 kl. 01:34.
2015-02-23, 01:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desplat
Varför sitter du och förnekar sanningshalten om du inte ens har sett den?

Jag antog att den innehöll samma smörja som de andra förnekarfilmerna. Argumenten brukar vara ungefär densamma i de här filmerna.
Har följt den här diskussionen från och till under några år, tror nog att jag har hört allt.
2015-02-23, 01:35
  #20
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ja, det är "förräderi" som folk påstår att det hela handlade om.

Logiken säger ju någonting helt annat dock...

Just den delen av historien tror jag du är ganska ensam att tolka på något annat sätt.
Hitler utförde en arresteringsorder för att Himmler i lönndom förde samtal med de allierade.
Var har du fått för dig att Hitler försökte arrestera Himmler pga av Judarna?
2015-02-23, 01:41
  #21
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ja, det är "förräderi" som folk påstår att det hela handlade om.

Logiken säger ju någonting helt annat dock...

Eller du kanske är en av knasbollarna som påstår att Hitler låg bakom morden i dessa läger?

Om man gifter sig med en judinna, har höga officerare som är judar samt vänner som är judar så känns det ju verkligen troligt att man ger order om att döda en massa judar

Du har jäkligt tunna argument att bygga ett case på.
Inget av det du skriver motsäger ju att Hitler var högst ansvarig.
Förutom din logik då och att alla andra är knasbollar eller har låg IQ.

Edit: När det gäller Maurice så var hans farfars far jude, plus att han var med från början och startade SA och SS. Så att säga att Hitler hade nära vänner som var judar, är ett väldigt tunt halmstrå om du syftar på just Emil Maurice.
__________________
Senast redigerad av MAD 2015-02-23 kl. 01:49.
2015-02-23, 01:51
  #22
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Du har jäkligt tunna argument att bygga ett case på.
Inget av det du skriver motsäger ju att Hitler var högst ansvarig.
Förutom din logik då och att alla andra är knasbollar eller har låg IQ.

Tunna argument?

Det kallas för logik. Varför i hela helvete skulle han ge order om att döda en massa judar när han själv gifter sig med en, har officerare som är judar, vänner som är judar samt hur många som helst i hans egna jävla armé som är judar?

Här är "några" nazister med judiskt påbrå/möjligtvis judiskt påbrå:

https://www.youtube.com/watch?v=RrWZA1oicfY
2015-02-23, 01:58
  #23
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tunna argument?

Det kallas för logik.

Du saknar all form av logiskt tänkande om du påstår att Förintelsen aldrig ägt rum.
Gör du det, eller är du 'bara' av tron att Förintelsen är Himmlers verk?

/VV
2015-02-23, 02:01
  #24
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tunna argument?

Det kallas för logik. Varför i hela helvete skulle han ge order om att döda en massa judar när han själv gifter sig med en, har officerare som är judar, vänner som är judar samt hur många som helst i hans egna jävla armé som är judar?

Här är "några" nazister med judiskt påbrå/möjligtvis judiskt påbrå:

https://www.youtube.com/watch?v=RrWZA1oicfY

Med tanke på att det cirkulerade 12 miljoner män i Tysklands krigsmakt genom hela andra världskriget så vore det en smärre sensation om ingen av dem var judar. OM du nu inte räknar in personer som Maurice var farfars far var jude. Egentligen skulle det inte finnas någon judisk påbrå efter 1750 för att vara ariskt fläckfri. Och om du använder de preferenserna så fanns det säkert tusentals judar.
Att hänvisa till Dietrich Bronder är inget som direkt stöder din sak, snarare tvärt om.
__________________
Senast redigerad av MAD 2015-02-23 kl. 02:05.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback