2015-02-21, 19:54
Medlem
Hej. Snabb fråga.

Om jag köper något med ett kreditkort och betalar tillbaka innan den sista i månaden, alt. innan 30 dagar har passerat förekommer då någon ränta eller andra avgifter? Eller kan jag använda mitt kredikort som ett vanligt bankkort så länge allt betalas tillbaka inom 30 dagar? Jag planerar på att skaffa ett vanligt bas kort hos GE.

Tack i förhand.
Citera
2015-02-21, 20:11
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testikelx
Hej. Snabb fråga.

Om jag köper något med ett kreditkort och betalar tillbaka innan den sista i månaden, alt. innan 30 dagar har passerat förekommer då någon ränta eller andra avgifter? Eller kan jag använda mitt kredikort som ett vanligt bankkort så länge allt betalas tillbaka inom 30 dagar? Jag planerar på att skaffa ett vanligt bas kort hos GE.

Tack i förhand.

Betalar du räkningarna som kommer från GE eller numera Santander så kostar det inget.
Jag gör så och har aldrig betalat någon ränta eller avgifter hos dom.
Citera
2015-02-21, 21:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag planerar på att skaffa ett vanligt bas kort hos GE.
Om du får hem pappersfaktura så kan det vara fakturaavgift ...GE finns inte längre
Citera
2015-02-21, 21:43
Medlem
Tack för svaren.

Det var inte GE jag tänkte på utan Re:member. Skrev fel lol.
Citera
2015-02-21, 21:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tack för svaren.

Det var inte GE jag tänkte på utan Re:member. Skrev fel lol.
Vad menar du med vanligt bas kort? Re:member verkar bara ha kreditkort.
Citera
2015-02-21, 22:35
Medlem
De har "more", "flex" och vanlig re:member kort verkar det som. Olika förmåner antar jag.
Citera
2015-09-21, 00:23
Medlem
Jag har precis fått hem ett Re:member Flex kreditkort. Och ska aldrig använda det. De annonserar att de inte har någon årsavgift men en hel bunt andra avgifter.Om man vill dela upp skulden i mindre summor tillkommer följande avgifter: 1. uppläggningsavgift för amorteringsplan 150:-(huuu...), ränta från första dagen 10-20% (individuellt), pappersfaktura 29:-/mån, en mystisk 'särskild avgift till Enter Card som ersättning för de kostnader Enter Card har för krediten som sådan', vad fan är det? Inte får man veta hur mycket den är heller. Detta kort liknar sms-lånen! Om du vill ha ett kort skaffa Supreme Card Gold istället.//
Citera
2015-09-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vastanyt
Jag har precis fått hem ett Re:member Flex kreditkort. Och ska aldrig använda det. De annonserar att de inte har någon årsavgift men en hel bunt andra avgifter.Om man vill dela upp skulden i mindre summor tillkommer följande avgifter:
Det är ju detta man aldrig ska göra med kreditkort. Man ska betala sin faktura, och hela fakturan, innan förfallodatumen.
Citat:
Ursprungligen postat av vastanyt
1. uppläggningsavgift för amorteringsplan 150:-(huuu...), ränta från första dagen 10-20% (individuellt), pappersfaktura 29:-/mån, en mystisk 'särskild avgift till Enter Card som ersättning för de kostnader Enter Card har för krediten som sådan', vad fan är det? Inte får man veta hur mycket den är heller. Detta kort liknar sms-lånen! Om du vill ha ett kort skaffa Supreme Card Gold istället.//
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in