2015-02-21, 19:54
Medlem
Hej. Snabb frga.

Om jag kper ngot med ett kreditkort och betalar tillbaka innan den sista i mnaden, alt. innan 30 dagar har passerat frekommer d ngon rnta eller andra avgifter? Eller kan jag anvnda mitt kredikort som ett vanligt bankkort s lnge allt betalas tillbaka inom 30 dagar? Jag planerar p att skaffa ett vanligt bas kort hos GE.

Tack i frhand.
Citera
2015-02-21, 20:11
Medlem
svengrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testikelx
Hej. Snabb frga.

Om jag kper ngot med ett kreditkort och betalar tillbaka innan den sista i mnaden, alt. innan 30 dagar har passerat frekommer d ngon rnta eller andra avgifter? Eller kan jag anvnda mitt kredikort som ett vanligt bankkort s lnge allt betalas tillbaka inom 30 dagar? Jag planerar p att skaffa ett vanligt bas kort hos GE.

Tack i frhand.

Betalar du rkningarna som kommer frn GE eller numera Santander s kostar det inget.
Jag gr s och har aldrig betalat ngon rnta eller avgifter hos dom.
Citera
2015-02-21, 21:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag planerar p att skaffa ett vanligt bas kort hos GE.
Om du fr hem pappersfaktura s kan det vara fakturaavgift ...GE finns inte lngre
Citera
2015-02-21, 21:43
Medlem
Tack fr svaren.

Det var inte GE jag tnkte p utan Re:member. Skrev fel lol.
Citera
2015-02-21, 21:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tack fr svaren.

Det var inte GE jag tnkte p utan Re:member. Skrev fel lol.
Vad menar du med vanligt bas kort? Re:member verkar bara ha kreditkort.
Citera
2015-02-21, 22:35
Medlem
De har "more", "flex" och vanlig re:member kort verkar det som. Olika frmner antar jag.
Citera
2015-09-21, 00:23
Medlem
Jag har precis ftt hem ett Re:member Flex kreditkort. Och ska aldrig anvnda det. De annonserar att de inte har ngon rsavgift men en hel bunt andra avgifter.Om man vill dela upp skulden i mindre summor tillkommer fljande avgifter: 1. upplggningsavgift fr amorteringsplan 150:-(huuu...), rnta frn frsta dagen 10-20% (individuellt), pappersfaktura 29:-/mn, en mystisk 'srskild avgift till Enter Card som ersttning fr de kostnader Enter Card har fr krediten som sdan', vad fan r det? Inte fr man veta hur mycket den r heller. Detta kort liknar sms-lnen! Om du vill ha ett kort skaffa Supreme Card Gold istllet.//
Citera
2015-09-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vastanyt
Jag har precis ftt hem ett Re:member Flex kreditkort. Och ska aldrig anvnda det. De annonserar att de inte har ngon rsavgift men en hel bunt andra avgifter.Om man vill dela upp skulden i mindre summor tillkommer fljande avgifter:
Det r ju detta man aldrig ska gra med kreditkort. Man ska betala sin faktura, och hela fakturan, innan frfallodatumen.
Citat:
Ursprungligen postat av vastanyt
1. upplggningsavgift fr amorteringsplan 150:-(huuu...), rnta frn frsta dagen 10-20% (individuellt), pappersfaktura 29:-/mn, en mystisk 'srskild avgift till Enter Card som ersttning fr de kostnader Enter Card har fr krediten som sdan', vad fan r det? Inte fr man veta hur mycket den r heller. Detta kort liknar sms-lnen! Om du vill ha ett kort skaffa Supreme Card Gold istllet.//
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in