2015-02-22, 14:10
Medlem
Nihennas avatar
Hej!

Jag uppgraderade idag från mina 2 stycken AMD 6950HD till MSI Geforce 970.

Jag har nu monterat allt, men datorn startar inte.

Moderkortet verkar ha ström, för det lyser en grön lampa när jag sätter på strömmen och när jag trycker på startknappen så blinkar "mem ok"-lampan rött i ungefär en millisekund.

Jag hade lite problem med kablaget tidigare, så jag fick dra ur två PSU-kablar ur själva PSU:t men dessa har jag satt tillbaka.

Vad kan problemet vara?
Detta är mina komponenter utöver grafikkortet:
http://s22.postimg.org/t03f95b7j/mindator.png
Citera
2015-02-22, 14:12
Medlem
Satt i strömkabeln till grafikkortet ordentligt?, vissa grafikkort kräver dubbla matningar
Citera
2015-02-22, 14:14
Klarar din PSU av två grafikkort?
Citera
2015-02-22, 14:23
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Klarar din PSU av två grafikkort?

Japp, körde med 2 stycken 6950 perfekt innan. Numera är det bara ETT kort däremot.

Ang det med att ha satt i kablar ordentligt. Jag tror det, ska ta och dubbelkolla nu. Jag hittar bara en 6-pin och en 8-pinare att koppla in. Jag hade ingen ren 8-pinnare så jag fick köpa en adapter där jag kopplade in en 6-pinnare från PSUn i adapter och sedan adaptern in i grafikkortet.
Citera
2015-02-22, 14:29
Medlem
Nihennas avatar
Jag måste ha fått total hjärnsläpp. Jag hade kopplat en kabel från PSUn rakt tillbaka in i PSUn och låtit den som var i grafikkortet hänga i luften... Nu bootar det som det ska.
Citera
2015-02-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag måste ha fått total hjärnsläpp. Jag hade kopplat en kabel från PSUn rakt tillbaka in i PSUn och låtit den som var i grafikkortet hänga i luften... Nu bootar det som det ska.

Ahahaha på den
Citera
2015-02-22, 14:39
Citat:

Hehe, det kan bli lite förhastat ibland när man är ivrig. Kul att det funkade, enjoy! Du lär märka bra skillnad med bytet som du gjorde.

Vore kul med lite benchmarks. Gjorde du någon sådan på dina förra kort?
Citera
2015-02-22, 14:44
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Hehe, det kan bli lite förhastat ibland när man är ivrig. Kul att det funkade, enjoy! Du lär märka bra skillnad med bytet som du gjorde.

Vore kul med lite benchmarks. Gjorde du någon sådan på dina förra kort?

Ingen benchmark, för jag var lite stressad på att få det att funka då några väntade på mig (kan ha lett till misstagen.).

Redan nu märker jag stor skillnad. Dying Light är faktiskt spelbart . Hackade även på low innan.
Citera
2015-02-22, 14:49
Citat:
Ingen benchmark, för jag var lite stressad på att få det att funka då några väntade på mig (kan ha lett till misstagen.).

Redan nu märker jag stor skillnad. Dying Light är faktiskt spelbart . Hackade även på low innan.

Synd, sånt är alltid roligt att se, och det blir ett bra kvitto på att man faktiskt har köpt någonting riktigt bra.

Men att du märker skillnad i Dying light är ju ett kvitto i sig
Citera
2015-02-22, 18:26
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:

Härligt! Den där panik-känslan som infinner sig när man köpt nytt och det är något som bara inte fungerar! Då blir det ett flak joltcola och pizza inatt till spelen? : )
Citera
2015-02-22, 19:15
Medlem
Nihennas avatar
Snarare sitta och fundera på varför man uppgraderade på jobbet imorgon. Nä men det är gött att ha problemen som kommer med crossfire ur världen. Och prestandaboost är det ju.

Däremot är jag lite besviken att det inte verkar klara att maxxa Witcher 2 och Crysis 3. Fullt spelbart, men hade sett fram emot 60 FPS på dessa maxxat, och inte som nu runt 40-45 FPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in