2015-02-22, 18:02
Medlem
Hej fb! Finns de några effektiva huskurer för att bleka tänderna hemma? Och, vet du någon bra tandblekning som inte är allt för dyr och som faktiskt visar ett bra resultat kan du även slänga in de med
Citera
2015-02-22, 18:31
Medlem
hamsterkakas avatar
Ta en citronskiva och stoppa upp i munnen o lägg den framför tänderna en stund, dom blir vita men förvänta dig ilningar ett tag framöver
Citera
2015-02-22, 18:41
Medlem
Borsta med bikarbonat (aluminiumfri förstås)
Citera
2015-02-22, 21:26
Medlem
SnobbenLs avatar
Gurgla med salt
Citera
2015-02-25, 12:27
Medlem
Att gnugga insidan av ett bananskal mot tänderna ska ha en blekande verkan. Har dock inte provat själv, så jag vet inte hur pass effektivt det är.
Citera
2015-02-25, 21:10
Medlem
Ass.Parades avatar
Kom ihåg TS att blekning av tänder (oavsett metod) funkar bara om du har kvar en stor del av emaljen. Men är vissa av dina tänder helt gula i färgen, lysande och inte fläckig så är det förmodligen så att emaljen är förstörd och då händer det inget på just de tänderna.

De skadade tänderna kan till och med bli ännu gulare om du bleker de. Bara en förvarning. Så kolla om det gula faktiskt är missfärgningar först.

Missfärgningar får man bort relativt enkelt med lite bikarbonat i tandkrämen samt gurgla lite sesamolja.
Citera
2015-02-28, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Kom ihåg TS att blekning av tänder (oavsett metod) funkar bara om du har kvar en stor del av emaljen. Men är vissa av dina tänder helt gula i färgen, lysande och inte fläckig så är det förmodligen så att emaljen är förstörd och då händer det inget på just de tänderna.

De skadade tänderna kan till och med bli ännu gulare om du bleker de. Bara en förvarning. Så kolla om det gula faktiskt är missfärgningar först.

Missfärgningar får man bort relativt enkelt med lite bikarbonat i tandkrämen samt gurgla lite sesamolja.

Hur kollar jag om emaljen är förstörd eller inte? Mina tänder är inte gula,gula utan skulle bara vilja få dom nån nyans vitare
Citera
2015-03-06, 15:46
Medlem
frillan08s avatar
Prova Bikarbonat blandat med pressad citron. Borsta tänderna som "vanligt" med sörjan låt sitta nga minuter sen ta bort. Kan upprepas, gav resultat på mig ialf, kan dock svida lite .
Citera
2015-03-06, 22:20
Medlem
Oil pulling.

Köp en burk kokosolja, ta en tesked av smeten och skölj(som man gör med munskölj) munnen i 15-20 min. Spotta ut i toan (avloppet är inte lika känsligt) och skölj sedan med vatten innan du borstar tänderna som vanligt.

Förutom att tänderna blir vitare så blir munhälsan överlag bättre
Citera
2015-03-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CupidsBow
Oil pulling.

Köp en burk kokosolja, ta en tesked av smeten och skölj(som man gör med munskölj) munnen i 15-20 min. Spotta ut i toan (avloppet är inte lika känsligt) och skölj sedan med vatten innan du borstar tänderna som vanligt.

Förutom att tänderna blir vitare så blir munhälsan överlag bättre

Jag måste rätta mig själv. Fick lite skäll över att jag spottat i toan och började därefter spotta i en tom burk. Skiten stelnar tillslut så det är inte optimalt att spotta ens i toan. Spotta i en tom burk eller soptunnan istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in