Citat:
Ursprungligen postat av
416.5hp
Det där "kårobligatoriet" på Chalmers tror jag inte skulle överleva en rättslig prövning. Om jag vore chalmerist och rättshaverist skulle saken få redas ut, men nu får det bero.
Ett jävla sätt - jag gissar att kårmupparna på Chalmers ligger bakom detta, så att de kan fortsätta med sitt
viktiga arbete.

Jag minns när beslutet togs, och ja, jag har för mig att det var på kårens initiativ, men det hade inte skett om inte Chalmers var med på noterna. Det var kanske lite lättare att vara med på sagda noter när Chalmers kår har en hyfsat låg avgift, en aktiv kår och stort medlemsstöd (enl. div. undersökningar) än det hade varit på vissa andra lärosäten. I ett längre perspektiv kanske en starkare kår är bra för skolans konkurrenskraft, vad vet jag. Själv är jag fortfarande emot obligatoriet av principskäl, men hade varit medlem ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
AmadeusKrieg
Själv spyr jag på allt som har studentikos verksamhet att göra. Jag avskyr allt skit. Låt mig plugga i fred och dra vänligast åt fanders :- )
(jajajaja, kåren gör massa för stundenterna bla bla bla bla sug kuk :- )
Innan man beslöt att kårobligatoriet skulle vara kvar, så var det en hel del diskussioner om att Chalmers skulle ersätta kåren och sektionerna för en del studiebevakning o.d. (kursutvärderingarna var redan delvis betalda). Det är väl egentligen det viktigaste de gör för
alla studenter, men det hade kunnat finansieras annorlunda om man ville.