2015-02-22, 18:09
Medlem
Nossleus avatar
Märkte att jag glömt betala kåravgiften till Chalmers, som skulle betalats den 31:a jan. Ska snacka med dom imorgon, men vad kommer dom säga? Är det kört? Har riktig ångest nu, magen gör ont!
Citera
2015-02-22, 18:16
Medlem
Goldwaters avatar
Du får väl betala den i efterhand, ev med tillägg för ev fördröjnings- och administrativ avgift. Lugna dig, det är inget kårobligatorium i Sverige längre. Inget kommer att hända.
Citera
2015-02-22, 18:26
Moderator
Neksnors avatar
Det krävs kårmedlemskap för att få skriva tentor på CTH.
Citera
2015-02-22, 18:26
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Du får väl betala den i efterhand, ev med tillägg för ev fördröjnings- och administrativ avgift. Lugna dig, det är inget kårobligatorium i Sverige längre. Inget kommer att hända.
Tack, behöver verkligen lite lugnande ord just nu. Svinigt om Livet skulle bli förstört för ynka 240 kr
Citera
2015-02-22, 18:57
Medlem
Det är kört, jag gjorde samma och fick vänta ett år för att kunna bli inskriven från början av den terminen.

Naaat. Det är lugnt, jag har gjort det minst en gång och då betalade jag den nog bara sent. Tror du kan skita i att snacka med dem till och med, bara betala så är det lugnt! (Tror till och med att jag betalade typ ett halvår sent när jag hade studieuppehåll men skulle göra en tenta när jag var hemma över jul, så ja det är rätt lugnt )
Citera
2015-02-22, 19:03
Medlem
vtcs avatar
Ingen fara. Du behöver däremot ha betalat innan nästa gång du ska skriva en tenta
Citera
2015-02-22, 19:03
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doomhammer
Det är kört, jag gjorde samma och fick vänta ett år för att kunna bli inskriven från början av den terminen.

Naaat. Det är lugnt, jag har gjort det minst en gång och då betalade jag den nog bara sent. Tror du kan skita i att snacka med dem till och med, bara betala så är det lugnt! (Tror till och med att jag betalade typ ett halvår sent när jag hade studieuppehåll men skulle göra en tenta när jag var hemma över jul, så ja det är rätt lugnt )
Första meningen gav mig nästan hjärtstopp! Tack, hoppas det går bra!
Citera
2015-02-22, 19:28
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Första meningen gav mig nästan hjärtstopp! Tack, hoppas det går bra!
Du behöver inte hoppas på något. Det GÅR bra.

Spar på dödsångesten tills du behöver den
Citera
2015-02-22, 19:51
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Du behöver inte hoppas på något. Det GÅR bra.

Spar på dödsångesten tills du behöver den
Tack, återkommer med svar imorgon
Citera
2015-02-22, 20:20
Medlem
HerrTrumpets avatar
Läser också på Chalmers, har betalat in såhär sent innan och det har aldrig varit några problem.
Citera
2015-02-22, 20:38
Medlem
Har för mig att det går att betala i kårhuset om du har jättepanik. Annars är det ingen fara att vänta med att, så länge du har med dig kvitto på betald kåravgift till tentan (man brukar ju ha kårkortet till detta, men har det inte kommit duger ett kvitto gott)
Citera
2015-02-22, 21:12
Medlem
MsPa1nTs avatar
Hade varit världens sämsta system ifall det inte gick att betala efteråt.

Du är blivande ingenjör, tänk logiskt kring det hela istället för att anta det värsta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in